Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 jarrut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kosonen79
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 91
    • Turenki

    E30 jarrut

    En tiedä tuliko nyt ihan oikeeseen osoitteesen elikkä jarrut päivittää e30:seen ja satulat tulee ns.suutari mallia mut levyt ajattelin ostaa esim brembot tai jotkin vastaavat eteen ja taakse. Nyt vaan ihmetyttää kun yrittänyt etsiä eli linkkejä tai osotteita missä niitä myydään Siis pelkät levyt eteen ja taakse. Satulat tulee muut.
    Last edited by Leka; 08-08-2008, 09:37. Reason: Otsikko
    Myydään kova paketti todella edukkaasti http://www.btcf.fi/forum/showthread....38#post1446138
  • Tonppa1
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 142
    • Hki

    #2
    Bremboa ainakin us-partsista, mutta ilman suhteita tyyris paikka.

    DRWheelgoods taitaa kaupata kans jarrupalikkaa ja jotain tavaraa saanut ihan huokeastikin.

    Moni pikku tuningpulju luulis myös pyynnöstä tilaavan.
    E46 320dAT -02

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5857
      • Joccis City

      #3
      Originally posted by kosonen79 View Post
      En tiedä tuliko nyt ihan oikeeseen osoitteesen elikkä jarrut päivittää e30:seen ja satulat tulee ns.suutari mallia mut levyt ajattelin ostaa esim brembot tai jotkin vastaavat eteen ja taakse. Nyt vaan ihmetyttää kun yrittänyt etsiä eli linkkejä tai osotteita missä niitä myydään Siis pelkät levyt eteen ja taakse. Satulat tulee muut.
      Onko tarkoitus päivittää myös takajarrut 294/19 levyihin?
      Aprilia RSV4

      Comment

      • kosonen79
        Bimmer Rookie
        • Mar 2008
        • 91
        • Turenki

        #4
        juu kyllä tarkoitus päivittää myös takajarrut isommiksi, sekä sit seiskasatasen pääjarrusylinteri pitäisi kans löytää.
        Myydään kova paketti todella edukkaasti http://www.btcf.fi/forum/showthread....38#post1446138

        Comment

        • kosonen79
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 91
          • Turenki

          #5
          www.300mm.de sieltä tuli sit setti hankittua.. vähän arvokkaat mut ainakin pysähtyy
          Myydään kova paketti todella edukkaasti http://www.btcf.fi/forum/showthread....38#post1446138

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5857
            • Joccis City

            #6
            Originally posted by kosonen79 View Post
            www.300mm.de sieltä tuli sit setti hankittua.. vähän arvokkaat mut ainakin pysähtyy
            Kieltämättä paikan hinnoissa on "ylimääräistä".
            Jos siis otit eteen 312/25 levyt ja taakse 294/19 levyt. Tietysti jos ei ole itsellä mitään mahdollisuutta koneistuksiin edullisesti ja haluaa valmiit palikat, niin sitten.

            Hivenen kysyttyjä "Suomi" hintoja tee se itse periaatteella.

            -etulevyt audi 150e/pari
            -takalevyt e46 328i 75e/pari
            -540i takasatulat 90e/pari
            -etusatulat saab/bmw 100e/pari
            -molempien satuloiden uudet tiivisteet/liut n. 40e
            -kaikki jarrupalat n.50e
            -satuloiden lasikuulapuhallus n.40e
            -maalit satuloihin n. 20e
            -koneistukset levyihin ja adapterit satuloille n.200e

            Tuleehan tästäkin jo 765eskoa.


            Toivottavasti et maksanut sitä lähes 1900euroa vastaavasta paketista, mitä siellä hintalapussa on.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4645
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by jannmann View Post
              Kieltämättä paikan hinnoissa on "ylimääräistä".
              Jos siis otit eteen 312/25 levyt ja taakse 294/19 levyt. Tietysti jos ei ole itsellä mitään mahdollisuutta koneistuksiin edullisesti ja haluaa valmiit palikat, niin sitten.

              Hivenen kysyttyjä "Suomi" hintoja tee se itse periaatteella.

              -etulevyt audi 150e/pari
              -takalevyt e46 328i 75e/pari
              -540i takasatulat 90e/pari
              -etusatulat saab/bmw 100e/pari
              -molempien satuloiden uudet tiivisteet/liut n. 40e
              -kaikki jarrupalat n.50e
              -satuloiden lasikuulapuhallus n.40e
              -maalit satuloihin n. 20e
              -koneistukset levyihin ja adapterit satuloille n.200e

              Tuleehan tästäkin jo 765eskoa.


              Toivottavasti et maksanut sitä lähes 1900euroa vastaavasta paketista, mitä siellä hintalapussa on.
              Kyllähän noissa hinnoisa on ilmaa, mutta ovat kuitenkin halvin "bolt on BBK" E30:iin tällä hetkellä..

              Anyhow, ovatko nuo laskemasi hinnat ihan normilevyillä vai rei'tetyillä? Ei sillä että eroa nyt aivan mahdottomasti tulisi mutta esim. E36 M3 jarrulevyt olivat +300€ / sarja (about vastaavaa kokoa) ja nuo satuloiden hinnat hieman epäilyttävät.

              Oli miten oli niin äkkiähän tuossa sen +500e säästää jos itse tekisi.
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5857
                • Joccis City

                #8
                Originally posted by Jonsku View Post
                Kyllähän noissa hinnoisa on ilmaa, mutta ovat kuitenkin halvin "bolt on BBK" E30:iin tällä hetkellä..

                Anyhow, ovatko nuo laskemasi hinnat ihan normilevyillä vai rei'tetyillä? Ei sillä että eroa nyt aivan mahdottomasti tulisi mutta esim. E36 M3 jarrulevyt olivat +300€ / sarja (about vastaavaa kokoa) ja nuo satuloiden hinnat hieman epäilyttävät.

                Oli miten oli niin äkkiähän tuossa sen +500e säästää jos itse tekisi.
                Satuloiden hinnat on katsottu varaosahausta. Tuollaiset takasatulat (540i) ja etusatulat (735i) löytyy tuolla hinnalla itselle ostettuna parasta aikaa kotoakin
                Tosin menevät myyntiin kun tilalle tulee e36 M3 satulat.
                Jarrulevyt löytyy tuohon hintaan Motonetista.

                Mistä muuten tiedät, etteivät ole siellä 300mm:ssä koneistaneet reikiä itse "vakio" levyyn?? Miksi pitää olla reiitetty levy? Satunnainen rata-ajo kunnon paloilla (Ferodo 2500), niin kaasupatjaa ei noin kevyessä autossa muodostu Suomen mikkihiiri radoilla. Eikä palat lasitu. Jos taas ajellaan edullisilla katu paloilla, ne nyt lasittuu radalla joka tapauksessa, on reijät levyssä tai ei. Reijät levyissä vaan lisää halkeamien syntymistä.
                Last edited by jannmann; 15-08-2008, 11:48.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4645
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by jannmann View Post
                  Satuloiden hinnat on katsottu varaosahausta. Tuollaiset takasatulat (540i) ja etusatulat (735i) löytyy tuolla hinnalla itselle ostettuna parasta aikaa kotoakin
                  Tosin menevät myyntiin kun tilalle tulee e36 M3 satulat.
                  Jarrulevyt löytyy tuohon hintaan Motonetista.
                  Ok, yllättävän "halvat"
                  Mistä muuten tiedät, etteivät ole siellä 300mm:ssä koneistaneet reikiä itse "vakio" levyyn?? Miksi pitää olla reiitetty levy? Satunnainen rata-ajo kunnon paloilla (Ferodo 2500), niin kaasupatjaa ei noin kevyessä autossa muodostu Suomen mikkihiiri radoilla. Eikä palat lasitu. Jos taas ajellaan edullisilla katu paloilla, ne nyt lasittuu radalla joka tapauksessa, on reijät levyssä tai ei. Reijät levyissä vaan lisää halkeamien syntymistä.
                  Kysyin Tinolta ja hän sanoi sport-levyjen olevan tehdastavaraa. Eipä noiden levyjen tarvitsisi olla rei'tettyjä, lähinnä tuo on ulkonäkökysymys, ainakin itsellä.
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • kosonen79
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2008
                    • 91
                    • Turenki

                    #10
                    Juu elikkä levyt ja ne sovitepalat tuli tilattuu ja jonkinverran sain tingittyy mut ei mitää merkittäviä summia. Tuossa vaan ratapäivillä höpisin kun kaveri tekee vesi ja laser leikkauksia niin paloistahan saisi todella helposti mallit jos haluaisi niitä työstää. Tiedä nyt sitten kuinka moni olisi kiinnostunut pelkistä sovitepaloista.
                    Myydään kova paketti todella edukkaasti http://www.btcf.fi/forum/showthread....38#post1446138

                    Comment

                    • kosonen79
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2008
                      • 91
                      • Turenki

                      #11
                      Sitten olis vielä tällänen kysymys mihin toivon pikaista vastausta. Elikkä oletteko vaihtaneet 325 jarrutehostajaan pääsylinteriä? 300mm.de:ssä tota 750 sylttyä tarjoovat eli meneekö se tuohon 325:seen ja onko joku laittanut? Tosiaan kun vähän potkua lisää tarvis noihin jarruihin niin onko tuo vai mikä se järkevin vaihtoehto?
                      Myydään kova paketti todella edukkaasti http://www.btcf.fi/forum/showthread....38#post1446138

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6165
                        • Helsinki

                        #12
                        Käykö e30 jonkun muun bmw jarru tehostaja...
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by kosonen79 View Post
                          Tiedä nyt sitten kuinka moni olisi kiinnostunut pelkistä sovitepaloista.
                          HEP! Minä oon.
                          Olli.

                          Comment

                          • Aatos
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 149
                            • Helsinki

                            #14
                            Samoin kiinnostunut!
                            BRCF #12 - E36 325 -91

                            Comment

                            • os951
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 447
                              • Kerava

                              #15
                              Omaan ei BMW merkkiseen projektiin tuli hankittua tällaiset hieman isommat jarrut. Adapterit on tehty paikallisessa koneistamossa parhaasta mahdollisesta materiaalista. Ihan halpa konversio ei valitetttavasti ole, pelkkien Ferodo palojen lähtöhinta oli 800€, tosin lopullinen hinta asettui n. 500€ tuntumaan. Etusatulat on GT2 6-mäntäiset ja takana vastaavasti 4-mäntäiset GT3 satulat. Pyöreä adapteri mahdollistaa käsijarrukenkien käyttämisen 996 Turbon levyn kanssa, levyn "offset" kun on erilainen kuin alkuperäisessä levyssä.Adapterit ovat kaverini ja minun suunnittelemat.
                              Omaan E30 käyttikseen on monen muun osan lisäksi hankittuna 944 Turbon (951) etu ja takasatulat. Etusatulat ovat ne isommat 951S versiot, jotka löytyvät myös 928 S4 mallista. Nuo satulat mahtuvat mittauksieni mukaan juuri ja juuri pienellä modaamisella 15" original BBS vanteen alle. Adaptereiden piirtäminen on työn alla, mutta auton rakentaminen aloitetaan vasta ensi vuoden puolella kun toinen projekti on saatu valmiiksi.

                              Tällaisia vanteita on tarkoitus käyttää:



                              Satulat ja adapterit toisen merkkiseen projektiin:

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎