Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30/M40 Käynti"häiriö"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #76
    Oliko se nokka-akselin kunto tsekattu?
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • fs123
      Newbiemmer
      • Sep 2014
      • 24
      • Savonlinna

      #77
      Käytin venttiilikopan tänään auki ja kertokaahan mitä mieltä olette nokkien kunnosta kun itsellä ei kokemusta ole. Eli nokkien reunoilla tuntui pienen pieni kynnys ruuvarin kärjellä kokeiltuna. Myöskin nokkien pinnoilla tuntui sormella koetettuna pieniä uria. Ei ne kolmospytyn nokat kuitenkaan sen kuluneemmilta vaikuttaneet kuin muut, ykköspytyn näytti jopa kuluneemmilta. Säksättänythän toi kone on aina kuulostaen melkein diisseliltä, mutta se on vissiin aika normaalia Tässä vielä pari kuvaa jos niistä nyt jotain selvää saa, kolmospytyn nokista.



      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #78
        Originally posted by fs123 View Post
        Käytin venttiilikopan tänään auki ja kertokaahan mitä mieltä olette nokkien kunnosta kun itsellä ei kokemusta ole. Eli nokkien reunoilla tuntui pienen pieni kynnys ruuvarin kärjellä kokeiltuna. Myöskin nokkien pinnoilla tuntui sormella koetettuna pieniä uria. Ei ne kolmospytyn nokat kuitenkaan sen kuluneemmilta vaikuttaneet kuin muut, ykköspytyn näytti jopa kuluneemmilta. Säksättänythän toi kone on aina kuulostaen melkein diisseliltä, mutta se on vissiin aika normaalia Tässä vielä pari kuvaa jos niistä nyt jotain selvää saa, kolmospytyn nokista.



        http://i1059.photobucket.com/albums/...pssd3w4slh.jpg
        Kyllähän tuo kulunu on.
        Tässä nostajista hyvä kuva vertailun vuoksi



        Ja tässä uus nokka

        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • fs123
          Newbiemmer
          • Sep 2014
          • 24
          • Savonlinna

          #79
          Noniin, vika oli kuitenkin kolmospytyn tulpanhatussa. Tänään kun otin tulpanhatut irti niin siinähän oli oikein mukava halkeama Ois pitäny syynätä tuo aluksi paljon tarkempaan, mutta ei tuo halkeama ole ollut kyllä silmillä havaittavissa tähän mennessä. Näin ensiavuksi reilu kerros sähköteippiä ympärille ja hyvin toimii auto taas. Kiitoksia kaikille auttaneille!

          Comment

          • Ruohonen
            Newbiemmer
            • Jan 2015
            • 2
            • Kajaani

            #80
            E30 318i m40 käynti vika

            Eli otsikon mukanen kone ja vuosimalli ´90 mittarissa noin 290tkm

            Käy vain kolmella pytyllä. Kaikki tulpat. johdot vj kansi katottu että antaa kipinää kyllä
            ja suuttimet puskee pensaa mutta ihan kuin saisi liikaa pensaa eikä jaksa polttaa joten käy kolmella silleen röpöttämällä eikä vetoja oo ollenkaan

            Myös kaasuläppä tunnistin on vaihettu ja ilmamassa ittarin neula katottu ettei takkuile

            Mistä vikaa etsimään seuraavaksi?

            Kiitos ja kumarrus jo etukäteen!

            Comment

            • Att1Tude
              Bimmer Rookie
              • Feb 2013
              • 152
              • Joensuu

              #81
              Originally posted by Ruohonen View Post
              Eli otsikon mukanen kone ja vuosimalli ´90 mittarissa noin 290tkm

              Käy vain kolmella pytyllä. Kaikki tulpat. johdot vj kansi katottu että antaa kipinää kyllä
              ja suuttimet puskee pensaa mutta ihan kuin saisi liikaa pensaa eikä jaksa polttaa joten käy kolmella silleen röpöttämällä eikä vetoja oo ollenkaan

              Myös kaasuläppä tunnistin on vaihettu ja ilmamassa ittarin neula katottu ettei takkuile

              Mistä vikaa etsimään seuraavaksi?

              Kiitos ja kumarrus jo etukäteen!
              mites ilmavuodot? lambda korjaa palamista todella rikkaalle ja sulla meinaa koko auto tukehtua. pidemmän päälle katalysaattori palaa tukkoon.

              Offtopic btw: Ootteko herätelly noita lambdoja henkiin ruuvipenkkiin vaan ja töhöllä punahehkuun periaatteella? Luin tuolta jostain topicista että aika paljon herätelty niitä, taytyypä kokeilla. Varaosa taskussa tietenkin mutta palauttaa jos alkaa toimia
              ex.E30 316i'90
              ex.E36 320i'91
              Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

              Comment

              • Ruohonen
                Newbiemmer
                • Jan 2015
                • 2
                • Kajaani

                #82
                Originally posted by Att1Tude View Post
                mites ilmavuodot? lambda korjaa palamista todella rikkaalle ja sulla meinaa koko auto tukehtua. pidemmän päälle katalysaattori palaa tukkoon.

                Offtopic btw: Ootteko herätelly noita lambdoja henkiin ruuvipenkkiin vaan ja töhöllä punahehkuun periaatteella? Luin tuolta jostain topicista että aika paljon herätelty niitä, taytyypä kokeilla. Varaosa taskussa tietenkin mutta palauttaa jos alkaa toimia

                Ilmavuotoja vois tarkistella kans vissiin suihkuttelemalla esim jotain crc:tä imusarjan juureen jne? nyt tuossa käytin imusarjan ja suuttimet pois sekä puhistelin kaikki töpselit yms niin alko pelaamaan paremmin : )

                tuosta oli näkyy otettu katti pois ja tehty ite lamdalle paikka van kaippa se toimii :o

                Comment

                • Att1Tude
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2013
                  • 152
                  • Joensuu

                  #83
                  Joo crc on hyvä, käyntiääni muuttuu. Rikkaalla palamisessa karstottuu paikat ja ei siitä lamdakaan oikein tykkää ja näkyyhän se syönnissä. Mistähän tuo röpötys sit, piruja seinille maalamalla ois jako hypännyt tehojenkin puolesta mutta pikkulinnut laulaa ettei m40 virka kolmen pytyn vertaakaan jos jako on hampaan pielessä. Muuttuuko käynti käyttäessä lamdan/imm piuhoja irti?
                  ex.E30 316i'90
                  ex.E36 320i'91
                  Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    #84
                    Originally posted by Ruohonen View Post
                    Eli otsikon mukanen kone ja vuosimalli ´90 mittarissa noin 290tkm

                    Käy vain kolmella pytyllä. Kaikki tulpat. johdot vj kansi katottu että antaa kipinää kyllä
                    ja suuttimet puskee pensaa mutta ihan kuin saisi liikaa pensaa eikä jaksa polttaa joten käy kolmella silleen röpöttämällä eikä vetoja oo ollenkaan

                    Myös kaasuläppä tunnistin on vaihettu ja ilmamassa ittarin neula katottu ettei takkuile

                    Mistä vikaa etsimään seuraavaksi?

                    Kiitos ja kumarrus jo etukäteen!
                    Puristukset katottu? Kyllähän tässä kuitenki suurin todennäköisyys on nokka ja/tai nostajat.
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • KingOnTheRoad
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 573
                      • Kemijärvi

                      #85
                      Itsellä tuli viikonloppuna ostettua ensimmäinen m40 koneinen e30 318i -88.
                      Ja eihän se käy puhtaasti kaikilla.

                      Sytytysosat uusia kaikki, paitsi johdot vanhat.
                      Jako tarkastettu, ilmavuodot poissuljettu.
                      puristuspaineet seuraavanlaiset:
                      1. 10bar
                      2. 11bar
                      3. 10.5bar
                      4. 8bar
                      Elikkä nelospytyssä häikkää. Onkohan siellä nyt venttiilit palanut, nostajat jumissa vai männänrenkaat kulunut?
                      Ajettu 380tkm.
                      E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                      E36 328i coupe -95 "UXI"
                      Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                      Yamaha yz250 -02

                      Comment

                      • andhu
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 535
                        • vihti

                        #86
                        Helppo todeta: Paineista sylinteri(Ohivuotomittari) Ja kuuntele mistä pihisee. Imusarja, Pakoputki tai kampikammio.
                        E30 316 Turbo

                        Comment

                        • KingOnTheRoad
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 573
                          • Kemijärvi

                          #87
                          Originally posted by andhu View Post
                          Helppo todeta: Paineista sylinteri(Ohivuotomittari) Ja kuuntele mistä pihisee. Imusarja, Pakoputki tai kampikammio.
                          Eipä tullut heti mieleen. Pitää viikonloppuna katsoa.
                          E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                          E36 328i coupe -95 "UXI"
                          Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                          Yamaha yz250 -02

                          Comment

                          • KingOnTheRoad
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 573
                            • Kemijärvi

                            #88
                            Alkoi pelaamaan. Suutin tukossa 2.s pytyllä. Putsasin paineilmalla, niin alkoi workkimään
                            E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                            E36 328i coupe -95 "UXI"
                            Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                            Yamaha yz250 -02

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎