Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 perien erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • puuhapate
    Newbiemmer
    • Jul 2008
    • 25

    #16
    Eli pitääkö olla 325 vetarit 325 perään? Esim 318 vetareitako ei saa kiinni laippoihin?

    Comment

    • Kape30
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 509
      • Nokia

      #17
      Originally posted by puuhapate View Post
      Eli pitääkö olla 325 vetarit 325 perään? Esim 318 vetareitako ei saa kiinni laippoihin?
      Ei tarvi olla 325 vetareita, 318 vetarit käy yhtä hyvin...
      Eikä tarvi mitään kardaaneita ruveta vaihteleen, menee perät ihan heittämällä ristiin (kokemusta on)...
      E30 M50b28 -90 Cirrusblau
      E39 520d Touring -00 Sienarot II
      MB Sprinter
      Lynx Rave Re 600 -15
      Suzuki GSX-R1100 -95

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #18
        Yli 50kpl e30 kardaaneja kädessäni pitäneenä en ole nähnyt kuin yhden pituista takapätkää (IX:n kardaania en ole pitänyt kädessäni koskaan).

        Jos vara loppuu typ 168 -> 188 muutoksen yhteydessä, niin etupätkä lienee väärä?
        Olli.

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2068
          • Banshee - Jyväskylä

          #19
          Typ168 = pikkuperä
          Typ188 = keskikokoinen perä
          Typ210 = iso perä

          Lienee kysymys loppuviimein E30:n peristä jolloin alunperin vaihtoehdot ovat nuo kaksi ensimmäistä -> mistä syystä ihmiset puhuvat näistä ikäänkuin isosta ja pikkuperästä? Itseäni tämä käytäntö kyllä hieman hämää aika-ajoin. Minun tikapuuhermosto ymmärtää paljon paremmin tuon Typxxx luokittelun
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • TemeL
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 424
            • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

            #20
            ....

            löytyykös nuo typxxx merkinnät jostain perämurikasta?
            ----------------


            M20B20 ahdistusta

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16495
              • Asikkala

              #21
              Originally posted by TemeL View Post
              löytyykös nuo typxxx merkinnät jostain perämurikasta?
              Ei, tyyppi selviää kyljissä olevien laakerikansien kiinn. pulttien määrästä: 168 4 pulttia, 188 6 ja 210 8.

              Comment

              • MarttiKK
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 1638

                #22
                Tässä on itsellä vaihto edessö 168:sta 188:iin eli se pitäisi mennä suoraan kiinni. Jostain luin, että kardaanin kanssa pitäisi kikkailla jotain? Ei siis tarvitse vaihtaa, mutta pituutta pitäisi jotenkin "säätää", että menisi 188 paikoilleen?

                Comment

                • Haukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 1366
                  • Valkeala

                  #23
                  Originally posted by MarttiKK View Post
                  Tässä on itsellä vaihto edessö 168:sta 188:iin eli se pitäisi mennä suoraan kiinni. Jostain luin, että kardaanin kanssa pitäisi kikkailla jotain? Ei siis tarvitse vaihtaa, mutta pituutta pitäisi jotenkin "säätää", että menisi 188 paikoilleen?
                  Sitä pituuttahan pystyy säätämään siitä jatkon kohdalta missä ne boorit on

                  Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16495
                    • Asikkala

                    #24
                    Tai sitten ei...

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Mites kun ison perän kardaaniin laippa on n. 2 cm. edempänä kuin pikkuperän ja pikkuperän alkup. kardaania ei saa poorista lyhennettyä kun on vara jo käytetty ?
                    Originally posted by Muumi View Post
                    Ainakin E30 316 -86 pikkuperän tilalle vaihdoin typ188 perän ja samalla kardaanilla meni kiinni. Mitään osia en vaihtanut, täysin bolt on homma!
                    Miten tuo kardaanin lyhennys jos varaa ei ole, ei ymmärrä ?

                    Comment

                    • Cee.Koo
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 354
                      • Twilight zone

                      #25
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Tai sitten ei...





                      Miten tuo kardaanin lyhennys jos varaa ei ole, ei ymmärrä ?
                      Miten niin varaa ei ole? Itsekkin olen vaihdellut E30:sen 168 ja 188 periä ristiin rastiin samoilla vetareilla ja kardaanilla. Liikkuuko se kardaani siinä keskellä olevassa boorissa? Sen taaimmaisessa kardaanissa olevan "peltimutterin" kun avaa niin liikkuu jouheammin.
                      With jap crap, life sucks and then you die

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16495
                        • Asikkala

                        #26
                        Tiedän tuon tekniikan miten sitä lyhennetään mutta:

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Mites kun ison perän kardaaniin laippa on n. 2 cm. edempänä kuin pikkuperän ja pikkuperän alkup. kardaania ei saa poorista lyhennettyä kun on vara jo käytetty ?
                        Onko 188 perän kiinnityspulttien kierteet edempänä kuin 168 eli perä olisi hieman taaempana kuin 188 ? Ehkä mutta silloin takakannen korvake ei osu korin hahloon ellei sitä ja tätä blaa blaa... ?

                        Comment

                        • Cee.Koo
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 354
                          • Twilight zone

                          #27
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Tiedän tuon tekniikan miten sitä lyhennetään mutta:



                          Onko 188 perän kiinnityspulttien kierteet edempänä kuin 168 eli perä olisi hieman taaempana kuin 188 ? Ehkä mutta silloin takakannen korvake ei osu korin hahloon ellei sitä ja tätä blaa blaa... ?
                          Mittailin tuossa 168 ja 188 perien eroja kardaaninlaipasta kiinnityspultin reikiin ja 188 näyttäis olevan n.10mm pitempi. Vetarin laippoista mitattuna leveydet mahtui parin mm sisään.
                          Sulla täytyy olla joku mystinen sekasikiö kardaani jos et saa periä sopimaan toistensa tilalle.
                          With jap crap, life sucks and then you die

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16495
                            • Asikkala

                            #28
                            Originally posted by Cee.Koo View Post
                            Mittailin tuossa 168 ja 188 perien eroja kardaaninlaipasta kiinnityspultin reikiin ja 188 näyttäis olevan n.10mm pitempi. Vetarin laippoista mitattuna leveydet mahtui parin mm sisään.
                            Sulla täytyy olla joku mystinen sekasikiö kardaani jos et saa periä sopimaan toistensa tilalle.
                            Joo siis selvyydeksi että en ole vaihtamassa perää e30:een, ihmettelen vaan näin teoriatasolla miten onnistuu kun kardaanin vara on jo käytetty loppuun kun on kuulemma heittämällä-kiinni homma. No eipä siinä, olkoon miten on.

                            Comment

                            • xtech
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 356
                              • savonlinna

                              #29
                              Mites sitten e34 535:sen perä? käykö millä muutoksilla e30:een?
                              sigpic

                              e30 2,7

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                #30
                                Originally posted by xtech View Post
                                Mites sitten e34 535:sen perä? käykö millä muutoksilla e30:een?
                                sopii jos vaihdat koko takaakseliston. näinkin on tehty mutta ennen kuin aloitat niin ei ole ihan bolt on kun se on jo 10cm leveämpi kuin e30:n oma

                                missä viipyy rahat? luulis olevan aikaa kun on aikaa tälläistenkin kysymiseen
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎