Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 ABS jarrut, milloin pakolliset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11131
    • Oulu

    Originally posted by Markkanenn View Post
    Ja tämä teksti on helposti luettavissa kun moottori on paikallaan? Joo jokatapaukasessa laitontahan tälläinen toiminta on mutta niinhän turboveijaritkin hakee penkkilapun 0.3bar ahtopaineilla ja näyttää sitä että saavat muutoskatsastettua ahtimelle.
    Kyllähän sen sieltä näkee kun tietää mistä katsoa. Toki joutuu yleensä jollai teräsharjalla rappaamaan sen esille eka. Ja joo moni vehje on kyllä laiton, mut ajankin tässä takaa, että voi olla että saa sitä leimasta läpi huijaamalla, jos katsuri haluaa nähdä ko. lätkän. Kukaanhan ei toki estä laittamasta ei isompaa tilalle moottori vaihdon ja muutoskatsastuksen jälkeen tai vaikka jos sinne on b28 kampi lipsahtanut sisälle vahingossa tms.

    Originally posted by Plexi3 View Post
    Onkos se +20%-sääntö edelleen niin että se pätee vain mallisarjan tehokkaimpaan verratessa? Eli jos vertailuauto on se 323i niin silloin tehot saa olla tasan 150hp eikä yhtään yli?
    Vain mallisarjan tehokkainta.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Kyllähän sen sieltä näkee kun tietää mistä katsoa. Toki joutuu yleensä jollai teräsharjalla rappaamaan sen esille eka. Ja joo moni vehje on kyllä laiton, mut ajankin tässä takaa, että voi olla että saa sitä leimasta läpi huijaamalla, jos katsuri haluaa nähdä ko. lätkän. Kukaanhan ei toki estä laittamasta ei isompaa tilalle moottori vaihdon ja muutoskatsastuksen jälkeen tai vaikka jos sinne on b28 kampi lipsahtanut sisälle vahingossa tms.



      Vain mallisarjan tehokkainta.
      Itseasiassa asiassa se ei ole noin. Vaan 325i ja 320is on ne joihin voi lisätä 20%, 320is on mallisarjan tehokkain mutta 325i on virallisen maahantuojan tehokkain trafi järjestelmässä joten siihenkin voi tuota sääntöä soveltaa
      Last edited by Tonton; 30-10-2017, 13:47.
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • Markkanenn
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2016
        • 262
        • Vantaa

        Eli jos haluaa muutoskatsastaa kutoskoneelle ilman abseja E30, oltava koppa valmistunut ennen 9/86 ja pystyy vaikka 325i:hin vertaamaan, tai jos on tuoreempi E30, verrattava 323i:hin jossa kuitenkin laitettava levyjarrut taakse. Myös ilmeisesti jos vertaa 320i:hin, ei tarvitse edes levyjarruja taakse. :think Tosin sitten tehoraja on 129hv eli M20B20 oltava jonka jälkeen sinne voi nakata M20B25 170hv
        F11 520d -12

        Comment

        • Plexi3
          BTCF Member
          • Aug 2015
          • 128
          • Orimattila

          Juu no toi onki jo valmiiks 320i eli m20b25:n vois laittaa ilman et kukaa kyselis mitää, miksei vaikka stroukattunakin. Niitäkää ei vaan hirveesti tunnu olevan tarjolla...
          E30 320i M20B27
          E92 325dA
          E91 320dA

          Comment

          • Plexi3
            BTCF Member
            • Aug 2015
            • 128
            • Orimattila

            Nyt on tuoretta tietoa kun käytin kolmenelkun leimalla ja kyselin katsurilta vähän:

            +20%-Sääntöä voi soveltaa myös "välimalleihin" eikä vain mallisarjan tehokkaimpaan. Eli 320i:ssä sais olla 115kW ilman jarrujen päivittämistä.

            -Absien asennus ei ole tarpeen vaikka vertailumallina käyttäisi 325:sta.
            E30 320i M20B27
            E92 325dA
            E91 320dA

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11131
              • Oulu

              Originally posted by Plexi3 View Post

              +20%-Sääntöä voi soveltaa myös "välimalleihin" eikä vain mallisarjan tehokkaimpaan. Eli 320i:ssä sais olla 115kW ilman jarrujen päivittämistä.
              Jaa millon tämmönen on tullu? Vielä kuukausi sitten luin trafin sivuilta lappuja ja siellä oli edelleen se +20% mallisarjan tehoikkaampaan.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Plexi3
                BTCF Member
                • Aug 2015
                • 128
                • Orimattila

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Jaa millon tämmönen on tullu? Vielä kuukausi sitten luin trafin sivuilta lappuja ja siellä oli edelleen se +20% mallisarjan tehoikkaampaan.
                En muistanu kysyä onko se joskus muuttunu, mutta tämä katsuri sano että jos tehot jää tuolle tasolle ni ei tartte todistella mitää jarrujen ja akselistojen vastaavuudesta. Kuulemma hän ja hänen työkaverinsa ovat hyväksyneet.

                Miten se lukee siellä trafin sivuilla? Se teksti siellä on monessaki asiassa semmosta ettei oikee tiiä miten se pitäis ymmärtää Jos tuolla tarkotetaan että kuinka paljon enintään voi tehoa lisätä kyseiselle automallille?
                E30 320i M20B27
                E92 325dA
                E91 320dA

                Comment

                • jpr84
                  Newbiemmer
                  • Jul 2017
                  • 3
                  • Pohjois-Savo

                  Moi! Tulkitaanko tuo abs pakollisuus muutoskatsastaessa alkaen 9/86, ensirekisteröinti- vai valmistuspäivän mukaan?

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11131
                    • Oulu

                    Originally posted by jpr84 View Post
                    Moi! Tulkitaanko tuo abs pakollisuus muutoskatsastaessa alkaen 9/86, ensirekisteröinti- vai valmistuspäivän mukaan?
                    Valmistus.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • kungenthomas
                      Newbiemmer
                      • Jul 2016
                      • 10
                      • Vasa

                      Tuli ostettua E30 316 Vm.1990.

                      Moottori vaihdettu --> M50B25tu

                      Eli nyt pitäis saada tarvittavat dokumentit joten saan verrattua 320is malliin. Koko alusta on muutettu 325 ilman absia vastaavaksi. Kaikki jarrut uudet, maalattu, tehty siistiks jne. Muutoskatsastaa "M50B20" moottorilla ja romu autosta paperit sen "todistamiseksi". Sitten epoxyt liimat moottorinr. päälle ja öljylitkua sen päälle. En todellakaan jaksaisi laittaa auton Abs...

                      Oonko unohtanu jotain?:think

                      Comment

                      • Skarpa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 3408
                        • Kotka

                        Originally posted by kungenthomas View Post
                        Tuli ostettua E30 316 Vm.1990.

                        Moottori vaihdettu --> M50B25tu

                        Eli nyt pitäis saada tarvittavat dokumentit joten saan verrattua 320is malliin. Koko alusta on muutettu 325 ilman absia vastaavaksi. Kaikki jarrut uudet, maalattu, tehty siistiks jne. Muutoskatsastaa "M50B20" moottorilla ja romu autosta paperit sen "todistamiseksi". Sitten epoxyt liimat moottorinr. päälle ja öljylitkua sen päälle. En todellakaan jaksaisi laittaa auton Abs...

                        Oonko unohtanu jotain?:think
                        Jos vertaat 320is:ään, niin tarvit järeämmät kallistuksenvakaajat kuin 325i:ssä. Ja edelleen, jos vertaat 320is:ään, ei moottoria tarvii valehdella B20:ksi, koska B25 menee heittämällä tehorajan sisään. Noi sun mainitsemat kikat pätee, jos haluat käyttää vertailumallina 323i:tä. 320is on myös todellisuuudessa aina ABS-jarruilla, mutta netissä pyörii siitä ne laput, jotka väittää muuta, eli niitä on tosiaan käytetty siihen, että on saatu leimattua ilman ABS:iä isommalla tehorajalla kuin 323i:hin vertaamalla.
                        Last edited by Skarpa; 22-02-2019, 09:34.
                        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                        E30 Armo "330i"

                        Comment

                        • kungenthomas
                          Newbiemmer
                          • Jul 2016
                          • 10
                          • Vasa

                          Originally posted by Skarpa View Post
                          Jos vertaat 320is:ään, niin tarvit järeämmät kallistuksenvakaajat kuin 325i:ssä. Ja edelleen, jos vertaat 320is:ään, ei moottoria tarvii valehdella B20:ksi, koska B25 menee heittämällä tehorajan sisään. Noi sun mainitsemat kikat pätee, jos haluat käyttää vertailumallina 323i:tä. 320is on myös todellisuuudessa aina ABS-jarruilla, mutta netissä pyörii siitä ne laput, jotka väittää muuta, eli niitä on tosiaan käytetty siihen, että on saatu leimattua ilman ABS:iä isommalla tehorajalla kuin 323i:hin vertaamalla.
                          Asia selvä! Kunhan joku ystävällinen haluaisi jakaa nämä "laput". Nämä jotka pyöri tässä 3-4v sitten en pysty edes avamaan. Käyn ens viikolla näyttämässä autoa niin voin tänne sitten kirjoittaa minkälainen paskamyrsky siellä konttorilla sitten oli

                          Comment

                          • Skarpa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 3408
                            • Kotka

                            Tässä BMW Group Suomen yhteenveto malleista, joissa ABS-jarrut ovat vakiovarusteena:



                            320is ei listalla esiinny, mitä on käytetty perusteena sille, että siihen verrattaessa ei tarvita ABS:iä. Todellisuudessa malli ei ole listalla tietystikään siksi, että sitä ei ole koskaan tuotu Suomeen.


                            Tässä tiettävästi viimeisin versio Trafin määräyksestä koskien moottorinvaihtoa. Erona 2016 -versioon on pari tarkennusta etanolikonversioista.
                            https://www.google.com/url?sa=t&rct=...lIN1ZZm_IfOrc0
                            Last edited by Skarpa; 22-02-2019, 13:08.
                            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                            E30 Armo "330i"

                            Comment

                            • kungenthomas
                              Newbiemmer
                              • Jul 2016
                              • 10
                              • Vasa

                              Originally posted by Skarpa View Post
                              Tässä BMW Group Suomen yhteenveto malleista, joissa ABS-jarrut ovat vakiovarusteena:




                              320is ei listalla esiinny, mitä on käytetty perusteena sille, että siihen verrattaessa ei tarvita ABS:iä. Todellisuudessa malli ei ole listalla tietystikään siksi, että sitä ei ole koskaan tuotu Suomeen. Tässä tiettävästi viimeisin versio Trafin määräyksestä koskien moottorinvaihtoa. Erona 2016 -versioon on pari tarkennusta etanolikonversioista.

                              https://www.google.com/url?sa=t&rct=...lIN1ZZm_IfOrc0
                              Mahtavaa! Nyt pitäis olla tarvittavat. Pitää vaan yrittää kusettaa niitä mahdollisimman paljon.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎