Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 perien erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #31
    nyt kun on kesä paukutettu e30 325 missä pikkuperä lukolla ja alkaa matka-ajossa se vingutus vituttaa (4.xx välitys)

    Niin miten mahtaa olla saanko laitettua pikkuperästä lukkoyksikön 325i omaan perään joka on siis se ns. e30 isoon perään..
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #32
      Originally posted by jmp2002 View Post
      nyt kun on kesä paukutettu e30 325 missä pikkuperä lukolla ja alkaa matka-ajossa se vingutus vituttaa (4.xx välitys)

      Niin miten mahtaa olla saanko laitettua pikkuperästä lukkoyksikön 325i omaan perään joka on siis se ns. e30 isoon perään..
      noup. "pikkuperä" TYP168 ja "iso" TYP 188 joten ei mene. lukkoyksikön voit metsästää tohon lukottomaan "isoon"typ 188:iin esim: e36 325, e34 525
      Last edited by Tonton; 11-10-2008, 16:07.
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        #33
        Originally posted by *makke*
        Eli e36 typ168 perästä käy lukkoyksikkö lukottomaan typ188 perään?
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • magelius
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 99

          #34
          Käykö typ210 perään jostain muusta perästä kerdaanin laippa ristiin? esim. typ188 tai typ168 peristä? Eli onko spooritus ja halkaisija sama, myös stefan suhteen?
          Sain mitattua tosta typ210 perästä 32 spooria ja 34,7mm halkasija.
          Tarkotuksena ois löytää mahdollisimman lyhyt kardaanin laippa tohon perään.. se alkuperäinen tulee niin pitkälle ulos perästä..
          e46 coupe -99

          Comment

          • MarttiKK
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 1638

            #35
            Juu, tuolla aiemmin kerroin vaihtavani pikkuperälliseen autoon 188 perän ja se meni nakkaamalla paikoilleen. Itselläni liikkui se kardaanin takapää jo valmiiki, joten justeeramisen kanssa ei ollut ongelmia.

            Comment

            • Räsis
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2008
              • 421
              • Joensuu

              #36
              Onko 318is tehtaalla laitettu pikkuperä(typ168)? Onkos nuiden typ168 ja typ188 murikoiden sisäelinten kestävyydessä kuinka suurta eroa?

              E: Eli e36 325 on sama perä kuin e30 325? :O
              Last edited by Räsis; 28-12-2008, 21:58.

              Comment

              • micke_
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1155
                • Lojo

                #37
                Originally posted by JaRb1 View Post
                Onko 318is tehtaalla laitettu pikkuperä(typ168)?
                Kyllä
                E24 ///M635CSI
                E61 520d LCI
                Ex: E30 1006hv/1161nm
                ig: m1ckee_

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  #38
                  Onko kaikki "pikkuperät" toiminaltaan samanlaisia? Jotenkin tuntuu että tossa nykyisessä pommissa vetää oikeatakapyörä paljon paremmin kuin vasen, eli seurauksena lähtee luisuun vasemmalle ajettaessa helpmmin:think Edellisessä e30 ei mielestäni ko. "ominaisuutta" ollut...
                  M550d

                  Comment

                  • Maza
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 4321
                    • Kannus/Kokkola

                    #39
                    Originally posted by jumbo View Post
                    Onko kaikki "pikkuperät" toiminaltaan samanlaisia? Jotenkin tuntuu että tossa nykyisessä pommissa vetää oikeatakapyörä paljon paremmin kuin vasen, eli seurauksena lähtee luisuun vasemmalle ajettaessa helpmmin:think Edellisessä e30 ei mielestäni ko. "ominaisuutta" ollut...
                    Kattele nyt ekana, että kaikki jouset on ehjät ja samanpituiset.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16495
                      • Asikkala

                      #40
                      Originally posted by JaRb1 View Post
                      E: Eli e36 325 on sama perä kuin e30 325? :O
                      On ja ei, molemmat 188 mutta e36 välitys 3.15 ja e30 3.45 tai tiheämpi.

                      Comment

                      • Maza
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 4321
                        • Kannus/Kokkola

                        #41
                        Originally posted by jr66 View Post
                        On ja ei, molemmat 188 mutta e36 välitys 3.15 ja e30 3.45 tai tiheämpi.
                        No ei nyt aivan noinkaan. Kyllähän e30:stä löytyy 3.45:sta harvempaakin välitystä mm. m3:sta ja etasta. Kuoret ja takakansi sen sijaan poikkeaa e36 ja e30 perissä. Kiinnitys apurunkoon on täysin erillainen. Osat kuitenkin _tietääkseni_ on täysin vaihtokelpoisia.

                        Onkos nuiden typ168 ja typ188 murikoiden sisäelinten kestävyydessä kuinka suurta eroa?
                        Molempia periä vierekkäin hypistelleenä sanoisin, että kestävyydessä on paljonkin eroa. Varsinkin typ168 lukkoperän lukkoyksikön kansi on todella hepposta tekoa ja on ihme jos kestää rajummassa käytössä. Yksi tuollainen hajonnut perä makoileekin hyllyssä. Uskomattoman pienet ainevahvuudet. Sen sijaan typ188 näyttääkin jo huomattavasti järeämmältä.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16495
                          • Asikkala

                          #42
                          Originally posted by Maza View Post
                          No ei nyt aivan noinkaan. Kyllähän e30:stä löytyy 3.45:sta harvempaakin välitystä mm. m3:sta ja etasta.
                          Juu juu mutta kyse onkin 325 peristä...

                          Comment

                          • jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6603
                            • Lappeenranta

                            #43
                            Originally posted by Maza View Post
                            Kattele nyt ekana, että kaikki jouset on ehjät ja samanpituiset.
                            kyllä ne on, auto on katsastettu tässä kuussa.
                            M550d

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16495
                              • Asikkala

                              #44
                              Originally posted by jumbo View Post
                              kyllä ne on, auto on katsastettu tässä kuussa.
                              Siis ne oli katsastuksessa ehjiä, onko ne nyt ?

                              Comment

                              • Tzeimi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 2068
                                • Banshee - Jyväskylä

                                #45
                                Originally posted by magelius View Post
                                Käykö typ210 perään jostain muusta perästä kerdaanin laippa ristiin? esim. typ188 tai typ168 peristä? Eli onko spooritus ja halkaisija sama, myös stefan suhteen?
                                Sain mitattua tosta typ210 perästä 32 spooria ja 34,7mm halkasija.
                                Tarkotuksena ois löytää mahdollisimman lyhyt kardaanin laippa tohon perään.. se alkuperäinen tulee niin pitkälle ulos perästä..
                                Ei käy, pinionin halkaisija muuttuu...
                                <-81 autoihin (210 periin) saa laippaa, mutta uudempiin en löytänyt numeroa näin äkkiseltään -> voiskio olla jotain eroa niin ettei kävisi kaikista 210 peristäkään ristiin?:think
                                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                                & 02 tulpo saniteetti dyno




                                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎