320IS mallin absittoomus kuvio on aika suurta saivartelua. BMW Suomi ei luonnollisesti listaa ko. mallia, koska malli ei ole koskaan kuulunut muiden maiden kuin Italian ja Portugalin tuontiohjelmiin ja oli niissäkin veronkiertomalli. Ihan sama juttu vetää tänne keskusteluun Etelä-Afirkan 333I malli jne.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 ABS jarrut, milloin pakolliset?
Collapse
X
-
Originally posted by os951 View Post320IS mallin absittoomus kuvio on aika suurta saivartelua. BMW Suomi ei luonnollisesti listaa ko. mallia, koska malli ei ole koskaan kuulunut muiden maiden kuin Italian ja Portugalin tuontiohjelmiin ja oli niissäkin veronkiertomalli. Ihan sama juttu vetää tänne keskusteluun Etelä-Afirkan 333I malli jne.
Liikenne- ja viestintäministeriön asetus auton rakenteen muuttamisesta annetun liikenneministeriön päätöksen muuttamisesta
On yksi vitsi.
Jos elettäs oikeasti järkevässä yhteiskunnassa niin meillä olisi erillisrekisteri harrasteajoneuvoille jossa olisi valmiiksi ohjeet autojen muutoksista tietyille tehoille. Näitä pirssejä kun on aikanaan jo tehtaan ja pajojen toimesta jo viritetty ja todettu että alusta ja jarrut toimii ja kestää eikä runko väänny jne. mitä halutaan keksiä. Se helpottaisi harrastajan ja viranomaisen elämää kun ne tarvittavat muutokset olisi jo valmiina listassa ja rakentaja esittäisi vaan että "osat xx on vaihdettu osiin yy"...sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Sori OT
Originally posted by [Raver] View PostKyllähän se luonto omansa korjaa
Jossain oli juttua joskus että joku ryhmä yritti ajaa asiaa eteen päin. Olisi oma harraste luokka jne. Mutta sekin kaatui, kun osa ihmisistä ei ajatellut samalla tavalla, eri vakuutus/verot/katsastus jne.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Ajattelin tuossa saikulla selvittää tuota katsastelu-asiaa niin ensimmäinen inssi tyrmäsi heti alkuunsa. ATJ-tietojärjestelmässä toden totta lukee että 325i: lukkiutumattomat jarrut vakio, muissa malleissa lisävaruste. En se tämä maailma mennyt päälaelleen kun 325i absit aina ja 320is eiKohta kissat jahtaa koiria ja rosvot poliiseja
Mietin vaan tilannetta kun pappa puunaa keväällä 68tkm ajetun alkuperäiskuntoisen 85 vuoden 325:n ja päräyttää konttorille. Yli-innokas inssi lukaisee järjestelmästä (koska on juuri eilen muutoskatsastanut yhden vastaavan) että 325i pitäisi olla absit. Pappa saa slaagin. Kuka on vastuussa?Last edited by Harri G; 25-04-2013, 09:50.E39 ja E91
Comment
-
-
Terno
Originally posted by Vauhtivaunu View PostMontakos autoa oot muutoskatsastanu?
Lappu jossa BMW-suomi, joka siis antaa lausunnot katsastus-vaatimuksista, toteaa että ABS-jarrut on lisävaruste 320is-mallissa on arvokas.
Se että 320is on oikeasti tullut vain ABS-jarrullisena on merkityksetöntä: trafi uskoo BMW-suomen kantaa tässä asiassa.
Ne lapussa lukevat hevosvoimat on yhdentekeviä. Kukaan ei sen penkityksen jälkeen todista mitä siitä pannusta löytyy.
Näillä mennään niin kauan kun laki on mitä on.
Comment
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostMuualta foorumilta on nyt kaivettu että ETK:sta pitäisi löytyä em. tieto.
Multa löytyy Suomen kielinen luettelo joka sisältää tehdasmallit e30-srj
Moottoritilavuuksista mm bmw M3 4-sylinterinen ottomoottori 2.3l iskutila
143/147/158kw (195/200/215HV
Comment
-
-
Originally posted by billy View PostTämäkin asia hoidettu
Multa löytyy Suomen kielinen luettelo joka sisältää tehdasmallit e30-srj
Moottoritilavuuksista mm bmw M3 4-sylinterinen ottomoottori 2.3l iskutila
143/147/158kw (195/200/215HV.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View PostAjattelin tuossa saikulla selvittää tuota katsastelu-asiaa niin ensimmäinen inssi tyrmäsi heti alkuunsa. ATJ-tietojärjestelmässä toden totta lukee että 325i: lukkiutumattomat jarrut vakio, muissa malleissa lisävaruste. En se tämä maailma mennyt päälaelleen kun 325i absit aina ja 320is eiKohta kissat jahtaa koiria ja rosvot poliiseja
Mietin vaan tilannetta kun pappa puunaa keväällä 68tkm ajetun alkuperäiskuntoisen 85 vuoden 325:n ja päräyttää konttorille. Yli-innokas inssi lukaisee järjestelmästä (koska on juuri eilen muutoskatsastanut yhden vastaavan) että 325i pitäisi olla absit. Pappa saa slaagin. Kuka on vastuussa?sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Hei Harri,
Emme voi kirjoittaa teille papereita ABS-jarrujen poistamiseksi.
Lisäksi emme tue rakenteen muutoksia autoille.
Jos olette tekemässä muutoksia ajoneuvoon, tulee teidän itse pystyä todistamaan, että muutokset on laillisia.
Tämä asia on teidän ja katsastusviranomaisen välinen asia.
Muutoksen tekijä vastaa itse muutoksista ja niiden seurauksista.
BMW AG/BMW Nordic/BMW Suomi ei tue ajoneuvoihin tehtyjä rakennemuutoksia (mm. moottorinvaihdot, jarrumuutokset, alkuperäisvarusteiden poistot, jne…) Rakennemuutoksiin liittyviä
lausuntoja/todistuksia ei voida näin ollen toimittaa. BMW AG/BMW Nordic/BMW Suomi suosittelee, että autojen alkuperäistä tehdasrakennetta ja -varustusta ei muuteta. Vauriokorjaustapauksissa suosittelemme auton korjausta alkuperäisen tehdasvarustuksen ja –rakenteen mukaiseksi.
Best regards
BMW Group
Northern Europe
NN
E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostSe mistä tuo 192 din-hv löytyy katsuria miellyttävällä dokumetilla on toinen juttu. Yritin kaksi tuntia googlen avulla ja "viralllisen näköistä" dokumenttia en löytänyt. Mahdollisesti e30-sarjan italialaisessa omistajan käsikirjassa voisi olla tehtaan kirjoittama lukema. Ehkäpä suomenkielisessäkin :thinkE30 -90 320i
Comment
-
Comment