Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 perien erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    #46
    Originally posted by jr66 View Post
    Siis ne oli katsastuksessa ehjiä, onko ne nyt ?
    joo, kiitos neuvoista.


    E: Tarkasteltu rengaspaineita ja renkaiden nasta/pintatilannetta ja asia korjaantui ooppelin kleber kappnor 4 kumeilla.
    Last edited by jumbo; 29-12-2008, 19:02.
    M550d

    Comment

    • Räsis
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2008
      • 420
      • Joensuu

      #47
      Kuinka 325ix viskolukkoperän kanssa. Jos tälläisen hommais avoimen pikkuperän tilalle. Tietääkseni suoraan menee paikoilleen? Kuinkas tuo viskolukko sitten pitää? Kuluuko helposti? Saako takaisin tiukaksi, muuten kuin uudella lukkoyksiköllä?

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #48
        Originally posted by JaRb1 View Post
        Kuinka 325ix viskolukkoperän kanssa. Jos tälläisen hommais avoimen pikkuperän tilalle. Tietääkseni suoraan menee paikoilleen? Kuinkas tuo viskolukko sitten pitää? Kuluuko helposti? Saako takaisin tiukaksi, muuten kuin uudella lukkoyksiköllä?
        Tietääkseni viskolukossa toinen rengas rupee pitään vasta kun lukkoyksikössä oleva silikoni tms. lämpenee kun taas kitkalukossa molemmat renkaat pitää melkeenpä heti kun toinen lyö tyhjää.

        Comment

        • muuris
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 3501
          • Jyväskylä

          #49
          Originally posted by Rocla View Post
          Yli 50kpl e30 kardaaneja kädessäni pitäneenä en ole nähnyt kuin yhden pituista takapätkää (IX:n kardaania en ole pitänyt kädessäni koskaan).
          Vaan minäpä olen. 1989 E30 318i touringin oman ja E30 325i:n (vm ei tietoa) takapätkät oli hieman eri pituisia, luokkaa 1-2cm.
          E30 325iX '86
          Instagram

          Comment

          • penari
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 598
            • Vihanti

            #50
            miten saan selville kumpi perä mun autossa on typ168 vai typ188?

            onko sielä jotain tyyppikilpeä tms?

            autona e30 320i mutta huhuja kuullu että ois vaihettu tuo "iso" perä eli typ188.
            F01 730d semivoll
            e30 325 turbo m-tech2

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              #51
              Originally posted by penari View Post
              miten saan selville kumpi perä mun autossa on typ168 vai typ188?

              onko sielä jotain tyyppikilpeä tms?

              autona e30 320i mutta huhuja kuullu että ois vaihettu tuo "iso" perä eli typ188.


              montako pulttia (nro:12) sulla on laipassa nro: 4 tai 8
              mikäli on 4kpl:tta niin peräsi on typ168 jos 6kpl niin typ188
              jos niitä löytyy 8kpl:tta niin perä on typ210 mitä ei kyllä ole sinne tehtaalta saanut mutta joku voi olla senkin sovittanut sinne
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • penari
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 598
                • Vihanti

                #52
                Originally posted by Tonton View Post
                http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ension_gasket/

                montako pulttia (nro:12) sulla on laipassa nro: 4 tai 8
                mikäli on 4kpl:tta niin peräsi on typ168 jos 6kpl niin typ188
                jos niitä löytyy 8kpl:tta niin perä on typ210 mitä ei kyllä ole sinne tehtaalta saanut mutta joku voi olla senkin sovittanut sinne
                eli tuleeko tuo laippa kartaaniin vai vetareihin kiinni, kun ei tosta oikeen selkoa saa?
                F01 730d semivoll
                e30 325 turbo m-tech2

                Comment

                • zJark
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 740
                  • Ylöjärvi

                  #53
                  Originally posted by penari View Post
                  eli tuleeko tuo laippa kartaaniin vai vetareihin kiinni, kun ei tosta oikeen selkoa saa?
                  Vetarin tumpin alla perämurikassa.
                  Poskilaakerin kansi.
                  Last edited by zJark; 14-08-2009, 17:34.
                  MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                  +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                  Comment

                  • penari
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 598
                    • Vihanti

                    #54
                    laitoin 320:iin 316i:n perän ja nyt venttiilit huutaa hoosiannaa 100kmh vauhdissa

                    Ois tiedossa tuommonen e30 324da:n perä.

                    Eli, onko e30 324d automaatissa harvempi perä kuin e30 316i?

                    hieman kulutus nousi, kun ennen oli 100kmh vauhdissa 2500rpm ja nyt 3500, eli pikaista tietoa kaivataan :/

                    realoem:ää selailin ja perät näyttäs samalta, mutta mistä tuolta näkee välityssuhteen?
                    F01 730d semivoll
                    e30 325 turbo m-tech2

                    Comment

                    • penari
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 598
                      • Vihanti

                      #55
                      Originally posted by penari View Post
                      laitoin 320:iin 316i:n perän ja nyt venttiilit huutaa hoosiannaa 100kmh vauhdissa

                      Ois tiedossa tuommonen e30 324da:n perä.

                      Eli, onko e30 324d automaatissa harvempi perä kuin e30 316i?

                      hieman kulutus nousi, kun ennen oli 100kmh vauhdissa 2500rpm ja nyt 3500, eli pikaista tietoa kaivataan :/

                      realoem:ää selailin ja perät näyttäs samalta, mutta mistä tuolta näkee välityssuhteen?
                      ois kiire?
                      F01 730d semivoll
                      e30 325 turbo m-tech2

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #56
                        Originally posted by penari View Post
                        ois kiire?
                        Silmä käteen niin löytyy.

                        324da:ssa on joko 3,45 tai 3,23

                        Kun 316i:ssä on 3,91 , 4,10 , 4,27 , 4,44 ja 4,45 vaihtoehtoina.

                        Eli aina on harvempi diisselissä kun toi sun nykyinen perä.

                        Sulla on 320i:ssä voinut olla 3,45 , 3,64 , 3,91 tai 4,10
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • penari
                          BTCF Member
                          • Nov 2004
                          • 598
                          • Vihanti

                          #57
                          ok, kiitän
                          F01 730d semivoll
                          e30 325 turbo m-tech2

                          Comment

                          • BMF
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2005
                            • 149
                            • Helsinki

                            #58
                            Mitäs eroa on e21 323--->e30 325 saako sopimaan keskenään ilman mega muutoksia? Vai tarviiko e21 aina oman perän? modaamalla tietenkin saa vaikka mitä mut ei jaksais enää tälle kesälle:think
                            1983 e21 Tbo
                            1973 Ascona A
                            1972 Corvette Cabriolet SBC-Myyty.
                            1969 Corvette BBC
                            1967 El Camino BBC
                            1996 750ia Talvi käyttis.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16465
                              • Asikkala

                              #59
                              Originally posted by BMF View Post
                              Mitäs eroa on e21 323--->e30 325 saako sopimaan keskenään ilman mega muutoksia? Vai tarviiko e21 aina oman perän? modaamalla tietenkin saa vaikka mitä mut ei jaksais enää tälle kesälle:think
                              Kiinnitys takapalkkiin täysin eri, e21: http://bmwfans.info/parts/catalog/E2...ar_axle_drive/ ja e30: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...igger_contact/

                              Comment

                              • BMF
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2005
                                • 149
                                • Helsinki

                                #60
                                huomasin.... En ihan kerkinyt editoimaan edellistä....taitaa olla aika moinen metsästys edessä jos meinaa laittaa orkkis perän vielä ku tarvis olla lukollakin vielä:think Nooh sutii sitä yhtä pyörää loppu kesän ajot modailee talvella sit jotai kestävämpää....
                                1983 e21 Tbo
                                1973 Ascona A
                                1972 Corvette Cabriolet SBC-Myyty.
                                1969 Corvette BBC
                                1967 El Camino BBC
                                1996 750ia Talvi käyttis.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎