Nuo olivat ilmeisesti varsin "kohtuuhintaisetkin"? Ainakin koko ja näkö ovat kunnossa
Onko noiden mitat lähelläkään E30 mittoja?
Itselle tuli täydellinen "performance brake" kitti levyineen satuloineen ja jarrupaloineen. Erona peruskittiin etulevyjen reiitys, uritus ja satuloiden väri/teksti.
Etulevyn saa purettua ja siihen on koneistamolta tulossa uusi keskiö jolla ET saadaan kohdalleen. Takalevy muutetaan etulevyn kaltaiseksi ja uudella keskiöllä saadaan ET kohdalleen. Käsijarrukamat joutuu muuttamaan 160mm->180mm, mutta se on pieni murhe.
Etusatulan alkuperäisessä kiinnikkeessä(irroitettava) on sama jako kuin e30 M3:sen tolpassa (ymmärtääkseni sama kuin kaikissa 5/120 jaolla olevissa bemuissa)
Satula menee oikeaan kohtaan muutamalla shimmi prikalla.
Koska satula on radiaali kiinnitteinen, on adapterin tekeinen pienenpään normi e30 jakoonkin helppoa.
Takasatula vaatii isompia muutoksia, eli satulan kiinnitystä tukivarressa on hivenen muokattava...
veikkaan, että BMW/Brembo vaatii käytännössä 18" vanteen.
Mahtuu valikoidusti 17" vanteisiin.
Levykoko edessä 338mm ja takana 324mm
Itselle tulossa BBS:n E50 vanteet 17" koossa, joilla ei mitään ongelmaa mahtumisen suhteen.
Vielä pitää paperilla laskea, miten paljon nestettä noissa satuloissa vaaditaan liikutamaan niitä 1mm ja verrata määrään joka tarvitaan samaan liikkeeseen vakiolla jarruilla. Sitten miettiä sitä e32 750i mallin (25mm) jarrupääsylinteriä ja sen tarpeellisuutta.
Kuinka paljon tuossa satulassa on kiinnityspulttien reikien etäisyys toisistaan? (radiaalinen) Sama mitta kiinostaa myös adapterista (aksiaalinen).
BMW/Brembo menee pienemmälle vanteelle kuin Porsche/Brembo kaarevamman muotilunsa takia. Kiinnostava satulavaihtoehto moneen eri installaatioon. Onko sinulla mahdollisesti kuvia etulevyistä ?
Kuinka paljon tuossa satulassa on kiinnityspulttien reikien etäisyys toisistaan? (radiaalinen) Sama mitta kiinostaa myös adapterista (aksiaalinen).
BMW/Brembo menee pienemmälle vanteelle kuin Porsche/Brembo kaarevamman muotilunsa takia. Kiinnostava satulavaihtoehto moneen eri installaatioon. Onko sinulla mahdollisesti kuvia etulevyistä ?
Mitat lisätty aiempaan mittakuvaan.
Ohessa muutama kuva etulevystä tai lähinnä sen rakenteesta.
OK, kiitos mitoista ja levyn kuvista, lienee ihan niiteillä kiinni tuo keskiö :think
Näistä seteistä voi helposti soveltaa myös muun merkkisiin projekteihin tarvittaessa.
OK, kiitos mitoista ja levyn kuvista, lienee ihan niiteillä kiinni tuo keskiö :think
Näistä seteistä voi helposti soveltaa myös muun merkkisiin projekteihin tarvittaessa.
Lainaten tätä keskustelua liittyen E30 etujarrupaloihin:
Hommasin autooni motonetistä etujarrupalat.. QH:t paketista tuli.
Niissä ei ole mitään uria joten kysymys kuuluu onko niistä urista mitään hyötyä, eli kannattaako viilata/sahata niihin urat/ura? :think
Jotain jarrupölyä ja kaasuja ilmeisesti poistaa jarruista paremmin jos olen oikein ymmärtänyt?
Hommasin autooni motonetistä etujarrupalat.. QH:t paketista tuli.
Niissä ei ole mitään uria joten kysymys kuuluu onko niistä urista mitään hyötyä, eli kannattaako viilata/sahata niihin urat/ura? :think
Jotain jarrupölyä ja kaasuja ilmeisesti poistaa jarruista paremmin jos olen oikein ymmärtänyt?
Palat ovat aina yhtä puuta, niitä ei pidä mennä viilailemaan.
Jarrulevyt sen sijaan voivat olla uritettuja, reitettyjä yms. Niillä halutaan aikaansaada nopeampi jäähtyminen sekä kaasujen poisto palan ja levyn välistä. Käytännössä niistä ei ole mitään hyötyä normaalissa ajossa.
Palat ovat aina yhtä puuta, niitä ei pidä mennä viilailemaan.
Jarrulevyt sen sijaan voivat olla uritettuja, reitettyjä yms. Niillä halutaan aikaansaada nopeampi jäähtyminen sekä kaasujen poisto palan ja levyn välistä. Käytännössä niistä ei ole mitään hyötyä normaalissa ajossa.
Comment