E30/M40 Käynti"häiriö"

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16611
    • Asikkala

    #61
    Originally posted by Jarppa85 View Post
    GoStart!
    Joo en minä sitä millä on tutkittu vaan onko ihan varma että ei ole vuotoja ?

    Comment

    • Jarppa85
      Newbiemmer
      • Jun 2011
      • 21
      • Turku

      #62
      Originally posted by jr66 View Post
      Joo en minä sitä millä on tutkittu vaan onko ihan varma että ei ole vuotoja ?
      Olen lähes 100 varma ettei imuvuotoa ole. Sen verran tarkkaan tuli gostarttia suihkuteltua ympäriinsä ja väänneltyä letkuja.

      Ilmeni myös uusi oire.
      Ajoin ensimmäistä kertaa tyhjäkäyntivian ilmenemisen jälkeen yhtäjaksoisesti yli 50km ja aivan reissun loppuvaiheilla alkoi pieni nykiminen eikä auto vastannut kunnolla kaasuun.
      Parkkiin ajaessa laitoin kytkimen pohjaan niin auto sammui samantien.
      Uudestaan käymään niin kävi ihan persiilleen. Annoin sitten auton seisoa minuutin verran ja käyntiin taas ja kas kummaa auto toimi taas normaalisti.
      Noin viiden tunnin päästä käynnistin taas auton uudestaan ja kävi taas ihan persiilleen. Kävi todella paksulla ja putkessakin paukutti välillä.
      Otin ilmamäärämittarin johdon irti ja käynti tasaantui. Ajelin hetken parkkipaikalla ja koitin sitten laittaa piuhan takaisin paikoilleen ja kas kummaa taas auto kävi normalisti

      Tänään vaihdoin tuohon 100% varmasti ehjän ilmamäärämittarin ja vakio suodattimen, mutta ei tuonut se ainakaan ratkaisua tyhjäkäyntiongelmaan.

      Huomenna koitan tuota toisella lambdalla ja lämpötila-anturin johto irrallaan. Samalla voisin koittaa varovasti hieman säätää tuota ilmamäärämittaria. Mitäs muita tarkastamisen arvoisia asioita tulee mieleen?

      Comment

      • Jarppa85
        Newbiemmer
        • Jun 2011
        • 21
        • Turku

        #63
        Eipä ole tämä minun ongelma vieläkään täysin selvinnyt
        Tällä hetkellä toimii muuten aivan loistavasti, mutta edelleen käynnistäessä konetta muutoin kuin täysin kylmänä niin seos/sytkä menee hetkellisesti aivan sekaisin. Tämän jälkeen toimii taas aivan normaalisti ja tyhjäkäynti on todella tasaista.
        Auto oli juuri vikakoodien luvussa lambdan, IMM:n, kaasuläpän asentotunnistimen, lämpötila-anturin, suuttimien ja ecun vaihdon jälkeen ja ei antanut koodia vaikka vika oli juuri "päällä". 20 min sitä korjaamolla tarkisteltiin ja mittailtiin antureita, mutta mitään normaalista pokkeavaa ei vaan löytynyt. Ei edes pienintäkään imivuotoa.

        Nyt rupeaa olemaan sen verran mystinen vika kyseessä, että taitaa olla että tätä vikaa en nyt saa itsekseni ratkaistua, niin olisin erittäin kiitollinen jos näiden kanssa enemmän pelailleet voisivat tulkita mitä tuossa on mahdollisesti vikana. Vika ei todennäiköisesti ole mikään ennenkuulumaton, mutta itseltäni ovat nyt ideat loppu.
        Ja auto toimii siis muuten itseasiassa aivan perhanan hienosti niin ei tuota viitsisi enää mennä summamutikassa sorkkimaan.

        Tässä vielä videoclippi ongelmasta:
        Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
        Last edited by Jarppa85; 14-02-2012, 22:24. Reason: linkki viallinen

        Comment

        • Jarppa85
          Newbiemmer
          • Jun 2011
          • 21
          • Turku

          #64
          Eikö kellään ole mitään ideoita

          Auto pitäisi saada myyntiin nyt mahdollisimman pian joten sen takia tällä olis vähän kiire! Eli kaikki ideat otetaan vastaan!

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16611
            • Asikkala

            #65
            Originally posted by Jarppa85 View Post
            Eikö kellään ole mitään ideoita

            Auto pitäisi saada myyntiin nyt mahdollisimman pian joten sen takia tällä olis vähän kiire! Eli kaikki ideat otetaan vastaan!
            Kokeile varmasti ehjällä boksilla onko vaikutusta.

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              #66
              Löytykö tähän ratkaisua? Samoja oireita itellä ja ei tunnu vikaa löytyvän
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • san_van_lore
                Newbiemmer
                • Aug 2014
                • 2
                • TUUSULA

                #67
                Bensapumppu?

                Originally posted by Kissvesala View Post
                Löytykö tähän ratkaisua? Samoja oireita itellä ja ei tunnu vikaa löytyvän
                Itellä toimi kun vaihto bensapumpun parempaan ja toisessa riitti herkistely suoraan akkukaapeleilla pumpulle. Tiedä sitten...

                Comment

                • fs123
                  Newbiemmer
                  • Sep 2014
                  • 24
                  • Savonlinna

                  #68
                  Kirjoitan nyt tähän topicciin niin ei tarvii uutta tehdä. Eli auto on e30 m40b16-koneella, 220tkm ajettu ja tänään alkoi oireilla seuraavasti:

                  Auto alkoi täristää vähän ja nykiä kiihdyttäessä pienillä kierroksilla ja tuntui että tehot hävisi. Ajoin sivuun ja tämän jälkeen on ollut tehoton ja lähtiessä liikkeelle täristää ja kiihtyy hitaammin vaikka kaasu pohjassa. Autolle ominainen pieni nykiminen ykkösellä liikkeellelähtiessä, moottorijarrun terävyys ym. ärhäkkyys hävisi. Sen sijaan nykii tasakaasulla ajaessa satunnaisesti joka vaihteella. Silloin tällöin normaali teho saattaa palata pariksi sekunniksi ja sen huomaa kun auto lähtee vetämään. Myös tyhjäkäynti on ehkä hieman heikompi ja vapaalla kaasuttaessa meinaa sammua kun palautuu tyhjäkäynnille. Mistähän vikaa kannattaisi lähteä etsimään kun tuli vain noin yhtäkkiä ajaessa ja vaikuttaa kaikilla kierrosalueilla? Katalysaattori kenties tukossa? Kokeilin kyllä antaa kunnolla jenkaa, mutta ei auttanut

                  Öljyt ja tulpat vaihdoin 100km sitten, tähän asti toiminut moitteetta ja huono käynnistyvyyskin korjautui noilla tulpilla.

                  Comment

                  • fs123
                    Newbiemmer
                    • Sep 2014
                    • 24
                    • Savonlinna

                    #69
                    Noniin, nyt kaivataan apuja! Eli nykimisen aiheutti perus haitariputken halkeama. Se on nyt korjattu väliaikaisesti ennenkuin uusi putki tulee ja imupuoli tutkittu jarrukliinerillä, ei pitäisi olla vuotoja. Tänään kävin korjaamolla ja todettiin, että kone käy vaan kolmella pytyllä. Kolmospytty ei käy. Puristukset oli ok. Sanoivat, että vikaa kannattaa lähteä etsimään sytytyspuolelta, tulpat, johdot, virranjakaja ym. Kokeilin kuitenkin äsken, myös kolmospytylle tulee kipinä. Mistähän vikaa kannattaisi nyt etsiä?
                    Semmonen havainto vielä, että täysin kylmänä käy ehkä vajaan minuutin kaikilla kunnes kolmospytty putoaa pois..

                    Comment

                    • Byge
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 249
                      • Oulu

                      #70
                      Mittaappa puristukset seuraavaksi.Yksi m40 korjaantui vasta yläkerran tiivisteiden vaihdolla jossa samalla puhdistin karstat venttiileistä ja hioin venat viimeisen päälle. Kolmospytyn puristukset parani 6bar 13,5bariin
                      Nykyiset:
                      520i

                      Entiset:
                      316i
                      520i

                      Comment

                      • fs123
                        Newbiemmer
                        • Sep 2014
                        • 24
                        • Savonlinna

                        #71
                        Originally posted by fs123 View Post
                        Puristukset oli ok.
                        Eli puristukset mitattiin tänään korjaamolla.

                        Comment

                        • Kissvesala
                          Moderator
                          • Jun 2010
                          • 3110
                          • Liminka

                          #72
                          Suutin paskana
                          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                          Kissvesala.fi
                          Priva tai o443424479

                          Comment

                          • AlpinWeiss
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 927
                            • West coast

                            #73
                            Ota suutin irti ja starttaa, niin näet miten suihkuttelee. Voit esim verrata johonkin toiseen suuttimeen. Oot vaan varovainen ettet polta koko autoa!
                            MBCLK240 -02
                            E36 318 -93
                            E46 320 Ci -01
                            E46 330 CiA -01
                            E60 520i -04
                            E93 325i -07
                            F36 420xi -16

                            Comment

                            • fs123
                              Newbiemmer
                              • Sep 2014
                              • 24
                              • Savonlinna

                              #74
                              Suuttimet käytetty irti. Puhistelin ne, oli jonkin verran paskaa kaikissa. Kaikki kuitenkin suihkutteli samalla tavalla ja kokeilin tuota epäiltyä suutinta vielä lämmittää föönillä, mutta yhtä hyvin toimi senkin jälkeen. Vaihdoin kolmos- ja nelospytyn suuttimet keskenään ja vieläkin vaikuttaa siltä, että kolmospytty ei käy. Mikähän ihme voi aiheuttaa sen kun kipinä ja bensaa pitäis tulla...
                              Uusi huomio: välillä saattaa käydä kaikilla pytyillä ajon aikana ja saattaa kestääkin vähän aikaa kun houkuttelee kierrokset ylemmäksi aivan pintakaasulla. Eli jos kaasun länttää pohjaan pikkukierroksilla niin tippuu saman tien kolmelle pytylle.

                              Comment

                              • AlpinWeiss
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2007
                                • 927
                                • West coast

                                #75
                                Venttiilit?
                                MBCLK240 -02
                                E36 318 -93
                                E46 320 Ci -01
                                E46 330 CiA -01
                                E60 520i -04
                                E93 325i -07
                                F36 420xi -16

                                Comment

                                Working...
                                X