Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 Käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ive81
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 69
    • kotona

    #46
    Originally posted by MiGeh View Post
    No se on kyllä tässä kuukauden aika huomattu. Kaikista hauskin juttu on myös se että yhtäkkii ilmeni kun olin taas lähdössä ja auto ei seissy kun joku tunnin pihalla ennen tapahtunutta.
    Voisiko olla mahdollista että sun auton startin herätejohto antaa virtaa puolalle kun virrat laitat päälle tuntuu että ei muuten mahdollista...
    onko johdoissa ehyet eristeet oletko tutkannut.?

    Comment

    • Nakke
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 523

      #47
      Missään ei ole ilmennyt, että millä akulla sitä starttia on siellä autotallin lattialla testattu tai missä sitä ikinä on kokeiltu.

      Kaikki hälyjen ja keskulukkojen toimimattomuus viittaa virran puutteeseen ja mikäli akku on kunnossa niin jännite mittarin pitäisi näyttää 13.5v 13.8v taitaa olla aikalailla se mitä laturi lataa.

      Eli pistä uusi akku ja starttaa vempeleesi käyntiin.
      BMW E30 325i Touring -90(telakalla), BMW E30 320i -89, Kawasaki ZZR600 -93
      Ilo ilman E30 on teeskentelyä.

      EX: BMW E30 316i 2d -89, RIP. Ford escort 1,6 kent -77

      Comment

      • MiGeh
        Newbiemmer
        • Feb 2008
        • 24

        #48
        Originally posted by Nakke View Post
        Missään ei ole ilmennyt, että millä akulla sitä starttia on siellä autotallin lattialla testattu tai missä sitä ikinä on kokeiltu.

        Kaikki hälyjen ja keskulukkojen toimimattomuus viittaa virran puutteeseen ja mikäli akku on kunnossa niin jännite mittarin pitäisi näyttää 13.5v 13.8v taitaa olla aikalailla se mitä laturi lataa.

        Eli pistä uusi akku ja starttaa vempeleesi käyntiin.
        Uus akku on jo kiinni, ei vaikuttanut vikaan millään tavalla.

        On koitettu jo toi miinusnavalta akun kylkeen laittaa virtaa, mutta ei sekään vaikuttanu ja kaikki maadotukset on käyty läpi ja oli ok.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16418
          • Asikkala

          #49
          Originally posted by jr66 View Post
          Listataan vielä kerran:
          Pyörittääkö startti konetta ?
          Tuleeko tulpalle kipinä kun kone pyörii startilla, jos pyörii ?
          Ota ylim. hälyn piuhat irti systeemistä, tuleeko nyt kipinä ?
          Vielä kerran...

          Comment

          • MiGeh
            Newbiemmer
            • Feb 2008
            • 24

            #50
            Originally posted by jr66 View Post
            Vielä kerran...
            en oo saanu konetta pyörimään startilla..ja työntämällä kun saa käyntiin niin silloin vääntäessä virta-avaimen käynnistysasentoon ei myöskään tapahdu mitään. jos nyt ymmärsin kysymyksesi oikein.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16418
              • Asikkala

              #51
              Originally posted by MiGeh View Post
              en oo saanu konetta pyörimään startilla..ja työntämällä kun saa käyntiin niin silloin vääntäessä virta-avaimen käynnistysasentoon ei myöskään tapahdu mitään. jos nyt ymmärsin kysymyksesi oikein.
              Ymmärsit oikein eli startti ei toimi virtalukon kautta, eikös ne startin piuhat pitänyt olla jo kunnossa vai ymmärsinkö nyt minä väärin ?

              Comment

              • MiGeh
                Newbiemmer
                • Feb 2008
                • 24

                #52
                Originally posted by jr66 View Post
                Ymmärsit oikein eli startti ei toimi virtalukon kautta, eikös ne startin piuhat pitänyt olla jo kunnossa vai ymmärsinkö nyt minä väärin ?
                kyllähän niiden pitäisi olla ja monesti niitä on mittailtu että virrat kulkee oikein. Se mistä voi johtua että startti ei pyöri, vaikka virrat tulee okein voi olla että hälyjen ajon estorele olisi mennyt, hälyt on jälkeenpäin jonkun vanhan omistajan johdolla laitettu, joten siitä voi johtua että lähtee työntämällä käyntiin vaikka ei avaimella lähdekkään. Myös eräällä tuttavalla oli näin kun ajon estorele oli mennyt. Pitänee siis se etsiä sieltä johtoviidakosta

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8257
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #53
                  koita "ruuvari" starttia elikkä pistä virrat päälle ja ruuvimeisselillä tai rautalangalla yhdistät startista sen navan johon tulee paksu kaapeli jossa jatkuva +12v ja herätteen navan, varo oikosulkemasta.. tällä keinolla startti pyörii varmasti jos, akun kaapelit (moottorin maadoitus, akun maadoitus ja startille tuleva jatkuva +12v) ovat kunnossa akun ja startinhan olit vaihtanut? jos nyt ei starttaa niin tutki akun napojen ja johtojen kunto!
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • jani73
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 4320
                    • Turku

                    #54
                    Kannattaisi varmaan myös ladata se akku aivan täyteen ihan varmuuden vuoksi.

                    Comment

                    • MiGeh
                      Newbiemmer
                      • Feb 2008
                      • 24

                      #55
                      Originally posted by jani73 View Post
                      Kannattaisi varmaan myös ladata se akku aivan täyteen ihan varmuuden vuoksi.
                      joo, koitin tota meisseli käynnistystä ja ei sanonu mitään. Mittasin sit akulta virran ja huomasin et olihan se useiden starttaus yritysten myötä päässy tippuu ja pistin sen sit latinkiin.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8257
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #56
                        Originally posted by MiGeh View Post
                        joo, koitin tota meisseli käynnistystä ja ei sanonu mitään. Mittasin sit akulta virran ja huomasin et olihan se useiden starttaus yritysten myötä päässy tippuu ja pistin sen sit latinkiin.
                        öö ei edes naksahtanut? en kyllä noin kypsää akkua ole nähnyt..
                        no kun saat akun ladattua niin koita jälleen startata ruuvarilla mutta laita voltti mittari startin + navan ja akun - navan väliin.. ennen starttia jännitteen pitäis olla jotain 13V hujakoilla. jos startti yrityksen aikana jännite putoaa nollaan (tai hyvin lähelle nollaa) niin akku kypsä tai akulta startille tuleva johto vaurioitunut ja jos jännite ei juurikaan muutu (+-1v tai vähemmän) on moottorin maa tai akun maa vialla.
                        ehjällä akulla ja johdoilla startin aikana jännite putoaa n. 8V lähettyville (riippuen tietysti akun koosta ja maksimikäynnistysvirrasta, lukee akun kyljessä)

                        jos jännite romahtaa sinne nollan tuntumaan niin toista sama mittaamalla jännitettä suoraan akusta, jos jännite edelleen starttiyrityksen aikana putoaa nollaan (tai hyvin lähelle nollaa) niin akku sökö ja jos ei juurikaan muutu niin akun ja startin välinen plus johto sökö.

                        jos ensimmäisessä mittauksessa jännite ei muutu niin mittaa moottorin rungon ja akun miinusnavan väliltä jännitettä (pitäisi näyttää 0-1V) ja yritä startata jos mittari näyttää jotain 12-13v niin moottorin maa puuttuu..
                        Last edited by peto2; 15-07-2008, 17:03.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎