Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 320i -89 Käy jo hyvin. Päästöt mitattu vihdoinkin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kakepro
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 96
    • Suomen persreikä.

    #46
    Jaah.

    Tuli tossa eilen laiteltua uus haitariputki mallia bmw orginal kun sai niin halvalla ettei voinu kieltäytyy.

    Vanha rupes olee sen verran kuppanen ja jokapuolta teippailtu.

    Tulevalla viikolla olis sit vihdoinkin tarkotus painella CO-mittarin äärelle kattomaan tilannetta ja mahdollisesti säädellä jos on tarvetta siihen.
    Nii...ne autot vetää edestä, vai mitenkä...

    Ex kaarat:
    Volvo 240 -84 x2
    Toyota corolla -86
    Bmw e30 320i -89

    Rahalla saa ja Hondalla pääsee.

    Comment

    • kakepro
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 96
      • Suomen persreikä.

      #47
      CO mitattu ja säädetty.

      Nonii. Tuli tänään käytyy mittaamassa noi päästöt. Lähtökohtana oli hiukan korkeet arvot. CO noin 4 mutta HC tälläkertaa mukavasti raja-arvojen sisällä, noin 200 ppm. Tein karkean CO-säädön mittarin luiskaa kääntämällä ja hieno säätöä sitten siitä mittarin runkossa olevasta kuusioruuvista.

      Jotain on vielä pielessä, varmaankin liian kulunut nokka. Nimittäin alle 1.9 CO:n ei pääsen ilman että HC heittää yli 1000 ppm Se ei ole hyvä juttu...jotenka jätin arvot: CO 2.10, HC 450 ppm. Noilla toimii todella hyvin ja vetoja löytyy sekä käy hyvin.

      Kesäksi on tullu kaavailtuu kone remppaa ko. katiskaan. Alakertaan laakeria ja kanteen kaikkee, esim tuo nokka-akseli keinuineen.

      Jotenka heitämpä pienen kyselyn notta mistäs olette noita nokka-akseli sarjoja keinuineen hommaillu (esimerkiks m20b20 koneeseen) ja mitäs sellainen paketti on kustantanut?

      Ja toiseks kysyn että mitäs eroo on m20b20 ja m20b25 ei vähäpäästöisen nokilla. Onko b25:tosen nokasta mitään käytännön iloa b20:ssä.
      Last edited by kakepro; 06-03-2007, 14:36.
      Nii...ne autot vetää edestä, vai mitenkä...

      Ex kaarat:
      Volvo 240 -84 x2
      Toyota corolla -86
      Bmw e30 320i -89

      Rahalla saa ja Hondalla pääsee.

      Comment

      • -vellu-
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 145
        • Laukaa

        #48
        Originally posted by kakepro View Post
        Nonii. Tuli tänään käytyy mittaamassa noi päästöt. Lähtökohtana oli hiukan korkeet arvot. CO noin 4 mutta HC tälläkertaa mukavasti raja-arvojen sisällä, noin 200 ppm. Tein karkean CO-säädön mittarin luiskaa kääntämällä ja hieno säätöä sitten siitä mittarin runkossa olevasta kuusioruuvista.

        Jotain on vielä pielessä, varmaankin liian kulunut nokka. Nimittäin alle 1.9 CO:n ei pääsen ilman että HC heittää yli 1000 ppm Se ei ole hyvä juttu...jotenka jätin arvot: CO 2.10, HC 450 ppm. Noilla toimii todella hyvin ja vetoja löytyy sekä käy hyvin.

        Kesäksi on tullu kaavailtuu kone remppaa ko. katiskaan. Alakertaan laakeria ja kanteen kaikkee, esim tuo nokka-akseli keinuineen.

        Jotenka heitämpä pienen kyselyn notta mistäs olette noita nokka-akseli sarjoja keinuineen hommaillu (esimerkiks m20b20 koneeseen) ja mitäs sellainen paketti on kustantanut?

        Ja toiseks kysyn että mitäs eroo on m20b20 ja m20b25 ei vähäpäästöisen nokilla. Onko b25:tosen nokasta mitään käytännön iloa b20:ssä.
        multa löytys täydellinen m20b20 kanavatyöstetty kansi ja muita osia jos on tarvista. www.ebay.de löytyy kaikkea halvalla jos ulkomailta tahtoo tilailla:think
        E30 320i -86 r.i.p
        E30 325i -89 projekti

        "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille iikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎