E30/M40 Käynti"häiriö"

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ViperHawk
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 312
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by Xhawk View Post
    Kylmäkäynnistyssuutin on ruiskusuutin, joka toimii rikastimena eli ryyppynä joissain vanhemmissa Jetroniceissa. M40:ssä sellaista ei ole. (Enkös minä jo kertonut tuolla toisella sivulla tästä?)
    Yhden korjausmanuaalin mukaan jossain vanhoissa Motronic-ruikuissa olisi kylmäkäynnistyssuutin, mutta ei uudemmissa. Eli M40 koneissa ei ole sitä suutinta. En minä ainakaan omastani ole löytänyt.




    Kannattaa edelleen tarkistaa imuvuodot, ja imusarjan tiivisteiden tiiveys.
    E30 -90 320i

    Comment

    • |makke
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 847
      • Vaasa

      #17
      Mikäs toi lisäilmaluisti sitten on?

      Nyt pitää tosiaan ajaa ekat 5 min jalka kaasulla kokoajan, muuten sammuu.
      Sitten kun lämpömittari on mennyt sen sinisen alueen ohi, eli on vähän lämmennyt, niin auto pysyy käynnissä normaalisti.

      Ostetaan tyhjäkäyntimoottori!

      Comment

      • M40 Power
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 584
        • Turun seutu

        #18
        Lisäilmaluisti = Tyhjäkäyntimoottori. Omassa E30:ssä oli samanlainen vika ja korjaantui kun laitoin ehjän lisäilmaluistin.
        EX: E30, E34, E36, E36 compact

        Nyk. -99 320D

        Comment

        • jockey_69
          Newbiemmer
          • Sep 2006
          • 14

          #19
          minulla on samoja oireita, autoni käy lämpimänä erittäin heikosto ja kylmänä ei lähe käyntii ollenkaa tuntuu että se saa liikaa bensaa tai jotain ku se tukehtua meinaa, eli oisko tuolla kylmäkäyntisuuttimella osuutta asiaan. eli mulla on m10.koneella, ja siinä semmonen vissiinki on.

          Comment

          • MikkoJII
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 1809
            • Lapua

            #20
            Keväällä tuli uusittua letkut tohon m40:iin.
            Ainoa letku mitä en saanut vaihdettua oli juuri se letku mikä lähtee haitariputkelta lisäilmaluistiin, olis kuulemma ollut ruotsin tilaus kamaa
            Tuli sitte samalla putsailtua tuo lisäilmaluisti ja paskaa sieltä lähti! Kyllä se käyntiin vaikutti, mutta takasi se huutaminen on tullut. Mulla ei lopu se huutaminen silleen yhtäkkiä vaan pikkuhiljaa käyntiääni laskee
            E32 750i 11/89

            Comment

            • MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1809
              • Lapua

              #21
              Niin ja otetaan tähän samaan topikkiin sellanen, että mulla ei omassa meinaa lämmöt nousta kunnolla puoliväliin, jää siihen ekalle viivalle. Onko teillä ollut samanlaisia ongelmia?
              Termostaatin ja vesipumpun ajattelin vaihtaa tässä lähiaikoina.Termostaatista varmaan valitsen sen korkeampi asteisen, olikohan se nyt 90 asteinen..

              Jos jollain sattuis olemaan jossain kuvia noista vesimpumpun ja termarin vaihdosta niin vois laitella vaikka mulle privaan...
              E32 750i 11/89

              Comment

              • tkylma
                Bimmer Rookie
                • Sep 2006
                • 80
                • Sievi

                #22
                Kyllä ne lämmöt nousee liki mittarin puoliväliin kesät talvet.. Tyhjäkäynnille jos jättää pitemmäksi aikaa niin silloin lämpenee kovasti :think Mottina M40B18.

                Comment

                • MikkoJII
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 1809
                  • Lapua

                  #23
                  Mulla hiukan pienempi, eli m40b16

                  Arvon tässä, että kumman termostaatin nyt sitten laitan, jos sitä suosiolla laittas sen kuumemman niin ei tarvis sitte ainakaan palella, mutta sitte kesällä varmaan nousee lämmöt aika ylös
                  E32 750i 11/89

                  Comment

                  • |makke
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 847
                    • Vaasa

                    #24
                    Hassua että tommonen pieni mötikkä maksaa noinki paljon.

                    EDIT: Jos sitä edes perusliikkeistä saisi tilattua

                    Comment

                    • tkylma
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2006
                      • 80
                      • Sievi

                      #25
                      Originally posted by |makke View Post
                      Hassua että tommonen pieni mötikkä maksaa noinki paljon.
                      Lisäilmaluistia varmaan tarkoitat.. Näyttäisi mokoma maksavan 194e KL-varaosilla

                      Comment

                      • Ralliperuna
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 128

                        #26
                        Sanokeehan diagnoosia tähän:
                        1. Kylmänä käynnistettäessä rykii ja meinaa sammua,pienellä kaasuttamisella rupee käymään kaikilla.
                        2. Tyhjäkäynti on korkea 1400 rpm ja joskus pitemmän matkan jälkeen noin 1700rpm
                        3. Bensaa menee siihen tahtiin että 58 litrasella tankilla ajaa noin 450 km kunnes valo alkaa palaa.



                        Korjaukset/ tarkistukset tehty: Uudet tulpat, ilmanputsari, bensansuodatin, öljynsuodatin, öljyt, tyhjäkäyntimoottori putsattu(johtoa otettu irti->kiekat nousee) ilmamäärämittari on kulunut,mutta putsattu viinalla ja topsilla, haitarikumiletku on uusi, uusi nokka ja muut hilut kanteen.
                        = ei vaikutusta oireisiin

                        Viikonloppuna aion uusia pensansuodatimelta-koneeseen letkun(täynnä halkeamia,mutta ei vuoda).Tarkastaa muut letkut. mites virranjakajan kansi mitäs siitä pitää tarkastaa?
                        Vai onko se kulunut ilmamäärämittari tuon kaiken takana???
                        AUTTAKEE
                        Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

                        Comment

                        • tkylma
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2006
                          • 80
                          • Sievi

                          #27
                          Originally posted by Ralliperuna View Post
                          mites virranjakajan kansi mitäs siitä pitää tarkastaa?
                          Vai onko se kulunut ilmamäärämittari tuon kaiken takana???
                          Jos virranjakajan kannen nastat näyttää tältä niin vaihtoon se kansi, oletettavasti myös pyörijä on silloin heikossa hapessa..

                          Ilmamääränmittaria itse epäilisin tuossa tilanteessa, eli jos saisit vaikka "ehjän" lainaksi joltain, niin voisit kokeilla miten se pelittää..

                          Comment

                          • |makke
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 847
                            • Vaasa

                            #28
                            Onko muuten 4-syl ja 6-syl koneissa erilainen ilmamäärämittari tai eri "asetukset" niissä?

                            Comment

                            • MikkoJII
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 1809
                              • Lapua

                              #29
                              Originally posted by |makke View Post
                              Onko muuten 4-syl ja 6-syl koneissa erilainen ilmamäärämittari tai eri "asetukset" niissä?
                              http://www.bmwclub.fi/images/engines/m20/m20b25_03.jpg <- 325 kone, elikkä ilmamäärämittari on täysin erilainen...yllättäen
                              E32 750i 11/89

                              Comment

                              • |makke
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 847
                                • Vaasa

                                #30
                                Entä onko 4-syl ja 6-syl koneissa samanlainen tyhjäkäyntimoottori?
                                Ei varmaan ole? Ilmeisesti mulla pitää olla kans M40-koneesta?

                                Comment

                                Working...
                                X