memebuy23buy

e30 325 cabrio meneekö 17"x8 et20 eteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pwd83
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1004
    • Espoo

    e30 325 cabrio meneekö 17"x8 et20 eteen?

    Eli nyt kaipaisin tietoa enkä arvauksia siitä että meneekö 17x8 et20 215/40 kumilla eteen ilman spacereita vai ottaako iskariin kiinni? Entäs 17x9 et22 215/40 taakse? Kaaret on rullattu nätisti eli ei pitäis hirveesti ahistaa siltä osin ku tulee noin kapea kumi. Ja auto on e30 325 cabrioletti.
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17797
    • Jämsä

    #2
    Originally posted by pwd83 View Post
    Eli nyt kaipaisin tietoa enkä arvauksia siitä että meneekö 17x8 et20 215/40 kumilla eteen ilman spacereita vai ottaako iskariin kiinni? Entäs 17x9 et22 215/40 taakse? Kaaret on rullattu nätisti eli ei pitäis hirveesti ahistaa siltä osin ku tulee noin kapea kumi. Ja auto on e30 325 cabrioletti.
    kyllä menee, mutta älä nyt helvetissä tollasia kumeja laita, jos ei spaceria ole tulossa... miten olis eteen 215/45 ja taakse 235/40? :think
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Kapanos
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1394
      • Kirkkonummen Westend

      #3
      Kysytään samassa eli 89 vuoden e30 2 ovinen

      meneekö 9.5 vanteet et:een ollessa 5-10 luokkaa taakse
      ja eteen 8.5 (et 15 luokkaa) ja kokohan oli 15 tuumaset
      E30 M50tic -90
      E34 M5 -90
      E91 325d M-sport -07
      Ford F100 -53 LS edition

      Comment

      • Jukka81
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 1176

        #4
        Originally posted by bemu2000 View Post
        kyllä menee, mutta älä nyt helvetissä tollasia kumeja laita, jos ei spaceria ole tulossa... miten olis eteen 215/45 ja taakse 235/40? :think
        Just sopivat kumit tulossa, ei mitään tuommosia maasturin renkaita.
        -E30 325i M-TechII Turbo
        -E39 528iA M-Sport
        -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17797
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by Jukka81 View Post
          Just sopivat kumit tulossa, ei mitään tuommosia maasturin renkaita.
          no sit pitää olla jo spaceria kans, ettei jää kissan mentäviä rakoja renkaan ja kaarenväliin, jos on kerran mankeloitukin
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4647
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by pwd83 View Post
            Eli nyt kaipaisin tietoa enkä arvauksia siitä että meneekö 17x8 et20 215/40 kumilla eteen ilman spacereita vai ottaako iskariin kiinni? Entäs 17x9 et22 215/40 taakse? Kaaret on rullattu nätisti eli ei pitäis hirveesti ahistaa siltä osin ku tulee noin kapea kumi. Ja auto on e30 325 cabrioletti.
            Itsellä 8,5x17" ET13 215/35, tolpan ja vanteen väliin ei montaa milliä jää, ovat aika hyvin kaaren kanssa linjassa.

            Takana myös ET13 (10") vanne, sisäänpäin tilaa mukavasti.

            Melkeinpä väittäisin että joudut 5mm spacerin pistämään sekä eteen että taakse, taakse sen vuoksi ettei vanne jää liian sisään ja edessä ottaa muuten tolppaan kiinni. Takakumiksi pistäisin ehkä astetta leveämmät, kyllä siellä tilaa on kun kaaretkin on rullattu

            Tämä nyt ei aivan 100% faktaa ole, voin huomenna illalla mittailla tarkat mitat mikäli asialla ei älytöntä kiirettä ole.
            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4647
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by Kapanos View Post
              Kysytään samassa eli 89 vuoden e30 2 ovinen

              meneekö 9.5 vanteet et:een ollessa 5-10 luokkaa taakse
              ja eteen 8.5 (et 15 luokkaa) ja kokohan oli 15 tuumaset
              9" ET 15 on koko joka menee eteen suhteellisen kivuttomasti. Vannemallista riippuen voi joutua jarrusatulaa hieman muotoilemaan..

              Taakse tuollainen 9,5" ET5 alkaa olemaan jo aikalailla härski, tulee ulos kaaresta reilusti mutta ET10:llä sen voi saada pyörimään kaarien mankeloinnilla.

              Toki nämäkin riippuvat siitä että kuinka matalaksi meinasit autosi madaltaa, ET10-15 eteen ja taakse on sopiva ~9" vanteille ja "niin matalaksi kuin saa" - madallukselle.
              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Tomi T
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 3874
                • Nokia

                #8
                Originally posted by bemu2000 View Post
                kyllä menee, mutta älä nyt helvetissä tollasia kumeja laita, jos ei spaceria ole tulossa... miten olis eteen 215/45 ja taakse 235/40? :think
                205/55R15 (alkup. koko) halkaisija 60,65cm
                215/40R17 halkaisija 60,38cm
                215/45R17 halkaisija 62,53cm

                Että silleen..



                Mun Cabriossa oli/on vieläkin ET13 8,5x17" Azev A, edessä oli 3mm spaceri, olisi kuulemma ottanut tolppaan kiinni ilman.
                BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                ex. 54*BMW

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17797
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by Tomi T View Post
                  205/55R15 (alkup. koko) halkaisija 60,65cm
                  215/40R17 halkaisija 60,38cm
                  215/45R17 halkaisija 62,53cm

                  Että silleen..



                  Mun Cabriossa oli/on vieläkin ET13 8,5x17" Azev A, edessä oli 3mm spaceri, olisi kuulemma ottanut tolppaan kiinni ilman.
                  8,5" et13 menee 100% varmasti isotolppaiseenkin ilman spaceria...toi rengas juttu oli vaan mun mielipide. onhan 235/40 takana jo vähän eri näköinen mitä joku surkea 215/40 nahka voihan sinne toki sitten heittää vaikkapa 245/35 kumit, jos edessä pitää olla 215/40.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • pwd83
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1004
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    8,5" et13 menee 100% varmasti isotolppaiseenkin ilman spaceria...toi rengas juttu oli vaan mun mielipide. onhan 235/40 takana jo vähän eri näköinen mitä joku surkea 215/40 nahka voihan sinne toki sitten heittää vaikkapa 245/35 kumit, jos edessä pitää olla 215/40.
                    Sulla on täysi oikeus mielipiteisiisiMutta surkeat nahat sinne haluan ja piste. Yritän tehdä vanteesta jota ei ole totuttu näkemään e kolmekympin alla härskin näköseks. ja toi et 13 menee ei kerro et meneekö et20. onko siellä ollut minkä verran pelivaraa ku toi e13 on ollut edessä

                    Comment

                    • pwd83
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1004
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by Jonsku View Post
                      9" ET 15 on koko joka menee eteen suhteellisen kivuttomasti. Vannemallista riippuen voi joutua jarrusatulaa hieman muotoilemaan..

                      Taakse tuollainen 9,5" ET5 alkaa olemaan jo aikalailla härski, tulee ulos kaaresta reilusti mutta ET10:llä sen voi saada pyörimään kaarien mankeloinnilla.

                      Toki nämäkin riippuvat siitä että kuinka matalaksi meinasit autosi madaltaa, ET10-15 eteen ja taakse on sopiva ~9" vanteille ja "niin matalaksi kuin saa" - madallukselle.
                      ok eli toi kasi et 20 vois mennä ilman levyjä... no toivottavasti menis niin olis tiukempi paketti ku spacereillä

                      Comment

                      • MasaTDS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1605
                        • Tampere

                        #12
                        mulla on e30 cabriossa 8x17 ja 215/45/17 kumit et30,eikä raavi mihinkään vaikka olis pulkka täynnä porukkaa,läheltä tolppaa kyllä menee,että toi et20 menee heittämällä,vaikka kai se riippuu madalluksestakin,tiedä sit sitten
                        Last edited by MasaTDS; 04-04-2008, 10:37.
                        E24 635csi
                        M-B W140
                        Citroen c4 coupe
                        H-D sportster chopper

                        Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                        Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                        Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                        www.mpanet.fi

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17797
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by MasaTDS View Post
                          mulla on e30 cabriossa 8x17 ja 215/45/17 kumit et30,eikä raavi mihinkään vaikka olis pulkka täynnä porukkaa,läheltä tolppaa kyllä menee,että toi et20 menee heittämällä,vaikka kai se riippuu madalluksestakin,tiedä sit sitten
                          ei riipu madalluksesta ottaako tolppaan kiinni. mulla oli edessä 8" et23 ja melkeen sormi meni vielä vanteen ja tolpan väliin...8,5" e20 ei mene kun 3-4mm sisempään, niin pitäis kyllä mennä ihan heittämällä.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Jonsku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 4647
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            ei riipu madalluksesta ottaako tolppaan kiinni. mulla oli edessä 8" et23 ja melkeen sormi meni vielä vanteen ja tolpan väliin...8,5" e20 ei mene kun 3-4mm sisempään, niin pitäis kyllä mennä ihan heittämällä.
                            Ja ei muuten mene. Kävin mittaamassa cabriosta ja vanteen & tolpan välissä on ~4mm tilaa. Vanne 8,5x17" ET13.
                            Jommalla kummalla mättää nyt joko tolpan koko, vanteen leveys tai ET
                            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                            ex. Alpina D10 Touring #33/94
                            ... and many more

                            Comment

                            • zJark
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 740
                              • Ylöjärvi

                              #15
                              Originally posted by Jonsku View Post
                              Ja ei muuten mene. Kävin mittaamassa cabriosta ja vanteen & tolpan välissä on ~4mm tilaa. Vanne 8,5x17" ET13.
                              Jommalla kummalla mättää nyt joko tolpan koko, vanteen leveys tai ET
                              Sama itellä 8.5 x 17" ET13 ja muutama hassu milli on tolppaan matkaa.
                              MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                              +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                              Comment

                              Working...
                              X