Joo eli auto on E30 323i turbo ja peltiin on tehty kesähelteitä varten 2 noin 30x10cm kokoista ilman poista/otto aukkoa, niin voikos se vaikuttaa koneen lämpiämiseen? Siis tottakai se lämmintä ilmaa poistaa aika rajusti koneesta mutta voikos se vaikuttaa paikallaan kun ei tahdo moottori lämmitä millään saa pitää reilut 10 minuuttia autoa tyhjäkäynnillä eikä nouse edes ekan viivan yli saatikas sitten ajossa noin 7-10 kilsan jälkeen ei ole vieläkään puolessa välissä eikä koskaan nousekkaan ihan puoleen väliin.. Missähän vika mahtaisi olla? voisiko noitte ilmanotto aukkojen peittäminen auttaa vai voiko olla joku termari vika ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 moottori lämpenee tosi huonostii?
Collapse
X
-
Originally posted by BeniE30 View PostEikös se niin mene että kun auto on kylmä termostaatti ei päästä vettäkiertämään vaan vasta noin 80asteen lämmössä päästää veden kiertämään ja jos se on rikki niin kylmävesi kertää kokoajan ja kone lämpenee huonostI ? vai olenko aivan väärässä ?
Comment
-
-
Itellä on 3 eri autossa juminu nimenomaan auki. On nuo tyhjäkäynnillä lämmenny, joskin hitaasti, mutta sit maantievauhdissa lämmöt laskee rajusti. Nykysessä ei tullu lämmintä sisälle termarin vaihdonkaan jälkeen ku pitäähän se systeemi ilmata. Jäähdytysnesteen korkin vieressä on ilmausruuvi, raotin sitä jonkin verran ja kaveri piti vähä kierroksia koneessa. Sitä mukaa ku ilmaa poistuu niin lisäilin nestettä. Ja lämppäri sit koko ajan kuumimmalla mahdollisella ilmauksen ajan!
Comment
-
-
Originally posted by Kauko View PostTermarihan voi hajota kahdella tapaa: joko jää jumiin auki tai jää jumiin kiinni. Eka tapa aiheuttaa hidasta lämenemistä ja toinen ylilämpöjä. Molempia on nähty... tosin auki jumittaminen on kai minulla ollut yleisin vika termareissa, eli oire on ollut se, ettei motti lämpene ja kabiinissakin on vilu.
Comment
-
-
Originally posted by Kimita00 View PostItellä on 3 eri autossa juminu nimenomaan auki. On nuo tyhjäkäynnillä lämmenny, joskin hitaasti, mutta sit maantievauhdissa lämmöt laskee rajusti. Nykysessä ei tullu lämmintä sisälle termarin vaihdonkaan jälkeen ku pitäähän se systeemi ilmata. Jäähdytysnesteen korkin vieressä on ilmausruuvi, raotin sitä jonkin verran ja kaveri piti vähä kierroksia koneessa. Sitä mukaa ku ilmaa poistuu niin lisäilin nestettä. Ja lämppäri sit koko ajan kuumimmalla mahdollisella ilmauksen ajan!
Comment
-
-
Originally posted by BeniE30 View PostE30:sessä se ilmausruuvi ei taida olla siinä samassa paikassa koska tossa on paisunta säiliö olisikohan se ilmaus ruuvi se ruuvi mikä on vesipumussa ? sellanen 8 millinen pultti ?
Comment
-
-
elikkäs asiaan taas.. ostin uuden termarin ja otin vanhan pois ja katoin niin kyllä se ihan kiinni oli ja sitten laitoin sen kiehuvaan veteen niin aukes kyllä aika niheesti huonommin ku se uus ainakin, mutta eihän sen pitäs haitata lämpenemiseen vaan juuri päin vastoin että keittää.. mutta kun mulla ei lämmöt tahdo nousta ei sitten millää.. kuinkas nopeesti ne lämmöt pitäs nousta tyhjäkäynnillä normaaliin käyttölämpöön ? onkos mitään tietoo mistä muusta voisi johtua tuo huono lämpiäminen?
Comment
-
Comment