Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 ja akku takakonttiin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toffe_Vsa
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 152
    • Vaasa

    e30 ja akku takakonttiin.

    pitäs toi akku siirtä tuolta konehuoneesta takakonttiin.
    kuinka on porukka tehny kyseisen operaation?
    kuinka tekisitte?

    vinkkejä kehiin ny!
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    #2
    Originally posted by Toffe_Vsa View Post
    pitäs toi akku siirtä tuolta konehuoneesta takakonttiin.
    kuinka on porukka tehny kyseisen operaation?
    kuinka tekisitte?

    vinkkejä kehiin ny!
    Helpointahan on kun hommaat 325:sen valmiin kaapeliston. Muutenkaan ei kovin kummoinen homma, teet vain konehuoneeseen jonkinlaisen yhdistyspisteen, loput on vain kaapelin vetoa ja pulttailuja.
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16417
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by Toffe_Vsa View Post
      pitäs toi akku siirtä tuolta konehuoneesta takakonttiin.
      kuinka on porukka tehny kyseisen operaation?
      kuinka tekisitte?

      vinkkejä kehiin ny!
      Jollain on ollu myynnissä 325i akkukaapeleita 2 kpl. Etsi myytävänä-osastolta.
      Edit: osta vaan toinen niin mulle jää se toinen...
      Last edited by jr66; 10-05-2007, 19:08. Reason: lisäys

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3447
        • Janakkala

        #4
        Unohda tuollaiset kakskymmentä vuotta vanhat hapantuneet kaapeli hässäkät...
        Haet hitsausvälineitä myyvästä liikkeestä (esim nelitarvike tms) hitsauskoneen maakaapelia sopivan pätkän 25-30 neliöinen kaapeli riittää "normaali" käyttöön / starttaukseen.
        Pujotat sen kaapelin vielä sopivaan suoja putkeen, ja yhdistät sen kaapelin konehuoneen puolelle suoraan starttimoottorin perään kiini. Ja starttimoottorilta vedät johdon sitten laturille ja toisen johdon vaikka alkuperäisen akun lähelle johon kytkee muut tarvittavat piuhat kiini. Itse käytin siinä kytkennässä biltemasta hankittua autostereo hommiin tarkoitettua jakoblokkia.
        Ja sitten teet sinne takabaksiin myös kunnon maadoituksen johonkin tukevan pultin alle.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • V-Power
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1333
          • Varsinais-Suomi

          #5
          Originally posted by Toffe_Vsa View Post
          pitäs toi akku siirtä tuolta konehuoneesta takakonttiin.
          kuinka on porukka tehny kyseisen operaation?
          kuinka tekisitte?

          vinkkejä kehiin ny!
          Miksi se akku pitäis sinne takakonttiin siirtää :think
          Omassa e39 touringissa se on takatilan sivulokerossa ja olen huomannut,että pakkasilla akku sen kun vaan tyhjenee.Kylmä akku kun ei ota virtaa vastaan ennenkuin lämpenee ja jos ajelee pelkää paikkakunta ajoa niin ei se juuri saa mahdollisuutta ladata.ite joudun käyttämään webastoa talvisin niin saan latailla akkua kerran kuussa,mielummin ottaisin akun konepellin alle jos saisin.sielä moottorin lämpö lämmittää akun nopeasti ja ennen kuin joku kommentoi,notta osta uusi akku niin se on talvella ostettu 100Ah.
          E36 95 316i Sedan
          E39 97 540i Touring
          E46 99 320Ci Coupe
          E53 01 X5 4,4 V8
          E65 05 730d
          F10 11 523i Sedan
          F90 08 320i Sedan

          Comment

          • Toffe_Vsa
            Bimmer Rookie
            • Jun 2006
            • 152
            • Vaasa

            #6
            no se pitääs saada pois ku ei meinaa tää gt40 mahtuu sinne muute :think

            Comment

            • Kenzu
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1285
              • Vaasa

              #7
              Ite tein joskus niin kun laitoin akun takakonttiin, sinne oikeelle puolen syvennykseen ja sit ostin sen kaapelin mikä lähtee akusta konehuoneeseen.
              Ja sen sai vai laittaa kiinni siihen napaan mistä lähtee kaikki piuhat..
              Eli eti jostain vain se kaapeli ni on helppoa siirto..voin kertoo tarkemminki jos kiinnostaa..oli aika iisi homma..
              Lamborghini Gallardo
              Ex:
              F87 M2
              F82 M4
              F15 X5M50d
              F31 330d
              E60 M5
              E46 M3
              E63 645ci
              E60 530d -07 M5D satinwhite
              E36 M3 Turbo
              E30 325 cäbi -92

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                #8
                Muista laittaa akulta letku ulkoilmaan ettei huurut jää konttiin.
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • Toffe_Vsa
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2006
                  • 152
                  • Vaasa

                  #9
                  Kenzu mistä sä sen kaapelin hait?
                  kuinka sä teit niitten napojenkaa sielä konehuoneessa?

                  Comment

                  • Kenzu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1285
                    • Vaasa

                    #10
                    ostin foorumin kautta piuhan mikä oli oikein tarkoitettu siihen..oli jostain 325:sta..maa navan otin irti ja laitoin takakonttiin jonkun pultin alle ja sen plussa navan laitoin siihen piuhan toiseen päähän..eli se piuha tulee takaa eteen ja sai suoraan laittaa sen siihen napaan kiinni..kun siinä piuhassa oli sellanen metalli mikä sopi sinne napaan..olisin voinu myydä sulle sen piuhan mut ku myin koko auton ni en voi..

                    konttiin tein sit sellasen telineen sille et metalli levy pohjalle et saa aukun suoraan ja sitten metalli levystä jenga tankot ylöspäin että sai kiinni sen tangon mikä painaa aku levyä vasten..ja konttorilla kelpasi sillä lailla..
                    sitten kyl laitoin viel akun päälle suojan jostain vanhasta kanisterista leikkasin..
                    Lamborghini Gallardo
                    Ex:
                    F87 M2
                    F82 M4
                    F15 X5M50d
                    F31 330d
                    E60 M5
                    E46 M3
                    E63 645ci
                    E60 530d -07 M5D satinwhite
                    E36 M3 Turbo
                    E30 325 cäbi -92

                    Comment

                    • Toffe_Vsa
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2006
                      • 152
                      • Vaasa

                      #11
                      kiitti tiedosta!
                      saa tos ruveta väsäilemään tota ennenku saan koneen pajalta ja saa ruveta sitä lykkäämään sinne

                      Comment

                      • VNT
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1410
                        • Tuusula

                        #12
                        Itse tein tällätavalla:


                        Akun + kaapeli menee suoraan starttimoottorille.
                        -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                        Comment

                        • Kimmo_M
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 508
                          • Suomi

                          #13
                          Miten onnistuu cabrioon tuo akun siirto? Itsellä olisi sedanin akkukaapeli ja muovit ym. Pitääkö se lisäpaino ottaa pois akun tieltä vai laitetaanko siihen päälle? Mistä kohtaa kaapeli menee tulipellin läpi? Onkohan tuo kohta, mihin akku tulee erilainen sedanissa ja avossa?
                          Kertokaahan kokemuksia, ketkä on homman avoon tehneet.

                          Comment

                          • Kimmo_M
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 508
                            • Suomi

                            #14
                            Originally posted by Kimmo_M View Post
                            Miten onnistuu cabrioon tuo akun siirto? Itsellä olisi sedanin akkukaapeli ja muovit ym. Pitääkö se lisäpaino ottaa pois akun tieltä vai laitetaanko siihen päälle? Mistä kohtaa kaapeli menee tulipellin läpi? Onkohan tuo kohta, mihin akku tulee erilainen sedanissa ja avossa?
                            Kertokaahan kokemuksia, ketkä on homman avoon tehneet.
                            Onko kukaan laittanut cabrioon akkua konttiin?

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5857
                              • Joccis City

                              #15
                              Originally posted by Kimmo_M View Post
                              Onko kukaan laittanut cabrioon akkua konttiin?
                              Tehdas on laittanut akun takakonttiin M3 avon kohdalla.
                              Akku on sen lisäpainon päällä. Samaan kohtaan tulee konehuoneessa läpivientti niin avo M3:ssa kuin tavallisessakin ämmässä. Eli veikkaan et samalla tavoin saat normi avon kaapelin tuotua kuin normi 325i:ssä tulee.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎