onko kellää tietoo että kuinka kuumana öljyn pitäs lähtee kiertämään lauhduttimeen, omassa autossa ei varmaankaa toimi joku lauhduttimen termostaatti systeemi kun eilenkin pikkusen jo keitti ku ei flekti lähtenykkää pyörimään jostain syystä ja öljynlauhdutin on aina ihan kylmä että sinne ei öljypääse varmaankaa ollenkaa.... käsittääkseni siinä lauhduttimen osassa joka tulee suodattimen kanssa lohkoon on jonkunasteinen termostaatti?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 325i öljynlauhdutin
Collapse
X
-
ei ole sun keittämis ongelmat kyllä tossa.
ja sulla noitten tietojen perusteella on visko eli ropelli pyörii siellä koko ajan
kyllä ne öljyt siellä kiertelee koko ajanLast edited by seidltuning; 19-09-2006, 16:28.G30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
-
-
Originally posted by seidltuningei ole sun keittämis ongelmat kyllä tossa.Last edited by stranger; 19-09-2006, 16:34.
Comment
-
-
ymmärräthän ettei veden lämmöillä ole mitään tekemistä koneen öljyn lämpöjen kanssa!!!
kyllä pärjäät ilman öljyn jäähdytintä aivan hyvin jos ei mikään turbo mosa ole
eli ongelmana on auton keittäminen
tarkistappa tuleeko lämmintä ilmaa hyttii ja onko kaikki letkut kuumia vai onko joku kylmäG30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by seidltuningja puhutaan suodattimen jalastaLast edited by stranger; 19-09-2006, 17:27.
Comment
-
-
Originally posted by Zeik88Siis eikös turbo koneeseen kelpaa tollanen jäähdytin, josta suodattimen jalasta lähtee letkut kennostoon? Jäähdytin ja lauhditin mikä ero?
Comment
-
-
Originally posted by Zeik88Jäähdytin ja lauhditin mikä ero?
Eli tuo öljynlauhdutin on kielikukkanen, yleisesti käytetty virhe.
Vanhan sanonnnan mukaan öljynlauhduttimia on vain öljynjalostamoissa. Autoissa on siis vain öljynjäähdyttimiä.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by strangerno kyseessä on ihan tavallinen e30 ahtamaton 325i:n kone, siinä vaan sattui olemaan tuollainen onko se nyt öljynlauhdutin vai jäähdytin eikö tuo lie samaasia kummakis sanoo ni aattelin senki tuohon pistää mutta öljy ei vaan tunnu siihen kennostoon pääsevän... luulishan tuon kennoston pikkusen jo lämpeevän ku vedet keittämispisteessä ja lauhdutin ihan kylmä... ois kiva saada se toimimaan että edes vähän sais lisä jäähdytystä kun kaupunki ajossa sähköflekti on pakko pitää kokoajan päällä että ei keitä ja viskoa tuohon ei oikein saa mahtumaan pitäs vähän tilaa tehä lisää syylärille yms hilpetööreille muuten olisin pistänyt sen viskon vielä tuon sähkö flektin lisäksi...
tossa olis kuva siitä liitännästä... ei siellä pitäisi olla mitään termostaattia tai muuta öljyn kierron esteenä... ite poistin juuri hajallaan olevan öljyn jäähdyttimen ja siltikkin lämmöt pysyvät kurissa...
jäähdytin jäähdyttää, pitäen aineen olomuodon samana... lauhdutinkin jäähdyttää muuttaen samalla aineen olomuotoa... siinä nuille erot...pilkunviilaamista...
edit... vähän myöhässä...E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFYhttp://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=11&fg=30
tossa olis kuva siitä liitännästä... ei siellä pitäisi olla mitään termostaattia tai muuta öljyn kierron esteenä... ite poistin juuri hajallaan olevan öljyn jäähdyttimen ja siltikkin lämmöt pysyvät kurissa...
jäähdytin jäähdyttää, pitäen aineen olomuodon samana... lauhdutinkin jäähdyttää muuttaen samalla aineen olomuotoa... siinä nuille erot...pilkunviilaamista...
edit... vähän myöhässä...Last edited by stranger; 20-09-2006, 10:34.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFYhttp://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=11&fg=30
tossa olis kuva siitä liitännästä... ei siellä pitäisi olla mitään termostaattia tai muuta öljyn kierron esteenä... ite poistin juuri hajallaan olevan öljyn jäähdyttimen ja siltikkin lämmöt pysyvät kurissa...
jäähdytin jäähdyttää, pitäen aineen olomuodon samana... lauhdutinkin jäähdyttää muuttaen samalla aineen olomuotoa... siinä nuille erot...pilkunviilaamista...
edit... vähän myöhässä...
Comment
-
Comment