pitäs toi akku siirtä tuolta konehuoneesta takakonttiin.
kuinka on porukka tehny kyseisen operaation?
kuinka tekisitte?
vinkkejä kehiin ny!
Helpointahan on kun hommaat 325:sen valmiin kaapeliston. Muutenkaan ei kovin kummoinen homma, teet vain konehuoneeseen jonkinlaisen yhdistyspisteen, loput on vain kaapelin vetoa ja pulttailuja.
Unohda tuollaiset kakskymmentä vuotta vanhat hapantuneet kaapeli hässäkät...
Haet hitsausvälineitä myyvästä liikkeestä (esim nelitarvike tms) hitsauskoneen maakaapelia sopivan pätkän 25-30 neliöinen kaapeli riittää "normaali" käyttöön / starttaukseen.
Pujotat sen kaapelin vielä sopivaan suoja putkeen, ja yhdistät sen kaapelin konehuoneen puolelle suoraan starttimoottorin perään kiini. Ja starttimoottorilta vedät johdon sitten laturille ja toisen johdon vaikka alkuperäisen akun lähelle johon kytkee muut tarvittavat piuhat kiini. Itse käytin siinä kytkennässä biltemasta hankittua autostereo hommiin tarkoitettua jakoblokkia.
Ja sitten teet sinne takabaksiin myös kunnon maadoituksen johonkin tukevan pultin alle.
pitäs toi akku siirtä tuolta konehuoneesta takakonttiin.
kuinka on porukka tehny kyseisen operaation?
kuinka tekisitte?
vinkkejä kehiin ny!
Miksi se akku pitäis sinne takakonttiin siirtää :think
Omassa e39 touringissa se on takatilan sivulokerossa ja olen huomannut,että pakkasilla akku sen kun vaan tyhjenee.Kylmä akku kun ei ota virtaa vastaan ennenkuin lämpenee ja jos ajelee pelkää paikkakunta ajoa niin ei se juuri saa mahdollisuutta ladata.ite joudun käyttämään webastoa talvisin niin saan latailla akkua kerran kuussa,mielummin ottaisin akun konepellin alle jos saisin.sielä moottorin lämpö lämmittää akun nopeasti ja ennen kuin joku kommentoi,notta osta uusi akku niin se on talvella ostettu 100Ah.
E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Ite tein joskus niin kun laitoin akun takakonttiin, sinne oikeelle puolen syvennykseen ja sit ostin sen kaapelin mikä lähtee akusta konehuoneeseen.
Ja sen sai vai laittaa kiinni siihen napaan mistä lähtee kaikki piuhat..
Eli eti jostain vain se kaapeli ni on helppoa siirto..voin kertoo tarkemminki jos kiinnostaa..oli aika iisi homma..
ostin foorumin kautta piuhan mikä oli oikein tarkoitettu siihen..oli jostain 325:sta..maa navan otin irti ja laitoin takakonttiin jonkun pultin alle ja sen plussa navan laitoin siihen piuhan toiseen päähän..eli se piuha tulee takaa eteen ja sai suoraan laittaa sen siihen napaan kiinni..kun siinä piuhassa oli sellanen metalli mikä sopi sinne napaan..olisin voinu myydä sulle sen piuhan mut ku myin koko auton ni en voi..
konttiin tein sit sellasen telineen sille et metalli levy pohjalle et saa aukun suoraan ja sitten metalli levystä jenga tankot ylöspäin että sai kiinni sen tangon mikä painaa aku levyä vasten..ja konttorilla kelpasi sillä lailla..
sitten kyl laitoin viel akun päälle suojan jostain vanhasta kanisterista leikkasin..
Miten onnistuu cabrioon tuo akun siirto? Itsellä olisi sedanin akkukaapeli ja muovit ym. Pitääkö se lisäpaino ottaa pois akun tieltä vai laitetaanko siihen päälle? Mistä kohtaa kaapeli menee tulipellin läpi? Onkohan tuo kohta, mihin akku tulee erilainen sedanissa ja avossa?
Kertokaahan kokemuksia, ketkä on homman avoon tehneet.
Miten onnistuu cabrioon tuo akun siirto? Itsellä olisi sedanin akkukaapeli ja muovit ym. Pitääkö se lisäpaino ottaa pois akun tieltä vai laitetaanko siihen päälle? Mistä kohtaa kaapeli menee tulipellin läpi? Onkohan tuo kohta, mihin akku tulee erilainen sedanissa ja avossa?
Kertokaahan kokemuksia, ketkä on homman avoon tehneet.
Tehdas on laittanut akun takakonttiin M3 avon kohdalla.
Akku on sen lisäpainon päällä. Samaan kohtaan tulee konehuoneessa läpivientti niin avo M3:ssa kuin tavallisessakin ämmässä. Eli veikkaan et samalla tavoin saat normi avon kaapelin tuotua kuin normi 325i:ssä tulee.
Comment