Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M40 käynnistysongelmat -Yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Phaedrus
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1888
    • Helsinki

    #31
    Originally posted by sukeltaja-ankka View Post
    Jatkan monologiani. Tsekkasin nyt b-pumpun releen, hyvin naksui. Kuinkas kovaa surinaa itse pumppu pitää takapenkin kupeessa? Ja alkaako surisemaan kun klääntyää virrat päälle vai vain startatessa. Tosin bensa haisee aika reilusti kun yrittelee. Tulpat olivat myös aika märät. Ja kokeiltiin pullolla ja startilla, niin kyllähän sinne tuli ainetta.

    Nyt herää kysymys, että onko ajonesto ottanut jotain itseensä ja jos kyllä, niin löytyykö mistään mitään kaavioita? Toivotaan nyt ettei ole tapahtunut, koska voi tulla aikamoinen projekti...
    Ajonesto taitaa estää sytytyksen eli jos kipinä tulee niin en usko että se on rikki. Aika erikoista kuulostaa se, että auto saa bensaa ja kipinää mutta ei kuitenkaan yritä käyntiin. Tulpat vaihtoon, takapenkki irti ja b-pumppu tarkkailuun, testausta toisella ECU:lla (myös niin että omaa testaa toisessa autossa). Onhan virranjakaja ja pyörijä kunnossa, samoin sytytysjohdot.

    Comment

    • sukeltaja-ankka
      Newbiemmer
      • Dec 2011
      • 20
      • 03

      #32
      Originally posted by Phaedrus View Post
      Ajonesto taitaa estää sytytyksen eli jos kipinä tulee niin en usko että se on rikki. Aika erikoista kuulostaa se, että auto saa bensaa ja kipinää mutta ei kuitenkaan yritä käyntiin. Tulpat vaihtoon, takapenkki irti ja b-pumppu tarkkailuun, testausta toisella ECU:lla (myös niin että omaa testaa toisessa autossa). Onhan virranjakaja ja pyörijä kunnossa, samoin sytytysjohdot.
      Tulpat oli kuulema juuri vaihdettu, kun auton hain, mutta onhan aina tsäänssi, että on väärät tai huonot. Täytyypi vaihtaa sitten.
      Virranjakajan kansi ja pyörijä olivat ihan uudenveroiset, että nekin lienee vaihdettu jonninaikaa sitten.

      Itse mietin, että joko on tosiaan se ajonesto, mutta se taidettiin kumota. Niin mietin, että vaikka sekä bensaa että kipinää tulee, niin mahdollisuus on, ettei niitä tule tarpeeksi. Noh, tutkitaan taas hieman ja tuun sitte avautumaan.
      E36 touring, koska labbis ei mahdu sedaniin

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3158
        • 47200

        #33
        Joo elikkä itelläni on tommonen b16 koneella oleva säkätin. Kylmänä lähtee aina lähes heti käyntiin, mutta lämpösenä ei ensimmäisellä lähde, ellei starttaa jotain 10sek. Mutta, jos pyörittää konetta reilun sekunnin ja kokeilee uudestaan, lähtee välittömästi käyntiin. Mistä voi johtua?? Ei häiritse itseä mitenkään erityisemmin, mutta kunhan nyt kysyin jos vaikka selviäis..

        Comment

        • sukeltaja-ankka
          Newbiemmer
          • Dec 2011
          • 20
          • 03

          #34
          Originally posted by pazq View Post
          Joo elikkä itelläni on tommonen b16 koneella oleva säkätin. Kylmänä lähtee aina lähes heti käyntiin, mutta lämpösenä ei ensimmäisellä lähde, ellei starttaa jotain 10sek. Mutta, jos pyörittää konetta reilun sekunnin ja kokeilee uudestaan, lähtee välittömästi käyntiin. Mistä voi johtua?? Ei häiritse itseä mitenkään erityisemmin, mutta kunhan nyt kysyin jos vaikka selviäis..
          Kampiakselin asentoanturi? Myös puhdistus voisi auttaa, omassa ainakin oli aivan smögmässä, kun se siinä aika vapaana pääsee olemaan.

          Ja juu, sain oman vessankin eilen käyntiin. Uudet tulpat, paljon herkistelyä ja puhdistamista se sitten lopulta vain vaati. Nyt pitää vielä paska tyhjäkäynti saada kuntoon, mutta etsin siitä oman topikin...
          E36 touring, koska labbis ei mahdu sedaniin

          Comment

          • Bimperi
            Newbiemmer
            • Jun 2007
            • 20
            • Hönölä

            #35
            Originally posted by pazq View Post
            Joo elikkä itelläni on tommonen b16 koneella oleva säkätin. Kylmänä lähtee aina lähes heti käyntiin, mutta lämpösenä ei ensimmäisellä lähde, ellei starttaa jotain 10sek. Mutta, jos pyörittää konetta reilun sekunnin ja kokeilee uudestaan, lähtee välittömästi käyntiin. Mistä voi johtua?? Ei häiritse itseä mitenkään erityisemmin, mutta kunhan nyt kysyin jos vaikka selviäis..
            Itsellä ollut kaksi kolmekymppiä, joissa molemmissa ollut samaa vikaa. Kylmänä ja kuumana heti käyntiin, mutta hivenen jäähtyneenä esim. kaupassa käynnin jälkeen (15 min.) joutuu sahaamaan useamman sekunnin jotta lähtee käyntiin. Ensimmäisessä autossa ruiskupumpun vaihto auttoi, mutta nykyisessä talvikikottimessa ei auttanut. Nykyisessä vika ilmenee myös niin että lohkolämmittimen käytön jälkeen joutuu myös sahaamaan. Vika voisi olla siis myös viallisessa ruiskun lämpötila-anturissa.

            Jos mahdollista niin bensanpaineet voisi tarkastaa, että pitääkö linjasto paineen moottorin sammuttamisen jälkeen. Jos ei voisi vika olla vaikka vuotavissa suuttimissa, polttoaineen paineensäätimessä tai siinä pumpussa.

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3158
              • 47200

              #36
              Originally posted by Bimperi View Post
              Itsellä ollut kaksi kolmekymppiä, joissa molemmissa ollut samaa vikaa. Kylmänä ja kuumana heti käyntiin, mutta hivenen jäähtyneenä esim. kaupassa käynnin jälkeen (15 min.) joutuu sahaamaan useamman sekunnin jotta lähtee käyntiin. Ensimmäisessä autossa ruiskupumpun vaihto auttoi, mutta nykyisessä talvikikottimessa ei auttanut. Nykyisessä vika ilmenee myös niin että lohkolämmittimen käytön jälkeen joutuu myös sahaamaan. Vika voisi olla siis myös viallisessa ruiskun lämpötila-anturissa.

              Jos mahdollista niin bensanpaineet voisi tarkastaa, että pitääkö linjasto paineen moottorin sammuttamisen jälkeen. Jos ei voisi vika olla vaikka vuotavissa suuttimissa, polttoaineen paineensäätimessä tai siinä pumpussa.
              Ei vuoda linjat tai muutkaan, pysyy paineet kyllä seuraavaan päivään linjoissa. Mittari meinaan on letkun välissä. Jos olis jotain tuommosta vikaa, että ei pumppu lähtisi niin mites se sitten kuumana tai kylmänä lähtee kun ei hetken seisonnan jälkeen?? Olkoot mun puolesta tommonen vaikka maailman tappiin saakka.

              Comment

              • MikkoJII
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 1807
                • Lapua

                #37
                Nonii nyt ilmeni vanhaan pommiini samaa vikaa. Eli auto on sammunut ajossa kun pikkuveli sillä kruisaii.

                Vika oli tullut näin: Ajossa ensin tullut pieni hyytyminen minkä jälkeen vedot takasin, sen jälkeen uusi hyytyminen ja auto oli jäänyt siihen. Samaan syssyyn hän sanoi, että bensaa oli ollut aika vähän tankissa eli veikkaanpa, että bensalinjasto on imassut suodattimen täyteen tankista tullutta paskaa ja nyt ei saa enää bensaa. Suuttimilta tulevan paluu letkun tsekkasin jo läpi ja näytti vähän kosteelta, mutta bensaa ei kuitenkaan tulvinut sieltä pois. Käyn nyt ensimmäisenä hakemassa uuden bensansuodattimen sinne ja katotaan mitä tapahtuu.

                Vika on kuulemma ilmennyt kerran aikasemminkin, mutta auto kävi pajalla ja hän ei tiennyt mitä sille oli tehty.

                Kuinkas nuo bensanpaineet, paljonko pitää näyttää?

                Näillä eteenpäin.
                E32 750i 11/89

                Comment

                • JASG-
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2008
                  • 51
                  • Hailuoto

                  #38
                  Itellä kävi jo tässä aikoja sitten (kesällä 2011) niin että, auto sammui yhtäkkiä ajossa n. 20-40 kmh vauhdissa, kierrokset laski ihan pikkuhiljaa ja koneenpuolelta ei kuulunut kummempia ääniä.

                  Auto tuli sitten pukattua kotiin n.200 metrin päähän ja siihen jäi tähän päivään saakka. Ei aikoinaan ollut mielenkiintoa ruveta autoa sorkkimaan, kun oli uus vanha e39 saapunut pihaan.

                  Tänään siis aloitin remontin ja olisi mukava saaada kommentteja mahdollisista vioista, miksei lähde käyntiin. Jakopää tuli sen verran purettua osiksi että huomas jakohihnasta puuttuvan muutamia hampaita (voiko olla että jako hypännyt ajossa). Sekä startatessa ei auto starttaa omaan tapaansa "uikuttamalla" vaan kuuluu tasainen "humina" startattaessa (starkki/solenoidi sökönä tämä toki ilmeni jo sillon kesällä 2011??).???

                  Nyt kun tuo jakopää on auki niin vaihdan siihen remmin ja hilppeet jokatapauksessa, mutta samalla ajattelin tarkastaa kampuran asentotunnistimen, miten se muuten kuuluu ottaa irti? Virranjakaja ja pyörijä on molemmat ok, samoin johdot yms.
                  Tulisko näiden kuvausten perusteella lisää seikkoja mitä kannattaa ottaa huomioon??
                  Toivottavasti tästä sai selkoa...
                  sigpic

                  ajossa: BMW E39 530D '02
                  ajossa: BMW E30 316i '90 BMW schwarz
                  EX: BMW E34 525TDS '95 Calypsorot metallic
                  EX: BMW E30 318 '86
                  EX: BMW E30 316i '89 Luxorbeige-metallic

                  Comment

                  • JASG-
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 51
                    • Hailuoto

                    #39
                    Ja autohan on m40b16 motilla 89 vuosmalli.
                    sigpic

                    ajossa: BMW E39 530D '02
                    ajossa: BMW E30 316i '90 BMW schwarz
                    EX: BMW E34 525TDS '95 Calypsorot metallic
                    EX: BMW E30 318 '86
                    EX: BMW E30 316i '89 Luxorbeige-metallic

                    Comment

                    • Jangster
                      Newbiemmer
                      • Jan 2011
                      • 4
                      • jalasjärvi

                      #40
                      montako relettä tos kuskin kohdassa tulipellissä sen muovilistan alla tarttee olla? tuli tollanen pommi 316i m40 hommattua, ajosta seisomaan muttei ny käynnisty, kampiakselin asentotunnistimen pitää kans putsata mutta tuo releiden määrä kans olis varmistettava. 2 apukuskin puolimmaista on paikoillaan, bensaa tulee ja kipinääki näytti antavan.

                      kumminpäin noi bensa letkut muuten kuuluu mikkä tulee koneelle? tulo alempaan ja paluu ylempään?

                      Comment

                      • tero1
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 404
                        • Klaukkala

                        #41
                        Originally posted by Jangster View Post
                        montako relettä tos kuskin kohdassa tulipellissä sen muovilistan alla tarttee olla?
                        Omassa M40B18, juurikin nuo apparin puoleiset 2 paikoillaan. Hyvin toimi kunnes tuli kanki koneen kyljestä.
                        nyk: e46 330i cäb M
                        ex: e30 318i touring brilliantrot
                        ex: e30 316i taxi Schwarz
                        ex: e46 320d Topazblau Metallic
                        ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                        ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                        ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                        ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                        Comment

                        • grab_
                          BTCF Member
                          • Aug 2009
                          • 2839
                          • Uusimaa

                          #42
                          e30 316i m40

                          elikkä olis tämmönen ongelma omassa bmw:ssä jos joku osais auttaa.Auto pätki ja röpötti pienillä kierroksilla kunnes lopetti sytyttämisen kokonaan eli ei tullut kipinää..aikani pähkäilin ja tilasin käytetyn mutta toimivan ecun jolla lähti taas käyntiin mutta sama röpötys jatku eikä meinannu ottaa kierroksia sain sen kuitenkin sen verta toimimaan että kokeilin ajaa pienen lenkin jolloin noin 200m jälkeen kuoli taas kesken ajon..startatessa ei tule siis kipinää eikä ala edes bensa haisemaan alkaa iteltä ideat loppumaan.oiskohan ollu sitten viallinen tuo uusikin boxi vai voiko autossa joku sen hajottaa?niin ja autohan on siis 89vm e30 316ia
                          Ei mitään kerrottavaa

                          Comment

                          • mehtojarvi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1518
                            • Kymenlaakso

                            #43
                            no miten olis bensapumppu?virranjakajan kansi/pyörijä?
                            E91 325xi vm07
                            E60 530xd vm06 stage X

                            Comment

                            • grab_
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 2839
                              • Uusimaa

                              #44
                              Originally posted by mehtojarvi View Post
                              no miten olis bensapumppu?virranjakajan kansi/pyörijä?
                              joo siis bensapumpusta en osaa sanoa vielä mitään pitäiskö sen pitää jotakin ääntä kun kääntää virrat? virranjakajan kansi tai pyöriä se kuitenkaan tuskin on kun kipinä kokeiltu suoraan puolan johdosta ja ei mitään anna..ihmetyttää kun bensansaanti ja kipinä katoaa molemmat sama aikaa ni sehän mun mielestä viittaisi ecuun? ja se kuitenkin purkaamolta myytiin ehjänä ja hetkenhän se jotenkuten kävikin joo kunnes pimeni taas kaikki..
                              Ei mitään kerrottavaa

                              Comment

                              • andhu
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 535
                                • vihti

                                #45
                                Bensapumpun pitäs surista hetken kun laitat virrat päälle, mutta tuskin suriseen jos ecu on mykkä.
                                Kannattaa tarkistaa johtosarjan maadotuspisteet, jonka kautta ecu maadottuu , meinaan jos maat pätkii niin saattaa ecu ottaaa siitä itteensä.
                                E30 316 Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎