Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M40 käynnistysongelmat -Yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dahli
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 26
    • Vaasa

    E30 M40 käynnistysongelmat -Yhdistetty topikit

    Elikkä vaihdoin tos bensa filtterin ja kun uus oli kiinni nii ei lähe enää käyntii.. vaihdoinpa sit bensapumpun uuteen mut ei mitää tulosta, kone ei edes örähdä ja kipinää kyllä saa ja bensaa näyttää menevän ilosesti ruiskuun!!! kiire olis ku ei oo muuta pirssii... mielenkiinto kadonnu kokonaa ja röökii on palanu ihan kiitettävästi!!! olisko mitää ehdotuksia??:think
    Last edited by petrolhead; 16-01-2012, 16:35. Reason: seittemän topikkia samasta aiheesta yhdistetty.... peltorhead
  • -Jarno-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1140
    • Salo

    #2
    Bensafiltteri oikeinp?in?
    ________
    Ass girl
    Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 07:51.

    Comment

    • Dahli
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 26
      • Vaasa

      #3
      on katottu jo pariin kertaan!

      Comment

      • MarQu
        Moderator
        • Mar 2006
        • 5517
        • Vaasa

        #4
        onko sulla tallia missä kattoa autoa? voisin vaikka huomenna tulla vilkasemaan mikä mättää?
        sigpic

        Comment

        • Dahli
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 26
          • Vaasa

          #5
          huomenna tulee yks sälli kattoo sitä jos se sais selville mikä siinä on! mutta kiitos kuitenki! voinhan mä toki ilmotella jos se ei saa mitää aikaseks!!

          Comment

          • smpovers
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 2372
            • Tammela

            #6
            e30 318i m40 käynnistymisongelma

            Tänään bmw teki temput. Oltiin lähdössä Puuhamaahan niin sain aluksi startata autoa noin 10 sekunttia. Sitten lähti käymään ja toimi hyvin. Kun olimme illalla lähdössä takaisin niin sai startata lähes yhtä kauan. Nyt illalla myös ajoin autolla ja sammutin. Auto seisoi noin tunnin paikallaan ja taas yritin käynnistää niin starttia sai pyörittää kahteen kertaan pitkän aikaa. Mistä tämä voisi johtua kun muuten auto toimii hyvin ja bensaa se ei vuoda. Mä itse epäilisin polttoainepumppu tai ruisku vikaa.

            Ennen autoa ei kovinkaan paljoa ole tarvinnut startata ja vika tuli yhtäkkiä
            BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
            BMW 330d touring e46 -05
            Ford Cortina Mk2 1600 -70
            ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

            Comment

            • smpovers
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2372
              • Tammela

              #7
              Vieläkin tekee tuota. joskus lähtee hyvin käymään joskus huonosti. Sitten kun saa käymään niin auto käy ihan moitteettomasti ja ottaa kierroksia hyvin. Moottorin lämpötila ei vaikuta siihen eikä ole katalysaattoria.:think
              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
              BMW 330d touring e46 -05
              Ford Cortina Mk2 1600 -70
              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

              Comment

              • Ralliperuna
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 128

                #8
                kampiakselin tunnistin,siellä kampiakselin päässä. vaikuttaa juuri käynnistämiseen. Kannatta ainakin mittauttaa arvot siitä jossain.
                Paljon mennyt varsinkin vanhoista e30:stä

                Katso vuotaako suuttimet(pensaa suutintukin ympäristössä)-> paineet häviää sammutettua ja kestää hetken ennenkuin paine taas normaali.
                Last edited by Ralliperuna; 18-07-2007, 18:24.
                Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

                Comment

                • Zerokool
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 32
                  • Kotka

                  #9
                  e30 m40b16 ei käynnisty!!!

                  Ajossa hyytyi kokonaan ja pienen oottelun jälkeen taas lähti toimimaan 20min lenkin ajettuani hyytyi taas eikä lähde käyntii kirveelläkään...

                  Tutkittu:
                  -Antaa kipinää
                  -bensa pumppu pitää kyllä vähän ääntä startattaessa mutta ei muuten,
                  soppaa tuli letkuista konehuoneeseen kun starttasi.

                  missä vois olla vika? missäs sijaitsee ton bensapumpun rele? ja onkos toi pumppu tankin sisällä vai missäs se majailee? ei kerenny tutkia kun vähän aikaa ku tuli pirun pimeetä.

                  huomenna hinataan auto talliin ja ihmetellään b-pumppu hommaa.

                  ois hyvä jos vähän vinkkiä sais näillä eväillä. Kiitos jo etukäteen.

                  Comment

                  • janne partanen
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2008
                    • 30

                    #10
                    mulla ainakin bensa pumppu on takapenkin alla, auto tosin on e30 m20b25

                    Comment

                    • Zerokool
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2007
                      • 32
                      • Kotka

                      #11
                      Käytin fiksuna tyyppinä sitä SEARCHIA bensapumpun hilppeet paikallistettu mutta mites sen rele ja sulake missä niitten paikat on?

                      Comment

                      • Zerokool
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2007
                        • 32
                        • Kotka

                        #12
                        Vaihdoin b-pumpun releen ja sen toisen releen siitä vierestä tosta omasta varaosa kärrystä ni ei vaikuttannu asiaan joten huomenna vaihtuu koko b-pumppu. katellaan jos sitte vaikka sais ton katiskan tulille.

                        Comment

                        • Zerokool
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 32
                          • Kotka

                          #13
                          Voisikos olla niin että pumppu toimii ja pumppaa bensaa mutta ei kerää tarpeeksi painetta käynnistyäkseen?

                          Comment

                          • Räpsä-Harri
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2003
                            • 190
                            • Tuusniemi

                            #14
                            E30 316i M40B16 ei käynnisty?

                            Jeesh elikkäs nyt tuo uskollinen käyttökippo otti ja mäni särki. Kesken ajon otti ja rupes pätkimään sytytystä elikkä alko nykimään ja sitten kun heitti vapaalle niin moottori sammu samointein. Sen jälkeen sai just ja just huijattua käyntiin kun starttas tarpeeks pitkään mutta piti kauheeta rohinaa ja pätskettä ja pauketta.. Nyt ei sitten enää pyöri ollenkaan, startatessa kun 1. pytyn pitäs sytyttää niin ampuu vastaan ja starttaus hyytyy siihen ja pimenee kaikki systeemit mittaristostakin. Reilulla apuvirralla ja starttia veivaamalla sai hörähtämään max. 2 sekuntia eikä kuulostanu että olis mitään fyysisiä vauroita kun ei pitäny mitään ihmeellisiä kilinöitä eikä kolinoita.. Tuntus äkkisiltään jotta jako olisi hypännyt mutta jakohihna näyttää varsin hyväkuntoselle ja vaihettu 20000 km sitten? Eikös näissä oo vaihtoväli jotakuinnii 40tkm? Mitenkä tuo moottori säätää sytytyksen? Kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu uuteen, eikä mitään vaikutusta? Voisko tuosta olla koko moottorinohjaus päreinä vai olisko tuo jako tosiaan hypänny? Ei oo kokonaan tuota jakopäätä auottu kun on kesäautoo pitäny roveltaa toimintakuntoon ja nyt alkas pikkuhiljaa liikenemään tällekkin aikaa.. Virranjakajaan oli kertyny jonkinverran "hitsauksia", mistä tämä vois kertoa? Kertokkee viisaammat kun ite ei ennee näin uusista vehkeistä ymmärrä..

                            Ja pyydän anteeksi jo etukäteen, tästäkin voi olla jo miljoona topiccia mutta en ossoo vissiin käyttee tuota searchia kun pari tuntia oon tässä jo koittana ehtiä sillä mutta ei oikein aukene..
                            uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+

                            Comment

                            • Phaedrus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1888
                              • Helsinki

                              #15
                              Sytytyksen pätkiminen ja kuoleminen sopisi oireena hyvin yhteen ECU:n eli Motronic-moottorinohjausboksin rikkoontumiseen. Muitakin vikamahdollisuuksia on olemassa (esim. bensapumppu rikki), mutta itse aloittaisin vianetsinnän ECU:sta. Tarvit jostain ehjäksi tiedetyn boksin vertailua varten, jotta voit poissulkea tämän vikamahdollisuuden. Käytettyjen hintataso 50-100 euroa. Ilmeisesti akkukin on lopussa? Virranjakajan kansi ja pyörijä kannattaa vaihtaa. Jako tuskin on hypännyt paikoiltaan. Hanki korjausmanuaali kirjastosta tai netistä, helpottaa elämää kummasti.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎