Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 325i öljynlauhdutin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stranger
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 158

    e30 325i öljynlauhdutin

    onko kellää tietoo että kuinka kuumana öljyn pitäs lähtee kiertämään lauhduttimeen, omassa autossa ei varmaankaa toimi joku lauhduttimen termostaatti systeemi kun eilenkin pikkusen jo keitti ku ei flekti lähtenykkää pyörimään jostain syystä ja öljynlauhdutin on aina ihan kylmä että sinne ei öljypääse varmaankaa ollenkaa.... käsittääkseni siinä lauhduttimen osassa joka tulee suodattimen kanssa lohkoon on jonkunasteinen termostaatti?
  • seidltuning
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1941
    • Vantaa

    #2
    ei ole sun keittämis ongelmat kyllä tossa.
    ja sulla noitten tietojen perusteella on visko eli ropelli pyörii siellä koko ajan
    kyllä ne öljyt siellä kiertelee koko ajan
    Last edited by seidltuning; 19-09-2006, 16:28.
    G30 530e Sedan
    E30 325i Cabriolet

    Comment

    • stranger
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 158

      #3
      Originally posted by seidltuning
      ei ole sun keittämis ongelmat kyllä tossa.
      joo ei, mutta ihmetyttää että laitoinko koko lauhduttimen ihan turhan takia ku ei tosiaanlauhdutin lämpene yhtään vaikka moottori olisi keittämispisteessä... auto on 323i vm79 johon on viskattu 325i:n tekniikka eli siinä on sähkönen ropeli eikä sinne viskoa saanut mitenkään mahtumaan...
      Last edited by stranger; 19-09-2006, 16:34.

      Comment

      • seidltuning
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1941
        • Vantaa

        #4
        ymmärräthän ettei veden lämmöillä ole mitään tekemistä koneen öljyn lämpöjen kanssa!!!
        kyllä pärjäät ilman öljyn jäähdytintä aivan hyvin jos ei mikään turbo mosa ole
        eli ongelmana on auton keittäminen
        tarkistappa tuleeko lämmintä ilmaa hyttii ja onko kaikki letkut kuumia vai onko joku kylmä
        G30 530e Sedan
        E30 325i Cabriolet

        Comment

        • conna
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 324

          #5
          Originally posted by stranger
          joo ei, mutta ihmetyttää että laitoinko koko lauhduttimen ihan turhan takia ku ei tosiaanlauhdutin lämpene yhtään vaikka moottori olisi keittämispisteessä...
          laita siihen öljylleJÄÄHDYTIN. ja mittari öljynlämmölle.
          %

          Comment

          • L.H
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2481
            • Lohja

            #6
            Originally posted by conna
            laita siihen öljylleJÄÄHDYTIN. ja mittari öljynlämmölle.
            Eiköhän tässä kuitenkin jäähdytintä tarkoitettu, vaikka lauhduttimesta puhuttiinkin.
            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

            Comment

            • seidltuning
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1941
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by L.H
              Eiköhän tässä kuitenkin jäähdytintä tarkoitettu, vaikka lauhduttimesta puhuttiinkin.
              ja puhutaan suodattimen jalasta
              G30 530e Sedan
              E30 325i Cabriolet

              Comment

              • stranger
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 158

                #8
                Originally posted by seidltuning
                ja puhutaan suodattimen jalasta
                onkohan siinä suodattimen jalassa jonkuasteinen termostaatti ainakin joku jousi systeemi siellä on sisällä, vai kiertääkö öljy vapaasti sen "jäähdyttimen" läpi... kun ei tuokaan korjausopas tunne moista härveliä... oli melkonen homma saada moinen kennosto tuonne e21 puskurin taakse järkevästi mahutettuu ni ei kehtais poiskaan ottaa...
                Last edited by stranger; 19-09-2006, 17:27.

                Comment

                • Zeik88
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 300
                  • Suonenjoki

                  #9
                  jäähdytin

                  Siis eikös turbo koneeseen kelpaa tollanen jäähdytin, josta suodattimen jalasta lähtee letkut kennostoon? Jäähdytin ja lauhditin mikä ero?
                  chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                  ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                  Comment

                  • stranger
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 158

                    #10
                    Originally posted by Zeik88
                    Siis eikös turbo koneeseen kelpaa tollanen jäähdytin, josta suodattimen jalasta lähtee letkut kennostoon? Jäähdytin ja lauhditin mikä ero?
                    no kyseessä on ihan tavallinen e30 ahtamaton 325i:n kone, siinä vaan sattui olemaan tuollainen onko se nyt öljynlauhdutin vai jäähdytin eikö tuo lie samaasia kummakis sanoo ni aattelin senki tuohon pistää mutta öljy ei vaan tunnu siihen kennostoon pääsevän... luulishan tuon kennoston pikkusen jo lämpeevän ku vedet keittämispisteessä ja lauhdutin ihan kylmä... ois kiva saada se toimimaan että edes vähän sais lisä jäähdytystä kun kaupunki ajossa sähköflekti on pakko pitää kokoajan päällä että ei keitä ja viskoa tuohon ei oikein saa mahtumaan pitäs vähän tilaa tehä lisää syylärille yms hilpetööreille muuten olisin pistänyt sen viskon vielä tuon sähkö flektin lisäksi...

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by Zeik88
                      Jäähdytin ja lauhditin mikä ero?
                      Yleisesti lauhdutin on laite, jossa kaasuuntunut aine muutetaa takasin nesteeksi.

                      Eli tuo öljynlauhdutin on kielikukkanen, yleisesti käytetty virhe.

                      Vanhan sanonnnan mukaan öljynlauhduttimia on vain öljynjalostamoissa. Autoissa on siis vain öljynjäähdyttimiä.
                      Olli.

                      Comment

                      • GOOFY
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 4139
                        • .

                        #12
                        Originally posted by stranger
                        no kyseessä on ihan tavallinen e30 ahtamaton 325i:n kone, siinä vaan sattui olemaan tuollainen onko se nyt öljynlauhdutin vai jäähdytin eikö tuo lie samaasia kummakis sanoo ni aattelin senki tuohon pistää mutta öljy ei vaan tunnu siihen kennostoon pääsevän... luulishan tuon kennoston pikkusen jo lämpeevän ku vedet keittämispisteessä ja lauhdutin ihan kylmä... ois kiva saada se toimimaan että edes vähän sais lisä jäähdytystä kun kaupunki ajossa sähköflekti on pakko pitää kokoajan päällä että ei keitä ja viskoa tuohon ei oikein saa mahtumaan pitäs vähän tilaa tehä lisää syylärille yms hilpetööreille muuten olisin pistänyt sen viskon vielä tuon sähkö flektin lisäksi...


                        tossa olis kuva siitä liitännästä... ei siellä pitäisi olla mitään termostaattia tai muuta öljyn kierron esteenä... ite poistin juuri hajallaan olevan öljyn jäähdyttimen ja siltikkin lämmöt pysyvät kurissa...

                        jäähdytin jäähdyttää, pitäen aineen olomuodon samana... lauhdutinkin jäähdyttää muuttaen samalla aineen olomuotoa... siinä nuille erot... pilkunviilaamista...

                        edit... vähän myöhässä...
                        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                        Comment

                        • stranger
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2005
                          • 158

                          #13
                          Originally posted by GOOFY
                          http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=11&fg=30

                          tossa olis kuva siitä liitännästä... ei siellä pitäisi olla mitään termostaattia tai muuta öljyn kierron esteenä... ite poistin juuri hajallaan olevan öljyn jäähdyttimen ja siltikkin lämmöt pysyvät kurissa...

                          jäähdytin jäähdyttää, pitäen aineen olomuodon samana... lauhdutinkin jäähdyttää muuttaen samalla aineen olomuotoa... siinä nuille erot... pilkunviilaamista...

                          edit... vähän myöhässä...
                          onkohan mulla erilainen osa koska mulla on tuon osan 7 alla joku jousi systeemi siitä ajattelin että vois olla termostaatti pitääkin purkaa ja tutkia.... pitänee myös vaan vaihtaa isompi syyläri ei tuossa 520i:n jäähdyttimessä taida teho riittää ku edellinen 2.3 konekkin oli siinä rajoilla että huutako ropeli koko ajan.... pitänöö ruuvata se 325i:n syyläri joka tarkoittaa taas pieniä peltimuutos/letkumuutos töitä konehuoneeseen...
                          Last edited by stranger; 20-09-2006, 10:34.

                          Comment

                          • stranger
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 158

                            #14
                            Originally posted by GOOFY
                            http://www.realoem.com/bmw/showparts...59&hg=11&fg=30

                            tossa olis kuva siitä liitännästä... ei siellä pitäisi olla mitään termostaattia tai muuta öljyn kierron esteenä... ite poistin juuri hajallaan olevan öljyn jäähdyttimen ja siltikkin lämmöt pysyvät kurissa...

                            jäähdytin jäähdyttää, pitäen aineen olomuodon samana... lauhdutinkin jäähdyttää muuttaen samalla aineen olomuotoa... siinä nuille erot... pilkunviilaamista...

                            edit... vähän myöhässä...
                            vai vaikuttaako suodattimen jalan asento sen toimivuuteen kun jouduin kääntämään sen peltipakosarjan takia erilaiseen asentoon missä se oli siinä autossa josta tuo kone on otettu...

                            Comment

                            • ZoMbiE
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2583
                              • Lohja, Virkkala

                              #15
                              Kyllä ainakin mulla on termostaatti siellä. Omassa on jumissa se, jäänyt hiukan auki -> kone käy kokoaika hieman viileänä, normaali ajossa. Kovemmassa ajossa lämmöt normaalit, eli vaikuttaa kyllä koneen lämpöihin .

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎