Eli nyt kaipaisin tietoa enkä arvauksia siitä että meneekö 17x8 et20 215/40 kumilla eteen ilman spacereita vai ottaako iskariin kiinni? Entäs 17x9 et22 215/40 taakse? Kaaret on rullattu nätisti eli ei pitäis hirveesti ahistaa siltä osin ku tulee noin kapea kumi. Ja auto on e30 325 cabrioletti.
e30 325 cabrio meneekö 17"x8 et20 eteen?
Collapse
X
-
kyllä menee, mutta älä nyt helvetissä tollasia kumeja laita, jos ei spaceria ole tulossa... miten olis eteen 215/45 ja taakse 235/40? :thinkOriginally posted by pwd83 View PostEli nyt kaipaisin tietoa enkä arvauksia siitä että meneekö 17x8 et20 215/40 kumilla eteen ilman spacereita vai ottaako iskariin kiinni? Entäs 17x9 et22 215/40 taakse? Kaaret on rullattu nätisti eli ei pitäis hirveesti ahistaa siltä osin ku tulee noin kapea kumi. Ja auto on e30 325 cabrioletti.
-
Just sopivat kumit tulossa, ei mitään tuommosia maasturin renkaita.Originally posted by bemu2000 View Postkyllä menee, mutta älä nyt helvetissä tollasia kumeja laita, jos ei spaceria ole tulossa... miten olis eteen 215/45 ja taakse 235/40? :think
-E30 325i M-TechII Turbo
-E39 528iA M-Sport
-E46 330i Cabriolet M-Sport Individual
Comment
-
no sit pitää olla jo spaceria kans, ettei jää kissan mentäviä rakoja renkaan ja kaarenväliin, jos on kerran mankeloitukinOriginally posted by Jukka81 View PostJust sopivat kumit tulossa, ei mitään tuommosia maasturin renkaita.
Comment
-
Itsellä 8,5x17" ET13 215/35, tolpan ja vanteen väliin ei montaa milliä jää, ovat aika hyvin kaaren kanssa linjassa.Originally posted by pwd83 View PostEli nyt kaipaisin tietoa enkä arvauksia siitä että meneekö 17x8 et20 215/40 kumilla eteen ilman spacereita vai ottaako iskariin kiinni? Entäs 17x9 et22 215/40 taakse? Kaaret on rullattu nätisti eli ei pitäis hirveesti ahistaa siltä osin ku tulee noin kapea kumi. Ja auto on e30 325 cabrioletti.
Takana myös ET13 (10") vanne, sisäänpäin tilaa mukavasti.
Melkeinpä väittäisin että joudut 5mm spacerin pistämään sekä eteen että taakse, taakse sen vuoksi ettei vanne jää liian sisään ja edessä ottaa muuten tolppaan kiinni. Takakumiksi pistäisin ehkä astetta leveämmät, kyllä siellä tilaa on kun kaaretkin on rullattu
Tämä nyt ei aivan 100% faktaa ole, voin huomenna illalla mittailla tarkat mitat mikäli asialla ei älytöntä kiirettä ole.ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
9" ET 15 on koko joka menee eteen suhteellisen kivuttomasti. Vannemallista riippuen voi joutua jarrusatulaa hieman muotoilemaan..Originally posted by Kapanos View PostKysytään samassa eli 89 vuoden e30 2 ovinen
meneekö 9.5 vanteet et:een ollessa 5-10 luokkaa taakse
ja eteen 8.5 (et 15 luokkaa) ja kokohan oli 15 tuumaset
Taakse tuollainen 9,5" ET5 alkaa olemaan jo aikalailla härski, tulee ulos kaaresta reilusti mutta ET10:llä sen voi saada pyörimään kaarien mankeloinnilla.
Toki nämäkin riippuvat siitä että kuinka matalaksi meinasit autosi madaltaa, ET10-15 eteen ja taakse on sopiva ~9" vanteille ja "niin matalaksi kuin saa" - madallukselle.
ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
205/55R15 (alkup. koko) halkaisija 60,65cmOriginally posted by bemu2000 View Postkyllä menee, mutta älä nyt helvetissä tollasia kumeja laita, jos ei spaceria ole tulossa... miten olis eteen 215/45 ja taakse 235/40? :think
215/40R17 halkaisija 60,38cm
215/45R17 halkaisija 62,53cm
Että silleen..
Mun Cabriossa oli/on vieläkin ET13 8,5x17" Azev A, edessä oli 3mm spaceri, olisi kuulemma ottanut tolppaan kiinni ilman.BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M60 Fire red metallic '25
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 54*BMW
Comment
-
8,5" et13 menee 100% varmasti isotolppaiseenkin ilman spaceria...toi rengas juttu oli vaan mun mielipide. onhan 235/40 takana jo vähän eri näköinen mitä joku surkea 215/40 nahkaOriginally posted by Tomi T View Post205/55R15 (alkup. koko) halkaisija 60,65cm
215/40R17 halkaisija 60,38cm
215/45R17 halkaisija 62,53cm
Että silleen..
Mun Cabriossa oli/on vieläkin ET13 8,5x17" Azev A, edessä oli 3mm spaceri, olisi kuulemma ottanut tolppaan kiinni ilman.
voihan sinne toki sitten heittää vaikkapa 245/35 kumit, jos edessä pitää olla 215/40.
Comment
-
Sulla on täysi oikeus mielipiteisiisiOriginally posted by bemu2000 View Post8,5" et13 menee 100% varmasti isotolppaiseenkin ilman spaceria...toi rengas juttu oli vaan mun mielipide. onhan 235/40 takana jo vähän eri näköinen mitä joku surkea 215/40 nahka
voihan sinne toki sitten heittää vaikkapa 245/35 kumit, jos edessä pitää olla 215/40.
Mutta surkeat nahat sinne haluan ja piste. Yritän tehdä vanteesta jota ei ole totuttu näkemään e kolmekympin alla härskin näköseks. ja toi et 13 menee ei kerro et meneekö et20. onko siellä ollut minkä verran pelivaraa ku toi e13 on ollut edessä
Comment
-
ok eli toi kasi et 20 vois mennä ilman levyjä... no toivottavasti menis niin olis tiukempi paketti ku spacereilläOriginally posted by Jonsku View Post9" ET 15 on koko joka menee eteen suhteellisen kivuttomasti. Vannemallista riippuen voi joutua jarrusatulaa hieman muotoilemaan..
Taakse tuollainen 9,5" ET5 alkaa olemaan jo aikalailla härski, tulee ulos kaaresta reilusti mutta ET10:llä sen voi saada pyörimään kaarien mankeloinnilla.
Toki nämäkin riippuvat siitä että kuinka matalaksi meinasit autosi madaltaa, ET10-15 eteen ja taakse on sopiva ~9" vanteille ja "niin matalaksi kuin saa" - madallukselle.
Comment
-
mulla on e30 cabriossa 8x17 ja 215/45/17 kumit et30,eikä raavi mihinkään vaikka olis pulkka täynnä porukkaa,läheltä tolppaa kyllä menee,että toi et20 menee heittämällä,vaikka kai se riippuu madalluksestakin,tiedä sit sittenLast edited by MasaTDS; 04-04-2008, 11:37.E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
ei riipu madalluksesta ottaako tolppaan kiinni. mulla oli edessä 8" et23 ja melkeen sormi meni vielä vanteen ja tolpan väliin...8,5" e20 ei mene kun 3-4mm sisempään, niin pitäis kyllä mennä ihan heittämällä.Originally posted by MasaTDS View Postmulla on e30 cabriossa 8x17 ja 215/45/17 kumit et30,eikä raavi mihinkään vaikka olis pulkka täynnä porukkaa,läheltä tolppaa kyllä menee,että toi et20 menee heittämällä,vaikka kai se riippuu madalluksestakin,tiedä sit sitten
Comment
-
Ja ei muuten mene. Kävin mittaamassa cabriosta ja vanteen & tolpan välissä on ~4mm tilaa. Vanne 8,5x17" ET13.Originally posted by bemu2000 View Postei riipu madalluksesta ottaako tolppaan kiinni. mulla oli edessä 8" et23 ja melkeen sormi meni vielä vanteen ja tolpan väliin...8,5" e20 ei mene kun 3-4mm sisempään, niin pitäis kyllä mennä ihan heittämällä.
Jommalla kummalla mättää nyt joko tolpan koko, vanteen leveys tai ET
ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
Sama itellä 8.5 x 17" ET13 ja muutama hassu milli on tolppaan matkaa.Originally posted by Jonsku View PostJa ei muuten mene. Kävin mittaamassa cabriosta ja vanteen & tolpan välissä on ~4mm tilaa. Vanne 8,5x17" ET13.
Jommalla kummalla mättää nyt joko tolpan koko, vanteen leveys tai ET
MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
Comment
Comment