Originally posted by sukeltaja-ankka
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 M40 käynnistysongelmat -Yhdistetty topikit
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Phaedrus View PostAjonesto taitaa estää sytytyksen eli jos kipinä tulee niin en usko että se on rikki. Aika erikoista kuulostaa se, että auto saa bensaa ja kipinää mutta ei kuitenkaan yritä käyntiin. Tulpat vaihtoon, takapenkki irti ja b-pumppu tarkkailuun, testausta toisella ECU:lla (myös niin että omaa testaa toisessa autossa). Onhan virranjakaja ja pyörijä kunnossa, samoin sytytysjohdot.
Virranjakajan kansi ja pyörijä olivat ihan uudenveroiset, että nekin lienee vaihdettu jonninaikaa sitten.
Itse mietin, että joko on tosiaan se ajonesto, mutta se taidettiin kumota. Niin mietin, että vaikka sekä bensaa että kipinää tulee, niin mahdollisuus on, ettei niitä tule tarpeeksi. Noh, tutkitaan taas hieman ja tuun sitte avautumaan.E36 touring, koska labbis ei mahdu sedaniin
Comment
-
-
Joo elikkä itelläni on tommonen b16 koneella oleva säkätin. Kylmänä lähtee aina lähes heti käyntiin, mutta lämpösenä ei ensimmäisellä lähde, ellei starttaa jotain 10sek. Mutta, jos pyörittää konetta reilun sekunnin ja kokeilee uudestaan, lähtee välittömästi käyntiin. Mistä voi johtua?? Ei häiritse itseä mitenkään erityisemmin, mutta kunhan nyt kysyin jos vaikka selviäis..
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostJoo elikkä itelläni on tommonen b16 koneella oleva säkätin. Kylmänä lähtee aina lähes heti käyntiin, mutta lämpösenä ei ensimmäisellä lähde, ellei starttaa jotain 10sek. Mutta, jos pyörittää konetta reilun sekunnin ja kokeilee uudestaan, lähtee välittömästi käyntiin. Mistä voi johtua?? Ei häiritse itseä mitenkään erityisemmin, mutta kunhan nyt kysyin jos vaikka selviäis..
Ja juu, sain oman vessankin eilen käyntiin. Uudet tulpat, paljon herkistelyä ja puhdistamista se sitten lopulta vain vaati. Nyt pitää vielä paska tyhjäkäynti saada kuntoon, mutta etsin siitä oman topikin...E36 touring, koska labbis ei mahdu sedaniin
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostJoo elikkä itelläni on tommonen b16 koneella oleva säkätin. Kylmänä lähtee aina lähes heti käyntiin, mutta lämpösenä ei ensimmäisellä lähde, ellei starttaa jotain 10sek. Mutta, jos pyörittää konetta reilun sekunnin ja kokeilee uudestaan, lähtee välittömästi käyntiin. Mistä voi johtua?? Ei häiritse itseä mitenkään erityisemmin, mutta kunhan nyt kysyin jos vaikka selviäis..
Jos mahdollista niin bensanpaineet voisi tarkastaa, että pitääkö linjasto paineen moottorin sammuttamisen jälkeen. Jos ei voisi vika olla vaikka vuotavissa suuttimissa, polttoaineen paineensäätimessä tai siinä pumpussa.
Comment
-
-
Originally posted by Bimperi View PostItsellä ollut kaksi kolmekymppiä, joissa molemmissa ollut samaa vikaa. Kylmänä ja kuumana heti käyntiin, mutta hivenen jäähtyneenä esim. kaupassa käynnin jälkeen (15 min.) joutuu sahaamaan useamman sekunnin jotta lähtee käyntiin. Ensimmäisessä autossa ruiskupumpun vaihto auttoi, mutta nykyisessä talvikikottimessa ei auttanut. Nykyisessä vika ilmenee myös niin että lohkolämmittimen käytön jälkeen joutuu myös sahaamaan. Vika voisi olla siis myös viallisessa ruiskun lämpötila-anturissa.
Jos mahdollista niin bensanpaineet voisi tarkastaa, että pitääkö linjasto paineen moottorin sammuttamisen jälkeen. Jos ei voisi vika olla vaikka vuotavissa suuttimissa, polttoaineen paineensäätimessä tai siinä pumpussa.
Comment
-
-
Nonii nyt ilmeni vanhaan pommiini samaa vikaa. Eli auto on sammunut ajossa kun pikkuveli sillä kruisaii.
Vika oli tullut näin: Ajossa ensin tullut pieni hyytyminen minkä jälkeen vedot takasin, sen jälkeen uusi hyytyminen ja auto oli jäänyt siihen. Samaan syssyyn hän sanoi, että bensaa oli ollut aika vähän tankissa eli veikkaanpa, että bensalinjasto on imassut suodattimen täyteen tankista tullutta paskaa ja nyt ei saa enää bensaa. Suuttimilta tulevan paluu letkun tsekkasin jo läpi ja näytti vähän kosteelta, mutta bensaa ei kuitenkaan tulvinut sieltä pois. Käyn nyt ensimmäisenä hakemassa uuden bensansuodattimen sinne ja katotaan mitä tapahtuu.
Vika on kuulemma ilmennyt kerran aikasemminkin, mutta auto kävi pajalla ja hän ei tiennyt mitä sille oli tehty.
Kuinkas nuo bensanpaineet, paljonko pitää näyttää?
Näillä eteenpäin.
Comment
-
-
Itellä kävi jo tässä aikoja sitten (kesällä 2011) niin että, auto sammui yhtäkkiä ajossa n. 20-40 kmh vauhdissa, kierrokset laski ihan pikkuhiljaa ja koneenpuolelta ei kuulunut kummempia ääniä.
Auto tuli sitten pukattua kotiin n.200 metrin päähän ja siihen jäi tähän päivään saakka. Ei aikoinaan ollut mielenkiintoa ruveta autoa sorkkimaan, kun oli uus vanha e39 saapunut pihaan.
Tänään siis aloitin remontin ja olisi mukava saaada kommentteja mahdollisista vioista, miksei lähde käyntiin. Jakopää tuli sen verran purettua osiksi että huomas jakohihnasta puuttuvan muutamia hampaita (voiko olla että jako hypännyt ajossa). Sekä startatessa ei auto starttaa omaan tapaansa "uikuttamalla" vaan kuuluu tasainen "humina" startattaessa (starkki/solenoidi sökönä tämä toki ilmeni jo sillon kesällä 2011??).???
Nyt kun tuo jakopää on auki niin vaihdan siihen remmin ja hilppeet jokatapauksessa, mutta samalla ajattelin tarkastaa kampuran asentotunnistimen, miten se muuten kuuluu ottaa irti? Virranjakaja ja pyörijä on molemmat ok, samoin johdot yms.
Tulisko näiden kuvausten perusteella lisää seikkoja mitä kannattaa ottaa huomioon??
Toivottavasti tästä sai selkoa...sigpic
ajossa: BMW E39 530D '02
ajossa: BMW E30 316i '90 BMW schwarz
EX: BMW E34 525TDS '95 Calypsorot metallic
EX: BMW E30 318 '86
EX: BMW E30 316i '89 Luxorbeige-metallic
Comment
-
-
montako relettä tos kuskin kohdassa tulipellissä sen muovilistan alla tarttee olla? tuli tollanen pommi 316i m40 hommattua, ajosta seisomaan muttei ny käynnisty, kampiakselin asentotunnistimen pitää kans putsata mutta tuo releiden määrä kans olis varmistettava. 2 apukuskin puolimmaista on paikoillaan, bensaa tulee ja kipinääki näytti antavan.
kumminpäin noi bensa letkut muuten kuuluu mikkä tulee koneelle? tulo alempaan ja paluu ylempään?
Comment
-
-
Originally posted by Jangster View Postmontako relettä tos kuskin kohdassa tulipellissä sen muovilistan alla tarttee olla?nyk: e46 330i cäb M
ex: e30 318i touring brilliantrot
ex: e30 316i taxi Schwarz
ex: e46 320d Topazblau Metallic
ex: e36 325iA taxi alpinweiß
ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot
Comment
-
-
e30 316i m40
elikkä olis tämmönen ongelma omassa bmw:ssä jos joku osais auttaa.Auto pätki ja röpötti pienillä kierroksilla kunnes lopetti sytyttämisen kokonaan eli ei tullut kipinää..aikani pähkäilin ja tilasin käytetyn mutta toimivan ecun jolla lähti taas käyntiin mutta sama röpötys jatku eikä meinannu ottaa kierroksia sain sen kuitenkin sen verta toimimaan että kokeilin ajaa pienen lenkin jolloin noin 200m jälkeen kuoli taas kesken ajon..startatessa ei tule siis kipinää eikä ala edes bensa haisemaan alkaa iteltä ideat loppumaan.oiskohan ollu sitten viallinen tuo uusikin boxi vai voiko autossa joku sen hajottaa?niin ja autohan on siis 89vm e30 316iaEi mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Originally posted by mehtojarvi View Postno miten olis bensapumppu?virranjakajan kansi/pyörijä?Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
Comment