Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 projektin ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jyrkkis
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 503
    • Jänkä

    #31
    jatkoja

    No niin, tietokilapilailut pidetty niin mennäänpä asiaan...Ollaanko samaa mieltä että hommataan se -86 318i, heitetään keulalle m10b20 ja 325 alusta & jarrut, solmu kylkeen ja konttorille...Jos tuosta nuorentaa aihiota niin menee ABS-hommiksi.
    Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

    Never Fuck With The Countryboys

    Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

    Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

    Comment

    • Muumi
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1702
      • Rovaniemi

      #32
      Originally posted by jyrkkis View Post
      hommataan se -86 318i,
      Kai se pelkkä 316 kelepaa myös?
      Menee melko suppeaksi valikoima jos pitää olla -86 318i...
      E24 635csi

      Comment

      • jyrkkis
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 503
        • Jänkä

        #33
        Originally posted by Muumi View Post
        Kai se pelkkä 316 kelepaa myös?
        Menee melko suppeaksi valikoima jos pitää olla -86 318i...
        No passaapa se, kuusisylinterisissä menee laatikko vaihtoon-> rosentteja...sais sen kovapeltisen korin niin olis jo 101 jänistä.

        E: Urpåilua...väärä %-taulukko, näköjään mennee jopa 32 kun vaihtaa tekniikan
        Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

        Never Fuck With The Countryboys

        Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

        Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #34
          Onhan ruuttapelissä jo ruiskun tankki yms. valmiina.
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #35
            ............
            Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:11.
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • jyrkkis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2002
              • 503
              • Jänkä

              #36
              Originally posted by muggo View Post
              Vaa mitäpä merkitystä kun kanta-autotarkistuksia ei tartte tehdä?
              No tulkkailin tuota lappua ja lakia että yli 35% menee kanta-autotarkastukseen
              Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

              Never Fuck With The Countryboys

              Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

              Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

              Comment

              • jyrkkis
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 503
                • Jänkä

                #37
                Originally posted by Tzeimi View Post
                Onhan ruuttapelissä jo ruiskun tankki yms. valmiina.
                Niinpä, ja iso kansi.Lohkoa ja solmua vaille Mulla on jo kaapissa ruiskun pa-anturi eli meno- ja paluuliittimet löytyy, eikö ne tankit ole samoja kaasari vs ruisku?
                Last edited by jyrkkis; 15-04-2007, 16:05.
                Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

                Never Fuck With The Countryboys

                Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

                Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

                Comment

                • Tzeimi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 2067
                  • Banshee - Jyväskylä

                  #38
                  Originally posted by jyrkkis View Post
                  eikö ne tankit ole samoja kaasari vs ruisku?
                  Peltisäilö juu, mutta se lähtö(/paluu)-hässäkkä on eri

                  Osat 7 & 10.
                  Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                  & 02 tulpo saniteetti dyno




                  Älä väkisin, ota isompi vasara.
                  If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                  Comment

                  • Muumi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1702
                    • Rovaniemi

                    #39
                    Originally posted by jyrkkis View Post
                    No tulkkailin tuota lappua ja lakia että yli 35% menee kanta-autotarkastukseen
                    Höpöhöpö
                    Sinä se et vähällä usko
                    Tästähän on jo puhelimessakin väännetty.

                    E24 635csi

                    Comment

                    • jyrkkis
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 503
                      • Jänkä

                      #40
                      Ja jatkuu...Milloin abs tuli 325:een? 05/87 muuttui halkaisija. Etk tarjoaa noita abseja jo -85:een ja se motonetti 8/86 alkaen. Miten tuosta etk:sta saa koodattua tuon tiedon ulos?:think
                      Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

                      Never Fuck With The Countryboys

                      Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

                      Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

                      Comment

                      • Eepo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 5388
                        • Tampere

                        #41
                        No siihen et hirveitä hakkerin taitoja tarvii.
                        jos omistat tulostimen, aukaset realoemista haluamasi sivun ja painat ctrl+p=tulosta sivu.
                        -Harley Davidson Sportster - 89-
                        -Harley Davidson softail -89-
                        -Suzuki PV50 -86-

                        Comment

                        • jyrkkis
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2002
                          • 503
                          • Jänkä

                          #42
                          Originally posted by Eepo View Post
                          No siihen et hirveitä hakkerin taitoja tarvii.
                          jos omistat tulostimen, aukaset realoemista haluamasi sivun ja painat ctrl+p=tulosta sivu.
                          Niin, em. on selvää pässinlihaa Mutta miten saat sieltä eroteltua sen että mistä ajankohdasta lähtien tuo vtun abs on kuulunut vakiovarusteena 325:een? Ongelma on siinä että molemmat (etk ja real oem) tarjoaa abs:a jo -85:een jatkuen E30 reihen huimaan loppuun saakka.
                          Kiinnostaa koska vaikuttaa suoraan projektikoslan vuosimalliin, EN ajatellu asentaa abs:a kun ruuvailen 325:n alustan ja jarrut paikalleen että saa sen 204 kaakia kaasuttaa siihen teholappuun...
                          Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

                          Never Fuck With The Countryboys

                          Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

                          Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #43
                            Originally posted by jyrkkis View Post
                            Niin, em. on selvää pässinlihaa Mutta miten saat sieltä eroteltua sen että mistä ajankohdasta lähtien tuo vtun abs on kuulunut vakiovarusteena 325:een? Ongelma on siinä että molemmat (etk ja real oem) tarjoaa abs:a jo -85:een jatkuen E30 reihen huimaan loppuun saakka.
                            Kiinnostaa koska vaikuttaa suoraan projektikoslan vuosimalliin, EN ajatellu asentaa abs:a kun ruuvailen 325:n alustan ja jarrut paikalleen että saa sen 204 kaakia kaasuttaa siihen teholappuun...
                            No siinäpä sitä ollaankin, jos käännetään juuri toisinpäin tuo vertailu, niin realoem ja ETK tarjoavat myös ABSittomia vaihtoehtoja 325i autoihin koko mallisarjan ajan. Todellisuudessahan asia ei ainakaan Europpaan mydyyissä autosissa mene noin.

                            Koskapa maahantuoja ei ota mitään kantaa, on inssin uskottava niitä lappuja mitä hänelle toimitat.

                            Tämä jättää hieman tulkinnan varaa, mutta kuten monesti todistettu on inssi oikeassa niin kauan kuin toisin todistat, kun ei voi kiistatta todistaa olet automaattisesti väärässä.

                            Kuulemma valtion konttoreille on muinoin jakanut "joku instanssi"(maahatuojako?) tiedotteen siitä mistä vm. lähtien ABS vaaditaan 325i vertailussa, yrityksestä huolimatta en oe kyseistä tiedotetta saanut mistään käsiini, eli asia on kovin auki.

                            Oikein valitussa katsastuspisteessä siis tod.näk. onnistuu 325i vertailu ilman ABS:ia, mutta mikään kiveen kirjoitettu totuus tämä ei ole.

                            P.S. itse annoin periksi, laitetaan vaan nyt ne absit, niin pääsee kuitenkin melkein helpommalla.
                            Olli.

                            Comment

                            • jyrkkis
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2002
                              • 503
                              • Jänkä

                              #44
                              vitut

                              Eipä me niitä laiteta ainakaan <88 rekisteröityihin. Perjantaina olin puhelinneuvottelussa em. herrojen kanssa ja haen kirjallisena henk. koht ne mitä vaaditaan molemmilta (yksityinen ja ake) konttoreilta...homma rosessissa. Niilä on se maaginen lista siellä mutta ei sitä tosiaan aina tarvi mutta otetaan nyt silleen oikeen ja pykälien myötä...jos vaikka joskus faq asti sais...Monta jännää juttua varsinkin neloskoneen kanssa, esim. vaihteisto ja perä pitää vaihtaa ja jarrupääsylinteri. Niin akselit nehän meillä oli erilaiset ainkin paperilla, mutta jatketaan

                              E: Sulla menee sigusta päätellen absit asennukseen
                              Last edited by jyrkkis; 23-04-2007, 11:23.
                              Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

                              Never Fuck With The Countryboys

                              Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

                              Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

                              Comment

                              • Hela
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2003
                                • 397
                                • Turku

                                #45
                                Kyllä konttori vaatii noi absit ainakin -86 eteenpäin oleviin autoihin, jos meinaa laittaa 2,5l moottorin taikka sitten potkua sen verran, että verrataan mallisarjan tehoikkaampaan malliin eli 325:een. Tämä johtuu siitä syystä, että kaikki Suomeen virallisesti tuodut 325:t oli varustettu abseilla vuodesta -86 lähtien. Aken konttorilla pitäisi olla tarkka lappu, josta selviää eroavaisuudet 316 vs. 325. Siinä lapussa on melkeimpä pultien tarkkuudella erot. Itse olen sitä lappua tavaillut monesti, mutten nyt muista mistä lapun tiedot on peräisin.

                                Tossa kun kyselin vuoden vaihteessa K1 Raision konttorilta oman projektiin liittyen tekniikan vaihdosta, niin katsastusäijä totes, et he mukamas ei enää muutoskatsasta varsinkaan E30 tekniikan vaihtoja. Syynä siihen oli se, että K1oli hävinnyt oikeudessa jutun jossa E30 omistaja oli vienyt firman käräjille. Syy oli että K1 oli suorittanut muutoskatsastuksen hyväksyttävästi mutta jälkeen päin katsastuksessa auto oli saanut hylyn absittomuudesta. K1 siis joutui maksamaan absit autoon, koska olivat hyväksyneet auton, joka ei täyttänyt aken vaatimuksia. Tää kaikki on vaan kuulopuhetta ja enkä tiedä jutun tarkempaa sisältöä.

                                Itellä projektina 320 -89 farkku johon meinaan laittaa 2,5l 24v moottorin. Joten pitänee taas käydä uudestaan konttorilla kyselees kun kerran lakikin on jo muuttunut vuoden vaihteessa.
                                Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
                                M47/M57/n/tu
                                N43, N47

                                Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

                                Osia:
                                https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

                                Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
                                MB AMG C32 -01
                                Alpina B3 -94
                                120d -09
                                520ia -81
                                535d -11
                                535d -12
                                750il -92
                                750il -00

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎