memebuy23buy

M3 E30 mallisarjaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2069
    • Banshee - Jyväskylä

    #16
    Originally posted by Keimo View Post
    Tuolla Dnfs:n puolella oli juuri puhetta, että AKE olisi joutunut taipumaan TÜV-lappujen kanssa, koska tÜV-laitokset ovat EU:n Komission määrittelemiä puolueettomia tutkimukslaitoksia (ainakin osa tiettyjen tarkastustoimintojen osalta). DNFS:n puolella asian tiimoilta ollaan painittu enemmäkin, kun ovat tuoneet Skylinejä sun muita Japanin ihmeitä maahan.
    http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/5429E...TT62007.pdf%20-

    Mitä sitten "pääsääntöisesti" tarkoittaakaan mutta ei hyvältä vaikuta.
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • ÄM
      Newbiemmer
      • Sep 2002
      • 14
      • Helsinki

      #17
      [QUOTE=GOOFY;978893]
      ja jos korissa on muutakin jämäkämpää niin silloinhan se vertailu ei onnistu kun sitä koria ei varmaan saa oikein alkaa muuttelemaan... olikohan ovetkin vielä erilaiset:think


      Ei kai ovissa ole muuta eroa kuin kylkilistojen reiät puuttuu...

      Comment

      • cojama
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1421
        • www.e30m3.fi

        #18
        Liimalasit taitaa olla ainoa mikä oikeasti autoa jäykistää.

        Joku viranomainen joka haluaa ehdoin tahdoin väitellä esim. korien jäykkyyseroista voi käyttää hyväkseen vaikka sitä, että pokatut lokasuojat ovat jäykemmät kuin normaalit, sitä että hattuhyllyn aluspelti on leveämpi joka siten jäykistää koria ja lopuksi vielä sitä, että C-pilarin/takalasin kehys on periaatteessa tuplaten paksumpi perusmalliin verrattuna.
        Last edited by cojama; 04-07-2007, 22:36. Reason: Kirjoitus virheiden vähentäminen

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          #19
          Originally posted by Tzeimi View Post
          http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/5429E...TT62007.pdf%20-

          Mitä sitten "pääsääntöisesti" tarkoittaakaan mutta ei hyvältä vaikuta.
          Siis tuohan on vaan TÜV Hansen eli vain yksi monista TÜV-tutkimuslaitoksista. Tuota on paremminkin luettava että muiden antamat TÜV-todistukset tulee ottaa huomioon. Missä määrin ja tapauksissa, niin siinä on paljon pioneerityötä jäljellä.

          edit: ahaa eli noiden DNFS:n hemmojen vastaavuustodistukset perustuvat juuri tuon TÜV-Hansenin lappusiin ja nyt AKE sitä enempää perustelematta ei enää hyväksy vastaavuustodistusten antajaksi. Mihinkän se taas perustuu, koska mielestäni kansallinen viranomainen ei yksipuolisesti voi olla hyväksymättä sertfioidun tutkimuslaitoksen todistuksia. Jos tutkimuslaitos täyttää lupaehdot, niin eihän sitä voi mielivaltaisesti todeta epäpäteväksi laitokseksi.
          Last edited by Keimo; 04-07-2007, 22:55.

          Comment

          • E12
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 87
            • ympäri suomea

            #20
            helpoiten pääsee siis ostamalla M3 mallin,
            tai tyytymällä replicaan, replican tehoilla/ viritysmahdollisuuksilla.. kyllähän replicankin pystyy rakentamaan oikeilla osilla hyvin lähelle "vastaavaksi"
            Various Projektos.

            KOVAA.COM

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              #21
              eipä tuolta realoemin kuvista ainakaan ota mitään selvää mut ainakin mun katiskan ja e30 korin osien numeroita vertaa niin eri numeroita sielä on... miks m3: ssa pitää olla eri sarja numero keula paloissa ja esim ovissa? rahastusta

              niin ja mikäs se toinen räjäytys kuva sivusto oli, sieltähän näkis osien painotkin...
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • TheLate
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 418

                #22
                Originally posted by Tzeimi View Post
                http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/5429E...TT62007.pdf%20-

                Mitä sitten "pääsääntöisesti" tarkoittaakaan mutta ei hyvältä vaikuta.
                Heps!

                70/156/ETY 6.2.2.

                Yhteisön tyyppihyväksyntäjärjestelmän perusperiaatteena on, että toimivaltainen viranomainen hyväksyy ajoneuvon tai osan tyypin sen jälkeen, kun toimivaltainen ja riippumaton tutkimuslaitos on varmentanut ja testannut edustavan prototyypin.

                Comment

                • E12
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2007
                  • 87
                  • ympäri suomea

                  #23
                  veikkaan eron syyksi erinäisiä luokitus pakollisuuksia, jotka on pitänyt erottaa perusmallistosta, kilpailuihin vrt, esim. ford RS500, sierrahan se on.. mutta, varmaan ford miehillä samoja ongelmia kuin M3 suhteen.
                  Various Projektos.

                  KOVAA.COM

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2069
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by Keimo View Post
                    edit: ahaa eli noiden DNFS:n hemmojen vastaavuustodistukset perustuvat juuri tuon TÜV-Hansenin lappusiin ja nyt AKE sitä enempää perustelematta ei enää hyväksy vastaavuustodistusten antajaksi. Mihinkän se taas perustuu, koska mielestäni kansallinen viranomainen ei yksipuolisesti voi olla hyväksymättä sertfioidun tutkimuslaitoksen todistuksia. Jos tutkimuslaitos täyttää lupaehdot, niin eihän sitä voi mielivaltaisesti todeta epäpäteväksi laitokseksi.
                    Nyt mä näkisin, että ollaan asian ytimessä!
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • mukko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 5965
                      • Uleåborg

                      #25
                      .........
                      Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:07.
                      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                      Save the World, Fuck The Fuel Economy
                      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                      Comment

                      • TheLate
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 418

                        #26
                        Originally posted by muggo View Post
                        Jep, varsinkin kun VTT:n laput kelpaavat ja molemmat ovat yhtä hyväksyttyjä tutkimuslaitoksia.
                        1090/2002
                        37 §
                        Tyyppihyväksynnän myöntämisestä kieltäyty- minen


                        "Jos hyväksyntäviranomainen arvioi 35 §:ssä tarkoitetut vaatimukset täyttävän ajoneuvon, järjestelmän, osan tai erillisen teknisen yksikön muodostavan vakavan vaaran liikenneturvallisuudelle, hyväksyntäviranomainen voi kieltäytyä antamasta tyyppihyväksyntää. Hyväksyntäviranomaisen on salassapitovelvollisuuden estämättä ilmoitettava sanotusta vaarasta ja hyväksynnän epäämisestä viipymättä muiden ETA-valtioiden hyväksyntäviranomaisille, kyseessä olevaa E-sääntöä soveltavien valtioiden hyväksyntäviranomaisille ja komissiolle, sekä perusteltava päätöksensä."

                        AKE voi hylätä siis tüv tai muun vastaavuustodistuksen ainoastaan mikäli näkee sen tuottavan vakavaa vaaraa liikenneturvallisuudelle.

                        AKE varmasti on ilmoittanut kaikille ETA-valtioille tuosta hansen asiasta. :think
                        Last edited by TheLate; 05-07-2007, 20:49. Reason: typoh

                        Comment

                        • Tzeimi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 2069
                          • Banshee - Jyväskylä

                          #27
                          Onkohan ite Hansen tietoinen AKE:n kannasta? Varmaan nostaa mielialoja sielläpäässä puhumattakaan ammattitaidon arvostuksesta - tuskimpa kuitenkaan melua nostaisivat oman osaamisensa väheksynnästä? Kuka kysyy heidän näkemystään? Laittas ton alkuperäsen tiedotteen ja käännöksen siitä heille kahvipöytäkeskustelujen siemeneksi
                          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                          & 02 tulpo saniteetti dyno




                          Älä väkisin, ota isompi vasara.
                          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                          Comment

                          • eeki
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 1966
                            • HKI

                            #28
                            Originally posted by muggo View Post
                            Jep, varsinkin kun VTT:n laput kelpaavat ja molemmat ovat yhtä hyväksyttyjä tutkimuslaitoksia.
                            Tai sitten ei.. http://europa.eu.int/comm/enterprise...l_services.htm
                            Ducati 998 -02 //

                            Comment

                            • Tzeimi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 2069
                              • Banshee - Jyväskylä

                              #29
                              Originally posted by eeki View Post
                              Ah, aivan! Hansenia ei ole listalla, joten ei ole pakko katsurin kelpuuttaa kupongeja.

                              Loistava linkki muuten! Kas kun ei ite hokannut etsiä tuota.
                              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                              & 02 tulpo saniteetti dyno




                              Älä väkisin, ota isompi vasara.
                              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                              Comment

                              • mukko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 5965
                                • Uleåborg

                                #30
                                ........
                                Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:06.
                                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                                Comment

                                Working...
                                X