Announcement

Collapse
No announcement yet.

340i??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #46
    Originally posted by Bouma View Post
    Saat tämän asian kuullostamaan lähes mahdottomalta. Se ei todellakaan ole mikään paha asettaa keulaan M60b40/30 mosaa. Hyvät ihmiset jotka suunnitelette tällaista projektia niin älkää menettäkö motivaatioita tämän tekstin takia
    Mitä siihen swappiin sitten tarvitaan jos se helppoa kerran on? Löytyykö jostain tehdasvalmiit osat (pl. alpina)?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Freak
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 2560
      • .

      #47
      Originally posted by Bouma View Post
      Saat tämän asian kuullostamaan lähes mahdottomalta. Se ei todellakaan ole mikään paha asettaa keulaan M60b40/30 mosaa. Hyvät ihmiset jotka suunnitelette tällaista projektia niin älkää menettäkö motivaatioita tämän tekstin takia
      On niitä koneita maailmalla E36:n laitettu, joten kaikki on kyllä mahdollista, mutta jos sen homman haluaa tehdä kunnolla, niin työtä se vaatii. Ja jos jotain hommaa ei tee kunnolla, niin kannattaako sitä tehdä sitten ollenkaan?

      Kai ymmärsit kuitenkin pointin?
      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

      Vanha Uuden liiton mies...

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        #48
        Originally posted by Bouma View Post
        Saat tämän asian kuullostamaan lähes mahdottomalta. Se ei todellakaan ole mikään paha asettaa keulaan M60b40/30 mosaa. Hyvät ihmiset jotka suunnitelette tällaista projektia niin älkää menettäkö motivaatioita tämän tekstin takia
        Ehkä tuolla kommentilla koitettiin takoa hieman järkeä taivaanrannanmaalailijoiden nuppiin. Kaikenmoisia haaveilijoita ja "joo mä pistän 4x turbotetun V12 koneen E30:iin" - pioneereja on täällä vuosien saatossa näkynyt mutta suurella osalla suuret puhee mutta pienet teot..

        Toki jos ja kun joku tuohon swappiin ryhtyy niin Noita on muutamia maailmalla tehty joten se ei vaadi kuin (taas edellä mainittu kommentti) malttia, taitoa ja rahaa.

        Ja lopuksi vielä lainaus: Jos hommaa ei tee kunnolla, niin kannattaako sitä tehdä sitten ollenkaan?
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • 928 GTS
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1559
          • Helsinki

          #49
          Kun öljypohjan muoto on ongelma niin yksi vaihtoehto sen kiertämiseen on rakentaa kuivasumppu. Oma vakio öljypumppu voi toimia edelleen pumppuna joka tuottaa paineen koneelle. Tarvitaan siis vain vakion öljypohjan modaus, mielellään vähintään neljä vaiheinen imupumppu sekä erillinen säiliö öljylle. Tämäkin kuullostaa paljon helpommalta ja halvemmalta kun se loppujen lopuksi on mutta kaikki on mahdollista kun on tarpeeksi tahtoa toteuttaa asia.
          -92 928 GTS
          -98 550 Maranello

          Comment

          • jani
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 5170
            • Kuopio

            #50
            näppärä kaveri e36ssa siirtää tulipeltiä riittävästi taaksepäin
            F33 435d Mineral-grau metallic
            K40 K1200s sondermodell

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #51
              Noita 540i/740i saa kyllä todella edullisesti, mutta heti kun haluaa sen sillä 6v manuaalilla tekee pieni valmistusmäärä etsimisestä hankalaa. Samalla nousee myös hinta. Yhtenä vaihtoehtona on tietysti käyttää sitä m60b30 5v laatikkoa, luulisi senkin kestävän kohtalaisesti.

              Tai sitten myydä se 8-10ke e36 pois ja käyttää moottorin hankintaan ja rakentamiseen menevät kulut välirahaan aitoon B8 malliin.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Bouma
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 3108
                • Tampere

                #52
                En sanonut että sekään helppoa on ensikertalaiselle mutta ammattimies(en minä) laittaa M60b40 mosan sen aika kivuttomasti e36 keulaan. Nähty tällainen projekti läheltäItse ainakin harkitsen kyseisen koneen laittamista keulaan

                Ja katstastusmiehen kanssa on juteltu ja sanottiin että saa menee e36 M60b40 keulalla läpi tietyin muutoksin tietenkin.Mutta täytyy myöntää että myös minä ehkä elän haave maailmassa kyseisen projektin suhteen mutta toivottavasti saan projektin tehtyä tai sitten ostaa suoraan e36 M3.
                Last edited by Bouma; 13-10-2007, 20:24.
                MB CLS-12 350CGI AMG

                MYSTINEN.FI

                Comment

                • Aukes!
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2014
                  • Riihimäki

                  #53
                  Originally posted by Bouma View Post
                  Ja katstastusmiehen kanssa on juteltu ja sanottiin että saa menee e36 M60b40 keulalla läpi tietyin muutoksin tietenkin.
                  Varmaan hyvä känni ollut katsurilla päällä Ei tota oikein muuten voi selittää.


                  - E60 -05 "too small to mention"
                  ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                  Comment

                  • Bouma
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 3108
                    • Tampere

                    #54
                    K1 katstastus mies kehu että e36 M3 voi käyttää vertailukohteena jos laittaa M60b40. Mutta kyllä se luetteli aika kivat muutokset mitkä pitää tehdä.M60b30 koneen saa paljon helpommin sanoi katastusmies ja aika vähin muutoksin.
                    MB CLS-12 350CGI AMG

                    MYSTINEN.FI

                    Comment

                    • 316tic
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 244
                      • Nokia

                      #55
                      Mikä järki on ylipäätään laittaa tota fiasko pataa mihinkään ( m60 / m62 ) 6-syl s-sarjan konetta keulille ja hanaa.
                      BaijerilainenMutteriWiritys

                      Comment

                      • Bouma
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 3108
                        • Tampere

                        #56
                        Originally posted by 316tic View Post
                        Mikä järki on ylipäätään laittaa tota fiasko pataa mihinkään ( m60 / m62 ) 6-syl s-sarjan konetta keulille ja hanaa.
                        Oot kyllä ihan oikeassa.Työtä se vaatii ja aikaa ei kyllä tahdo riittää ku 12h yössä on töissä.Toisaalta tällaisen projektin tekeminen kiinnostaa koska se olis taas vähän erilainen kuin muilla:think
                        MB CLS-12 350CGI AMG

                        MYSTINEN.FI

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          #57
                          Originally posted by Bouma View Post
                          K1 katstastus mies kehu että e36 M3 voi käyttää vertailukohteena jos laittaa M60b40. Mutta kyllä se luetteli aika kivat muutokset mitkä pitää tehdä.M60b30 koneen saa paljon helpommin sanoi katastusmies ja aika vähin muutoksin.
                          Taitaa kaatua siihen teho/painosuhteeseen tuolla 4l koneella. 3l voisi mennä läpi?
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=111803&page=4
                          Eli jos ei m3:seen voi laittaa laillisesti tuota konetta niin miten sitten 325:seen?
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • Mörökölli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 1735
                            • Turku

                            #58
                            Originally posted by 316tic View Post
                            Mikä järki on ylipäätään laittaa tota fiasko pataa mihinkään ( m60 / m62 ) 6-syl s-sarjan konetta keulille ja hanaa.

                            Mitä järkeä on ylipäätään missään?
                            www.nenifab.com

                            Comment

                            • Bouma
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 3108
                              • Tampere

                              #59
                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              Taitaa kaatua siihen teho/painosuhteeseen tuolla 4l koneella. 3l voisi mennä läpi?

                              Eli jos ei m3:seen voi laittaa laillisesti tuota konetta niin miten sitten 325:seen?
                              Eilen luin ton thredin ja aloin kans miettiin että mitähän se katstatusmies on mulle pölissyt. Niinku Aukes! sano et varmaan aika humalassa!

                              Täytyy käydä siellä uudelleen mustaa valkosen kanssa.
                              MB CLS-12 350CGI AMG

                              MYSTINEN.FI

                              Comment

                              • TheLate
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2006
                                • 418

                                #60
                                Originally posted by Bouma View Post
                                K1 katstastus mies kehu että e36 M3 voi käyttää vertailukohteena jos laittaa M60b40. Mutta kyllä se luetteli aika kivat muutokset mitkä pitää tehdä.M60b30 koneen saa paljon helpommin sanoi katastusmies ja aika vähin muutoksin.
                                Saman vastauksen sain M3 E30 kohdalla monelta konttorilta. Eli voi käyttää vertailumallina, mutta takapiruna on AKE. Kysyppäs sieltä, vastaus on: M3 ei kuulu samaan mallisarjaan. Mukavahan tuota olisi kokeilla ja katsoa mitä AKE tekisi vai tekisikö mitään. :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎