Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 316 lämpömittari ei toimi!!!???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TomiK
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 125

    #16
    Jos auton akku on ollut pidemmän aikaa irti ei lämpömittari toimi enää koska mittaristossa olevat akut (2xAA) ovat tyhjentyneet. Ne mittariston akut täytyy ladata (irrallaan?) tai vaihtaa tilalle uudet ladatut akut. Itse otin akut kokonaan pois. En tiedä mitä akkujen poisto vaikuttaa muun elektroniikan toimintaan (huoltovalot jne), mutta itsellä ei mitään ongelmia ilmennyt. Tosin huoltovaloista oli poistettu ledit, ja kaasari on weber joka ei tarvitsekaan mitään sähkö juttuja. Jos otatte akut pois, niin ihan omalla vastuulla tinailemaan. Mutta näin mulla.

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #17
      Originally posted by TomiK View Post
      Jos auton akku on ollut pidemmän aikaa irti ei lämpömittari toimi enää koska mittaristossa olevat akut (2xAA) ovat tyhjentyneet. Ne mittariston akut täytyy ladata (irrallaan?) tai vaihtaa tilalle uudet ladatut akut. Itse otin akut kokonaan pois. En tiedä mitä akkujen poisto vaikuttaa muun elektroniikan toimintaan (huoltovalot jne), mutta itsellä ei mitään ongelmia ilmennyt. Tosin huoltovaloista oli poistettu ledit, ja kaasari on weber joka ei tarvitsekaan mitään sähkö juttuja. Jos otatte akut pois, niin ihan omalla vastuulla tinailemaan. Mutta näin mulla.
      ja onhan se nyt ihan sata varma ettei niillä mittariston akuilla ole yhtään mitään tekemistä lämpömittarin kanssa on ollu monesti akun kenkä irti hitsauksen aikana ja koko akku joskus puuttunut autosta puolisen vuotta niin silti se lämpötila mittari on ainakin toistaiseksi pelittänyt ihan hyvin.

      eiköhän ne mittariston akut piätä vain muistissa niitä huolto valoja...
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • TomiK
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 125

        #18
        Originally posted by GOOFY View Post
        ja onhan se nyt ihan sata varma ettei niillä mittariston akuilla ole yhtään mitään tekemistä lämpömittarin kanssa
        Sovitaan vaikka niin.

        Itsellä on tosin päinvastaisia kokemuksia.

        Comment

        • Lehtte
          Newbiemmer
          • Mar 2011
          • 1
          • Vantaa

          #19
          Itelki oli samallaises vehkees lämpömittari pimeenä ja kokeilin anturia tutkia ja ei apuja. Sitte huomasin konehuoneessa kannesta akkulevyyn menevän maapiuhan olevan poikki. Sen vaihdoin ehjään ja illan ajeli nii seuraavana aamuna liikkeelle lähtiessä mittari rupes nousemaan. Ainiin ja samassa heräs huoltovalot vaikka akkuihin ei ole koskettukkaan.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎