memebuy23buy

e30 osto suunnitteilla

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tikkunen85
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 891
    • Paltamo

itse suosittelisin 320i baieria jos vaan perse kestää sit maksaa löböt siihen...
    koneessa ihan riittävästi vääntöä ja tehoa ainakin noin ensi bemariin...eikä sit kummiskaa liikaa nii ei karkaa lapasesta nii helposti...ainoo vika vaan tosiaan se et löböö menee tehoihin nähden aikalailla runsaasti...ja kuulemani mukaan toi 320:sen kansi ois lujempi kuin mitä noissa isommissa kutosissa..(onko näin:think )

ainakin mitä itellä oli tommonen ja mittarissa reilut 300tkm nii nätisti kävi kone ja päästöt kohillaan eikä muutenkaan mitään ongelmaa...

ja jos ei tietoo millon jakoremmi vaihettu niin suoraan vaan vaihtoon kun auton ostat nii ei tuu sit mitää ikäviä ylläreitä...

Comment

• urria
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 223
      • Lohja

eli m40 kone näyttäs olevan kaikest huolimatta fiksumpi ku m10.
      E46 323Ci -99

Comment

• Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

Yhdyn rockfordiin, mutta itse tässä talviautoa ostaessa totesin että ~80% noista halvemmista kutoskoneellisista on ollut teinixeillä rääkissä. 316:sia löytyi huomattavasti siistimpiä ja paremmin pidettyjä, toki niissäkin on seassa näitä tuning-pommeja. Kutosen ostoon itse varaisin sen 2500-3500e..

Itse päädyin talviauton kohdalla lopulta 316i:hin, yllätyin siitä miten pirteä auto on, mukava myös ajaa alustan ollessa kunnossa, joskin ohjaustehostinta tuo kaipaa
        S**tanan jämäkkä ohjaus, mutta toisaalta ei ainakaa riisikepit ajele

Noita M40 koneita on todella erilaisia, eräskin 270tkm ajettu, täydellisellä huoltokirjalla nakutti niin maan vietävästi, kun taas yli 300tkm ajettu ei niin täydellisellä kirjalla ei nakuttanut pätkääkään ja kehräsi kuin kissa. Kertoo siis siitä että kallis kansiremppa on takana..Ruostetta noissa e30 koreissa on ihan riittävästi, tervepeltistä tuskin tulet löytämään, leimapeltisen kuitenkin.

Tarkkana siis ja maltti on valttia ostoissa. Helmet tietysti erikseen
        Sähköposti.
        IG: janzki_

Comment

• mekstrm
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 836
          • Vantaa

Ja jos löytyy hyvä 316i/318i joka vaan naputtaa ketusti, niin ei ole kallista toi kannen remppaus. 189€ nokka ja keinut. http://cgi.ebay.de/Nockenwelle-Satz-...QQcmdZViewItem
          Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

Comment

• MrHyde
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 27
            • Pirkkala

Originally posted by TeiniDX View Post
            itse suosittelisin 320i baieria jos vaan perse kestää sit maksaa löböt siihen...
            koneessa ihan riittävästi vääntöä ja tehoa ainakin noin ensi bemariin...eikä sit kummiskaa liikaa nii ei karkaa lapasesta nii helposti...ainoo vika vaan tosiaan se et löböö menee tehoihin nähden aikalailla runsaasti...
            Mulla meni Lapinreissulla 320 touringilla keskimäärin 7,6l/100km, joka ei mielestäni ole mitenkään kohtuuton lukema, koska tossa on kuitenkin mukana kaikkien välietappien kaupunkiajot sun muut. Ja kyydissä kolme aikuista ja beibi, ja takaosasto ja kaikki liikenevä sisätila täynnä kamaa.. Muuten en oo kulutusta enemmälti mittaillu, jossain kympin paikkeilla, ehkä vähän yli se pyörii tossa lyhyen matkan ajossa. Kyllä sillä saa toki penssaa palamaan enemmänkin..
            Kaikki käy, mikään ei haittaa.

Comment

• urria
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 223
              • Lohja

mitähän kulutuslukemia noissa bemuissa on? veikö noi 6-syl m20 koneet (esim. 325i) ihan julmetusti bensaa?

entä sitten nuo m10 ja m40 koneet...

toki ajotavalla on vaikutust....
              E46 323Ci -99

Comment

• T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

Jos jostain sattuu käsiin HYVÄ M10-koneinen 318i, osta se.
                Mieluusti tietysti 5-vaihteisella laatikolla vieläpä.
                Koneessa riittävästi puhtia. Käyttömoottorina hakkaa M20B20-koneen mennentullen. Bensankulutuksessa voittaa 6-koneiset siskonsa leikiten, samoin moottorin luotettavuuden saralla. Huipputehoissa, kiihtyvyydessä ja suorituskyvyssä tietenkin häviää isommille malleille, mutta tarviiko sitä nyt kokoajan kaasupohjassa ajaakaan.

M40-koneinen 318i olisi ominaisuuksiensa puolesta loistava valinta, mutta se remmi ja hydraulitoimiset venttiilit, paha paha.
                .

Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

Comment

• MrHyde
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2006
                  • 27
                  • Pirkkala

Originally posted by urria View Post
                  mitähän kulutuslukemia noissa bemuissa on? veikö noi 6-syl m20 koneet (esim. 325i) ihan julmetusti bensaa?

entä sitten nuo m10 ja m40 koneet...

toki ajotavalla on vaikutust....
                  Mulla on ollu ton 320:n lisäks m40 316i, joka vei suunnilleen saman verran, ehkä inasen vähemmän, ja samassa korissa m20 2,5i samalla välityksellä, joka vei noin litran enemmän. Tarkoitan siis lähinnä matka-ajoa, koska kaupunkikulutus on niin mielentilasta kiinni... . Ai niin, ja olihan mulla myös m10 318i, joka oli helekutin bensapihi vehje. Se naukkasi muistaakseni 6,5l/100km matka-ajossa, ehkä jopa vähemmän. Siinä oli kyllä joku pitkä välitys, kun huiputkin se jakso ottaa vaan nelosella.

Comment

• MrHyde
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2006
                    • 27
                    • Pirkkala

Siitä auton valinnasta vielä oma mielipiteeni.. Itse olen jotenkin ruvennu vieroksumaan noita neloskoneita aivan täysin. Hyviä käyttövehkeitähän ne on, kuten T3 sanoi, niin 318i m40 olis varmasti ominaisuuksiltaan oikeinkin hyvä ratkaisu, jos niitä jakohihnoja ja hydraulinostimia jaksaa vaihdella. 2-litraista m20 moottoria en kyllä kehu mistään mihinkään, ihan peruspata, mutta 325i on sen verran nautinnollinen ajettava, että niitä tulee varmaan harrasteltua vielä pitkäänkin.. . Itse suunnittelin tuon 325-touringin kunnostuksen jälkeen suunnata kaverin luokse Frankfurtiin, ja etsiä sieltä mahdollisimman hyväkuntoisen ja hyvinvarustellun 2d 325i:n "kakkosautoks". Ei maksa paljoa, ja on ainakin ruosteasiat vähän eri mallilla kuin täällä meillä päin.. Toki sieltäkin ruosteisia löytyy, mutta esim. tuo mun touringi (tuontiauto) on kyllä sen näkönen että ei oo paljo Suomen suolattuja teitä nähty...

Comment

• Ridge
                      Newbiemmer
                      • Sep 2006
                      • 10

Mulla on ollu kyllä todella huolettomia kilometrejä takana omalla m40 koneella. Ajettu 203 tkm, ite ajanut noin 55tkm (3.5v).

Vaihdettua:
                      -nostajat, nätisti käy
                      -virranjakaja & pyörijä
                      -hihna
                      -pa-pumppu
                      -öljyä & bensaa

Talvella lähtee kun palmun alta.
                      Korin kuntohan riippuu aika paljon vanhoista omistajista.
                      Itse löysin mielestäni aika hyvän aikoinaan, mutta hyvänä olen kyllä pitänytkin.
                      Mielestäni kyllä varma peli.

Comment

• Mikkomies84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1055
                        • Siilinjärvi

Kuten yllä on jo todettu, kannattaa ostaa vm 88, tai uudempi. Oma entinen -89 316i ei juurikaan ruostunut, mitä nyt pientä pintaruostetta esim. oven alareunassa. Kulutus ei päätä huimaa, matka-ajossa varmaan jotain 7-8 litraa, ja kaupungissakaan en yli kymppiä saanut menemään.

Mitä kannataa katsoa, niin takajalkatilojen mattojen alla olevat vedenpoistulpat, vai mitä olikaan, on tod. näk ihan mädät. Konetta kannattaa kokeilla käynnistää sekä kylmänä että lämpimänä, kokeilla kiertääkö kunnolla, ja tietysti käyntiääni...

Comment

• Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

Originally posted by TeiniDX View Post
                          itse suosittelisin 320i baieria, koneessa ihan riittävästi vääntöä
                          m40 318i:ssä on enemmän vääntöä.

Comment

• bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17797
                            • Jämsä

kyllähän se kutonen vaan kuuluu bmw:n pellin alle... itse ainakin ottaisin ennemmin vaikka 320i:n mitä 318i:n. nämähän tietysti riippuu kaikki siitä paljonku sulla on budjetti autolle? ennemmin tosiaan vaikka hyvä 316i mitä saman hintainen 320i pommi.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17797
                              • Jämsä

Originally posted by Bmw Master View Post
                              m40 318i:ssä on enemmän vääntöä.
                              no ei nyt sentään vaikka ehkä lähellä onkin.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

Originally posted by bemu2000 View Post
                                no ei nyt sentään vaikka ehkä lähellä onkin.
                                Hmmm... Mulla olevan alkuperäisen e30 esitteen mukaan 318i 165@4250rpm ja 320i 164@4300rpm, joten 318i:ssä enemmän vääntöä.

Tosin Bmw club näyttää,että tuo 320i:n vääntö on katti mallin. Tosin jos 318i myös kat niin vääntöä 162@4250rpm, eli melkein sama vääntö, mutta pienemmillä kierroksilla. Ottaen huomioon pienemmän painon, niin 318i on vääntävämpi.

Comment

Working...
                                X