Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 moottori lämpenee tosi huonostii?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14499
    • Oulu

    #31
    Enpä ole kyllä aatellut tuota viskoa ollenkaan... Eikös sen kylmänä pitäs pyöri ihan vapaasti jos nyt käy kädellä pyörittelemässä?
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Jylppy--
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 476
      • MME/JKL

      #32
      Kyllähän sen pitäisi pyöriä!!
      e30 318iS"UFE"
      e30 327 TIC "AVO"
      e30 325i "AVO"

      -MME connection-
      -Btcf absolutistit team-

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1996
        • Tampere

        #33
        Originally posted by zener View Post
        Enpä ole kyllä aatellut tuota viskoa ollenkaan... Eikös sen kylmänä pitäs pyöri ihan vapaasti jos nyt käy kädellä pyörittelemässä?
        Kyllä juu. Mutta tuskin jää pyörimään kuten ruletti varsinkaan näin kylmällä eikä kesälläkään kun siellä on jähmeät silikonit sisällä. Moottorin kylmäkäynnistyksessä sen pitäis pystyä pysäyttämään kädellä , ole sitten varovainen jos koitat!!

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14499
          • Oulu

          #34
          Joo, täytyy kalevaa tunkee mieluummin väliin, kun kättä.

          EDIT: flekti kyllä pysähtyy, kun lehden pistää väliin.
          EDIT2: Niin ja kyllä kai tuo mittari ainakin toimii, koska ajon jälkeen, kun sammuttaa auton ja antaa 5minuuttia olla, niin lämmöt nousee siihen puoleen väliin. Laskee toki heti, kun käyntiin lyö.
          Last edited by zener; 29-11-2007, 17:34.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • BeniE30
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 452
            • Helsinki

            #35
            mulla ei ole viskoa ollenkaan, tilalle laitettu sähköinen joka ei ole ollenkaan edes kytkettynä että en tiiä mulla ei kans vieläkään nuose nä lämmöt ja tosi huonosti lämpenee..

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14499
              • Oulu

              #36
              Taiteilin eilen vielä pahvia keulalle, ja ei minkään näköstä vaikutusta lämpeemiseen. No okei, ehkä vähän nopeammin lämpenee siihen mihin lämpenee, mutta puoleenväliin ei mittari nouse millään. Kai se vaan on paska lämpeneen tuo M20B25.

              Molemmat vitoset on kyllä lämmenny, vaikka pakkasta oli -30. Taitaa tuo E30 olla aika kylmä tommosilla pakkasilla.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1996
                • Tampere

                #37
                Kumma juttu. Kyllä oma ex E30 316 lämpesi kunnolla kovillakin pakkasilla. Voisko jäähdytysnesteen lämpötila-anturi olla entinen tai itse mittaristossa jotain häikkää ?

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  #38
                  Itellä on 92 asteinen termari, ja kyllä lämpee muttei silti ylikuumene, lämmöt pysyy nätisti puolessa välissä Auto siis E34 520i, huolellinen ilmaus on avain kaikkeen lämpöön liittyvään!
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14499
                    • Oulu

                    #39
                    No kyllä uskon, että mittari toimii, kun jälkilämpenee siihen puoleenväliin kun reissun jälkeen sammuttaa auton ja odottelee esim. 5min. Lämmöt tosin tippuu heti kun lähtee ajamaan. 88 asteinen termari on ollut suurin mitä on tarjottu ja seki olis ilmeisesti pitänyt tilata suoraan maahantuojalta?!
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      #40
                      Jossain muistan että myytiin 92 asteista termaria:think Oman testasin joskus kun vettä lämmitin niin 90 asteen jälkeen lähti mun termostaatti avautuun ja siinä 93 asteessa oli täysin auki
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • BeniE30
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 452
                        • Helsinki

                        #41
                        mistähän noita termareita vois saada..

                        Comment

                        • M325i
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 1529
                          • Etelä-pohjanmaa

                          #42
                          Originally posted by zener View Post
                          Taiteilin eilen vielä pahvia keulalle, ja ei minkään näköstä vaikutusta lämpeemiseen. No okei, ehkä vähän nopeammin lämpenee siihen mihin lämpenee, mutta puoleenväliin ei mittari nouse millään. Kai se vaan on paska lämpeneen tuo M20B25.

                          Molemmat vitoset on kyllä lämmenny, vaikka pakkasta oli -30. Taitaa tuo E30 olla aika kylmä tommosilla pakkasilla.
                          Kaikki omat E30:set on ollut erittäin talvilämpimiä autoja ja mittarit nousseet puoliväliin asti. On kone sitten ollut M10,M40 tai M20b20/25. Älkää ostako niitä termostaatteja muualta kun bmw tiskiltä ne tarvikemallin termarit on oikeasti paskoja! ja huuhtelee+vaihtaa kunnon nesteet sisälle koko järjestelmään+ilmaa hyvin niin on kumma jos ei lämpene. Ps.myös kovemmilla pakkasilla tarkenee.
                          E30 ja E46 ///M

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎