Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 m50b25 vai m30b28?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockwell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 1713
    • Helsinki

    #16


    Tosta kone. Varmasti jää rahtienkin jälkeen halvemmaksi kuin Suomesta.
    BMW F31 330d M-Sport -13
    ex. BMW F21 116i -13
    ex. BMW 540i(g) Touring -01
    ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
    ex. BMW 316g -99
    ex. BMW M5 Touring -92
    ex. BMW 535i -91
    ex. BMW M5 -91
    ex. BMW 325i Touring -90

    Comment

    • jazma
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1115
      • Oulu

      #17
      OT: tietääkö kukaan jos e30:iin swappaa m50:n ja haluaa siihen ilmastoinnin niin vaatiiko se toimiakseen e30 vai e34 ilmastoinnin osat? Vaiko näiden yhdistelmän?
      edit: vissiin toimii e34 konehuoneen ja e30 sisustan osilla...
      Last edited by jazma; 11-07-2006, 10:01.
      e30 318i

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        #18
        M30 pellin alle vaan, samalla remppaa koneen ja lyö vaikka 3.5:sen kampiakselin paikalleen ni alkaa sitä löylyäkin löytymään

        Muovimoottori-M50 kannattaa unohtaa ellei iske 2.8:a sinne, sama teho kuin m30b35 mutta vääntöä vähemmän, tosin kulutuskin aikalailla pienempi mutta hankintahinta aivan jotain muuta.
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #19
          Originally posted by Jonsku
          M30 pellin alle vaan, samalla remppaa koneen ja lyö vaikka 3.5:sen kampiakselin paikalleen ni alkaa sitä löylyäkin löytymään

          Muovimoottori-M50 kannattaa unohtaa ellei iske 2.8:a sinne, sama teho kuin m30b35 mutta vääntöä vähemmän, tosin kulutuskin aikalailla pienempi mutta hankintahinta aivan jotain muuta.
          Samaa mieltä.

          Ainut noissa 2,8 m50 (vai m52?) on tuo ajonesto, et saa sitä toimimaan ilman alkuperäisiä osia. Eli virtalukko, avain...

          Comment

          • muuris
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by Bmw Master
            Ainut noissa 2,8 m50 (vai m52?) on tuo ajonesto, et saa sitä toimimaan ilman alkuperäisiä osia. Eli virtalukko, avain...
            Just partyillä oli puhetta erään tietäjän kanssa vastaavasta, että eiköhän tuonkin saa ohitettua Ja aina on aftermarket moottorinohjaukset.
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            • Väntsä
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 62
              • Seinäjoki

              #21
              Paljonkos tollainen m30 moottori suunnilleen painaa?

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4647
                • Tuusula

                #22
                Originally posted by Väntsä
                Paljonkos tollainen m30 moottori suunnilleen painaa?
                212kg, www.e30.de :stä löytyy muidenkin moottoreiden painot jostain ja muutenkin paljon tietoa 335-jutuista
                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • muuris
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 3501
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Vähän OT mut kannattaa laittaa talteen, ei kumminkaa äkkiä löydy sit kun tarvitsis

                  apulaitteineen:
                  M40B16 = 132 kg
                  M20B27 = 175 kg
                  M50B25 = 198 kg
                  M52B28 = 170 kg
                  M60B40 = 210 kg
                  M30B34 = 212 kg
                  M102tbo = 225 kg
                  S38B36 = 232 kg
                  M70B50 = 250 kg
                  E30 325iX '86
                  Instagram

                  Comment

                  • Kimmo_Vehmas
                    Newbiemmer
                    • Nov 2006
                    • 8

                    #24
                    E34 + M30b28?

                    Satutko tietämään semmoista että käykö M30B28 E34 vaidelaatikon jatkeeksi ja moottorin kiinnikkeisiin? Tiedätkö myös että käykö M20B25 koneen imusarja + ruiskusuuttimet yms. M30B28 koneeseen. Olisi ajatuksena tehdä E34 tolla M30B28 koneella mutta motronicilla. Eli tarvis kaikki anturit saada kiinni siihen. Jos saisi sen järkevästi pelaamaan niin voisi alkaa miettimään pakosarjaa ja ahdinta.
                    恐水病 - Do i have a problem.....?



                    Bmw 750ial e32
                    Volvo 240GL
                    Bmw 520i Varaosat e34

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #25
                      Originally posted by Kimmo_Vehmas View Post
                      käykö M20B25 koneen imusarja + ruiskusuuttimet yms. M30B28 koneeseen.
                      Ei käy.

                      Comment

                      • baijeri3
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2004
                        • 124
                        • Pariisi

                        #26
                        M50.....

                        .On helppo laittaa ja potkua löytyy, ja jos ei riitä niin mutka jatkoksi......
                        e36 323im touring (mamman ajokki) MYYNNISSÄ
                        EX-e30 m50 turbo 416hv 574nm Mitattu 4.5.2007
                        Fiat 600 -73 (kesäpirssi)
                        volkswagen transporter -06 (käyttis, nokileka)

                        Comment

                        • muuris
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Originally posted by Kimmo_Vehmas View Post
                          Satutko tietämään semmoista että käykö M30B28 E34 vaidelaatikon jatkeeksi ja moottorin kiinnikkeisiin? Tiedätkö myös että käykö M20B25 koneen imusarja + ruiskusuuttimet yms. M30B28 koneeseen. Olisi ajatuksena tehdä E34 tolla M30B28 koneella mutta motronicilla. Eli tarvis kaikki anturit saada kiinni siihen. Jos saisi sen järkevästi pelaamaan niin voisi alkaa miettimään pakosarjaa ja ahdinta.
                          E34 vaihdelaatikko ja moottorin kiinnikkeet riippuu varmaan pitkälti auton mallista Karkeasti ottaen M30 ei ole miltään osin yhteensopiva M20 osien kanssa.

                          M30B28 moottori on niin vanha ettei täytä E34:n ajan päästönormeja, tietysti ruiskua jos aikoo vaihtaa niin on varmaan valmis myös tuollaiset selvittelemään. Mutta miksi M30B28? Tehoa vain aavistus enemmän kuin M20B25 (joka teitillä ilmeisesti on), mutta lisää painoa jne. On puitu topikissa aiemminkin -- ellei tuo mylly ole jo valmiiksi pellin alla, ei sitä sinne kannata laittaa. Suoraan B34 vähintään, tai sitten jotain muuta.
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎