Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 perien erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJwawoo
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 226
    • Iisalmi

    #61
    perien välityksistä.

    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E30)

    Tuolta tuntuu löytyvän kattava taulukko lootien ja perien välityksistä.
    Last edited by JJwawoo; 11-10-2009, 16:56.
    KTM 1090 Adventure R

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #62
      Originally posted by Make H. View Post
      Tietääkseni viskolukossa toinen rengas rupee pitään vasta kun lukkoyksikössä oleva silikoni tms. lämpenee kun taas kitkalukossa molemmat renkaat pitää melkeenpä heti kun toinen lyö tyhjää.
      Ei muuten pidä paikkaansa... tai sitten lämpöä saa tosi helpolla

      Viskoon saa pitoa jo käsin nopeasti pyöräytämällä eli pitää käytännössä heti.

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #63
        Originally posted by Muurahainen View Post
        Ei muuten pidä paikkaansa... tai sitten lämpöä saa tosi helpolla

        Viskoon saa pitoa jo käsin nopeasti pyöräytämällä eli pitää käytännössä heti.
        En sanonukkaan et siihen menis mitenkään merkittävästi aikaa, mut kuitenkin kauemmin periaatteessa ku kitkalevylukossa . Tuo nyt oli vaan täältä foorumilta luettu havainto noista perien erosta. Itellä 25% levylukko ja hyvin pitää

        Comment

        • smpovers
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 2372
          • Tammela

          #64
          Nyt on semmonen juttu että tarvitsen kiireellistä tietoa ja searchilla en oikein jaksanu etsiä.

          Ostin lukollisen perän. Viimeksi ollut 318is bemussa. Omani on 318i. Kardaanin laippa sopii paikoilleen, mutta vetoakselien laipat on erilaiset. Vanhassa lukottomassa perässä oli 6 pulttia per vetari ja isompi jako kuin tässä uudessa(6pulttia myös). Elikkä missä bmw:ssä tämä perä sit on alunperin ollu? Ja mikä on helpoin tapa saada tuo perä sopimaan omaan autoon?

          Itse sanoisin että hommaan semmoiset vetarit mikkä sopii, mutta en tiedä minkälaiset.
          Taitaa olla iso homma kokemattomalle perään vaihtaa ne laipat:think

          OT: Neljä perää mulla tossa nurkissa pyörii. Alkuperiäinen 318i sekä 316i ja joku mitä en tiedä sekä sit tää lukollinen. Kaikki samannäköisiä päällepäin paitsi tuo lukkoperä(vain vetarien laipat eroaa)
          Last edited by smpovers; 22-10-2009, 18:31.
          BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
          BMW 330d touring e46 -05
          Ford Cortina Mk2 1600 -70
          ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16495
            • Asikkala

            #65
            Originally posted by smpovers View Post
            Nyt on semmonen juttu että tarvitsen kiireellistä tietoa ja searchilla en oikein jaksanu etsiä.

            Ostin lukollisen perän. Viimeksi ollut 318is bemussa. Omani on 318i. Kardaanin laippa sopii paikoilleen, mutta vetoakselien laipat on erilaiset. Vanhassa lukottomassa perässä oli 6 pulttia per vetari ja isompi jako kuin tässä uudessa(6pulttia myös). Elikkä missä bmw:ssä tämä perä sit on alunperin ollu? Ja mikä on helpoin tapa saada tuo perä sopimaan omaan autoon?

            Itse sanoisin että hommaan semmoiset vetarit mikkä sopii, mutta en tiedä minkälaiset.
            Taitaa olla iso homma kokemattomalle perään vaihtaa ne laipat:think

            OT: Neljä perää mulla tossa nurkissa pyörii. Alkuperiäinen 318i sekä 316i ja joku mitä en tiedä sekä sit tää lukollinen. Kaikki samannäköisiä päällepäin paitsi tuo lukkoperä(vain vetarien laipat eroaa)
            Vetarin laipan vaihto yksi helpoimpia hommia, isolla ruuvarilla käännät laipan ja perän kuoren välistä väärät irti ja työnnät oikeat paikalleen, lukitusrengas napsahtaa vaimeasti kun on paikallaan.

            Comment

            • smpovers
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2372
              • Tammela

              #66
              Originally posted by jr66 View Post
              Vetarin laipan vaihto yksi helpoimpia hommia, isolla ruuvarilla käännät laipan ja perän kuoren välistä väärät irti ja työnnät oikeat paikalleen, lukitusrengas napsahtaa vaimeasti kun on paikallaan.
              Itse tässä jo laakerivikaisesta perästä kokeilin irroittaa laippaa. Irtosi kyllä tosi helpolla kun vasara/ulosveto systeemillä kopautin.
              Jos homman tekee sopivalla varovaisuudella niin ilmeisesti ei ole mahdollisuutta rikkoa laakeria tai tiivistettä?
              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
              BMW 330d touring e46 -05
              Ford Cortina Mk2 1600 -70
              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #67
                Originally posted by smpovers View Post
                Itse tässä jo laakerivikaisesta perästä kokeilin irroittaa laippaa. Irtosi kyllä tosi helpolla kun vasara/ulosveto systeemillä kopautin.
                Jos homman tekee sopivalla varovaisuudella niin ilmeisesti ei ole mahdollisuutta rikkoa laakeria tai tiivistettä?
                No ei kai ne laakerit siitä laippojen irrotuksesta (järjen kanssa) hajoa, mut uudet stefat laittaisin kyllä samalla.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #68
                  Kaverin puolesta kysymys:
                  Sopiiko e36 typ 188 3,15 lukkoyksikkö-->e30 typ 188 3,64 perään?:think

                  e: realoem antaa tällaisen listan niin kai se sopii.
                  Last edited by JJT; 22-10-2009, 20:27.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • smpovers
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 2372
                    • Tammela

                    #69
                    Originally posted by JJT View Post
                    No ei kai ne laakerit siitä laippojen irrotuksesta (järjen kanssa) hajoa, mut uudet stefat laittaisin kyllä samalla.
                    Joo ei ne laakerit kai. Stefat oli niin uuden näköiset että niitä en uusinut ja ne oli vaihdettu juuri mikäli oikein muistan.

                    Tyhmänä vaan ajattelin että jos noissa on vähä sama systeemi kuin pyörännavoissa.

                    Noh tuo perä on nytten nipussa.
                    Huomenna laitan öljyt sisälle ja asennan kiinni. Sit sen näkee mitä on. Jos vuotaa niin sitten vaan homma uusiksi. Veikkaisin että tämä homma oli silti tällä selvä(kop kop kop):think
                    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                    BMW 330d touring e46 -05
                    Ford Cortina Mk2 1600 -70
                    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      #70
                      Originally posted by smpovers View Post
                      Joo ei ne laakerit kai. Stefat oli niin uuden näköiset että niitä en uusinut ja ne oli vaihdettu juuri mikäli oikein muistan.

                      Tyhmänä vaan ajattelin että jos noissa on vähä sama systeemi kuin pyörännavoissa.

                      Noh tuo perä on nytten nipussa.
                      Huomenna laitan öljyt sisälle ja asennan kiinni. Sit sen näkee mitä on. Jos vuotaa niin sitten vaan homma uusiksi. Veikkaisin että tämä homma oli silti tällä selvä(kop kop kop):think
                      Rassaa huohotinreikä samalla auki
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16495
                        • Asikkala

                        #71
                        Originally posted by JJT View Post
                        Kaverin puolesta kysymys:
                        Sopiiko e36 typ 188 3,15 lukkoyksikkö-->e30 typ 188 3,64 perään?:think

                        e: realoem antaa tällaisen listan niin kai se sopii.
                        Sopii, jo e28 ellei vanhemmatkin 188-lukot on käypäisiä.

                        Comment

                        • pablo
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 732
                          • Pirkanmaa

                          #72
                          Jatketaanpa tähän. Realoem:in mukaan -89 E30 farkku ix:ssä ois eri kelkka takana kun muissa E30:issa? Onkohan mahdollista saada tohon kitkalukollista typ188 perää "heittämällä"? Tai sopiiko 2wd:n koko akselisto paikalleen suoraan? Selventäs vähän tulevia suunnitelmia

                          EDIT: Näyttäs olevan ton mukaan typ188 murikka elikkä varmaan kitkalukollinen menee suoraan.
                          Last edited by pablo; 08-06-2010, 19:50.

                          Comment

                          • Juice_86
                            Newbiemmer
                            • Sep 2016
                            • 7
                            • Imatra

                            #73
                            Käykö kaikki 168 perän sisähilut keskenään siis esim 168 lsd paketti 168k perään.
                            Jos 188 perissä menee ja erot ulkopuolen kiinnikeissä noissa..

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #74
                              Originally posted by Juice_86 View Post
                              Käykö kaikki 168 perän sisähilut keskenään siis esim 168 lsd paketti 168k perään.
                              Jos 188 perissä menee ja erot ulkopuolen kiinnikeissä noissa..
                              Ei kyl mee 188 lukko 188k perään ilman muutoksia.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • ///Make
                                BTCF Member
                                • May 2007
                                • 4691
                                • Lahti

                                #75
                                Originally posted by jannmann View Post
                                Ei kyl mee 188 lukko 188k perään ilman muutoksia.
                                Niiden eroja ei ole mainittu, kerran kyselinkin toisessa topicissa aiheesta. Sinulla tarkempaa tietoa, missä ongelmat?
                                Z3 3,0 Coupe -98
                                E30 325E 4D -85
                                Originally posted by TNT
                                Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎