Elikkä vaihdoin tos bensa filtterin ja kun uus oli kiinni nii ei lähe enää käyntii.. vaihdoinpa sit bensapumpun uuteen mut ei mitää tulosta, kone ei edes örähdä ja kipinää kyllä saa ja bensaa näyttää menevän ilosesti ruiskuun!!! kiire olis ku ei oo muuta pirssii... mielenkiinto kadonnu kokonaa ja röökii on palanu ihan kiitettävästi!!! olisko mitää ehdotuksia??:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 M40 käynnistysongelmat -Yhdistetty topikit
Collapse
X
-
E30 M40 käynnistysongelmat -Yhdistetty topikit
Last edited by petrolhead; 16-01-2012, 16:35. Reason: seittemän topikkia samasta aiheesta yhdistetty.... peltorheadTags: None
-
-
e30 318i m40 käynnistymisongelma
Tänään bmw teki temput. Oltiin lähdössä Puuhamaahan niin sain aluksi startata autoa noin 10 sekunttia. Sitten lähti käymään ja toimi hyvin. Kun olimme illalla lähdössä takaisin niin sai startata lähes yhtä kauan. Nyt illalla myös ajoin autolla ja sammutin. Auto seisoi noin tunnin paikallaan ja taas yritin käynnistää niin starttia sai pyörittää kahteen kertaan pitkän aikaa. Mistä tämä voisi johtua kun muuten auto toimii hyvin ja bensaa se ei vuoda. Mä itse epäilisin polttoainepumppu tai ruisku vikaa.
Ennen autoa ei kovinkaan paljoa ole tarvinnut startata ja vika tuli yhtäkkiäBMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Vieläkin tekee tuota. joskus lähtee hyvin käymään joskus huonosti. Sitten kun saa käymään niin auto käy ihan moitteettomasti ja ottaa kierroksia hyvin. Moottorin lämpötila ei vaikuta siihen eikä ole katalysaattoria.:thinkBMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
kampiakselin tunnistin,siellä kampiakselin päässä. vaikuttaa juuri käynnistämiseen. Kannatta ainakin mittauttaa arvot siitä jossain.
Paljon mennyt varsinkin vanhoista e30:stä
Katso vuotaako suuttimet(pensaa suutintukin ympäristössä)-> paineet häviää sammutettua ja kestää hetken ennenkuin paine taas normaali.Last edited by Ralliperuna; 18-07-2007, 18:24.Vitutus------- Se ei lopu ikinä.
Comment
-
-
e30 m40b16 ei käynnisty!!!
Ajossa hyytyi kokonaan ja pienen oottelun jälkeen taas lähti toimimaan 20min lenkin ajettuani hyytyi taas eikä lähde käyntii kirveelläkään...
Tutkittu:
-Antaa kipinää
-bensa pumppu pitää kyllä vähän ääntä startattaessa mutta ei muuten,
soppaa tuli letkuista konehuoneeseen kun starttasi.
missä vois olla vika? missäs sijaitsee ton bensapumpun rele? ja onkos toi pumppu tankin sisällä vai missäs se majailee? ei kerenny tutkia kun vähän aikaa ku tuli pirun pimeetä.
huomenna hinataan auto talliin ja ihmetellään b-pumppu hommaa.
ois hyvä jos vähän vinkkiä sais näillä eväillä. Kiitos jo etukäteen.
Comment
-
-
E30 316i M40B16 ei käynnisty?
Jeesh elikkäs nyt tuo uskollinen käyttökippo otti ja mäni särki. Kesken ajon otti ja rupes pätkimään sytytystä elikkä alko nykimään ja sitten kun heitti vapaalle niin moottori sammu samointein. Sen jälkeen sai just ja just huijattua käyntiin kun starttas tarpeeks pitkään mutta piti kauheeta rohinaa ja pätskettä ja pauketta.. Nyt ei sitten enää pyöri ollenkaan, startatessa kun 1. pytyn pitäs sytyttää niin ampuu vastaan ja starttaus hyytyy siihen ja pimenee kaikki systeemit mittaristostakin. Reilulla apuvirralla ja starttia veivaamalla sai hörähtämään max. 2 sekuntia eikä kuulostanu että olis mitään fyysisiä vauroita kun ei pitäny mitään ihmeellisiä kilinöitä eikä kolinoita.. Tuntus äkkisiltään jotta jako olisi hypännyt mutta jakohihna näyttää varsin hyväkuntoselle ja vaihettu 20000 km sitten? Eikös näissä oo vaihtoväli jotakuinnii 40tkm? Mitenkä tuo moottori säätää sytytyksen? Kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu uuteen, eikä mitään vaikutusta? Voisko tuosta olla koko moottorinohjaus päreinä vai olisko tuo jako tosiaan hypänny? Ei oo kokonaan tuota jakopäätä auottu kun on kesäautoo pitäny roveltaa toimintakuntoon ja nyt alkas pikkuhiljaa liikenemään tällekkin aikaa.. Virranjakajaan oli kertyny jonkinverran "hitsauksia", mistä tämä vois kertoa? Kertokkee viisaammat kun ite ei ennee näin uusista vehkeistä ymmärrä..
Ja pyydän anteeksi jo etukäteen, tästäkin voi olla jo miljoona topiccia mutta en ossoo vissiin käyttee tuota searchia kun pari tuntia oon tässä jo koittana ehtiä sillä mutta ei oikein aukene..uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+
Comment
-
-
Sytytyksen pätkiminen ja kuoleminen sopisi oireena hyvin yhteen ECU:n eli Motronic-moottorinohjausboksin rikkoontumiseen. Muitakin vikamahdollisuuksia on olemassa (esim. bensapumppu rikki), mutta itse aloittaisin vianetsinnän ECU:sta. Tarvit jostain ehjäksi tiedetyn boksin vertailua varten, jotta voit poissulkea tämän vikamahdollisuuden. Käytettyjen hintataso 50-100 euroa. Ilmeisesti akkukin on lopussa? Virranjakajan kansi ja pyörijä kannattaa vaihtaa. Jako tuskin on hypännyt paikoiltaan. Hanki korjausmanuaali kirjastosta tai netistä, helpottaa elämää kummasti.
Comment
-
Comment