Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 jarrut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kosonen79
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 91
    • Turenki

    #61
    juu juu.. mut niinhän se on et hiljaa hyvä tulee
    Myydään kova paketti todella edukkaasti http://www.btcf.fi/forum/showthread....38#post1446138

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #62
      original BMW parts

      Onko kukaan miettinyt tällaisia jarruja?
      BMW:n omaa kamaa ja löytyy 135i mallista.
      Last edited by jannmann; 08-05-2009, 02:43.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        #63
        Originally posted by jannmann View Post
        Onko kukaan miettinyt tällaisia jarruja?
        BMW:n omaa kamaa ja löytyy 135i mallista.
        Nuo olivat ilmeisesti varsin "kohtuuhintaisetkin"? Ainakin koko ja näkö ovat kunnossa

        Onko noiden mitat lähelläkään E30 mittoja?
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5170
          • Kuopio

          #64
          Originally posted by jannmann View Post
          Onko kukaan miettinyt tällaisia jarruja?
          BMW:n omaa kamaa ja löytyy 135i mallista.
          Jollain foorumeilla on ollut jotain "esson baarin" puhetta, että menisivät "lähes" heittämällä myös joihinkin vanhempiinkin bemareihin.
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • TheLate
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 418

            #65
            Originally posted by Jonsku View Post
            Nuo olivat ilmeisesti varsin "kohtuuhintaisetkin"?
            Tästä

            Tällä hetkellä ~400€, ei paha... :think

            Comment

            • os951
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 447
              • Kerava

              #66
              4-mäntäisen Porsche 951S/928S4 Brembo satulan pystyy asentamaan jopa 15" BMW/BBS vanteen kanssa.




              6-mäntäisen Porsche GT2/GT3/Turbo satulan kanssa joutuukin sitten käyttämään 18" vannetta, veikkaan, että BMW/Brembo vaatii käytännössä 18" vanteen.

              Tässä minun etu/taka satula kombinaatio
              adaptereineen

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #67
                Originally posted by Jonsku View Post
                Nuo olivat ilmeisesti varsin "kohtuuhintaisetkin"? Ainakin koko ja näkö ovat kunnossa

                Onko noiden mitat lähelläkään E30 mittoja?
                Itselle tuli täydellinen "performance brake" kitti levyineen satuloineen ja jarrupaloineen. Erona peruskittiin etulevyjen reiitys, uritus ja satuloiden väri/teksti.
                Etulevyn saa purettua ja siihen on koneistamolta tulossa uusi keskiö jolla ET saadaan kohdalleen. Takalevy muutetaan etulevyn kaltaiseksi ja uudella keskiöllä saadaan ET kohdalleen. Käsijarrukamat joutuu muuttamaan 160mm->180mm, mutta se on pieni murhe.

                Etusatulan alkuperäisessä kiinnikkeessä(irroitettava) on sama jako kuin e30 M3:sen tolpassa (ymmärtääkseni sama kuin kaikissa 5/120 jaolla olevissa bemuissa)
                Satula menee oikeaan kohtaan muutamalla shimmi prikalla.

                Koska satula on radiaali kiinnitteinen, on adapterin tekeinen pienenpään normi e30 jakoonkin helppoa.

                Takasatula vaatii isompia muutoksia, eli satulan kiinnitystä tukivarressa on hivenen muokattava...


                Originally posted by os951 View Post
                veikkaan, että BMW/Brembo vaatii käytännössä 18" vanteen.
                Mahtuu valikoidusti 17" vanteisiin.
                Levykoko edessä 338mm ja takana 324mm

                Itselle tulossa BBS:n E50 vanteet 17" koossa, joilla ei mitään ongelmaa mahtumisen suhteen.

                Vielä pitää paperilla laskea, miten paljon nestettä noissa satuloissa vaaditaan liikutamaan niitä 1mm ja verrata määrään joka tarvitaan samaan liikkeeseen vakiolla jarruilla. Sitten miettiä sitä e32 750i mallin (25mm) jarrupääsylinteriä ja sen tarpeellisuutta.
                Last edited by jannmann; 08-05-2009, 02:43.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • os951
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 447
                  • Kerava

                  #68
                  Kuinka paljon tuossa satulassa on kiinnityspulttien reikien etäisyys toisistaan? (radiaalinen) Sama mitta kiinostaa myös adapterista (aksiaalinen).
                  BMW/Brembo menee pienemmälle vanteelle kuin Porsche/Brembo kaarevamman muotilunsa takia. Kiinnostava satulavaihtoehto moneen eri installaatioon. Onko sinulla mahdollisesti kuvia etulevyistä ?

                  Last edited by os951; 27-11-2008, 09:10.

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #69
                    Originally posted by os951 View Post
                    Kuinka paljon tuossa satulassa on kiinnityspulttien reikien etäisyys toisistaan? (radiaalinen) Sama mitta kiinostaa myös adapterista (aksiaalinen).
                    BMW/Brembo menee pienemmälle vanteelle kuin Porsche/Brembo kaarevamman muotilunsa takia. Kiinnostava satulavaihtoehto moneen eri installaatioon. Onko sinulla mahdollisesti kuvia etulevyistä ?
                    Mitat lisätty aiempaan mittakuvaan.

                    Ohessa muutama kuva etulevystä tai lähinnä sen rakenteesta.
                    Last edited by jannmann; 08-05-2009, 02:43.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #70
                      tupla
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • os951
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 447
                        • Kerava

                        #71
                        OK, kiitos mitoista ja levyn kuvista, lienee ihan niiteillä kiinni tuo keskiö :think
                        Näistä seteistä voi helposti soveltaa myös muun merkkisiin projekteihin tarvittaessa.

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #72
                          Originally posted by os951 View Post
                          OK, kiitos mitoista ja levyn kuvista, lienee ihan niiteillä kiinni tuo keskiö :think
                          Näistä seteistä voi helposti soveltaa myös muun merkkisiin projekteihin tarvittaessa.
                          Jep, ihan on niiteillä kiinni.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • Nuke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1266
                            • Janakkala

                            #73
                            Lainaten tätä keskustelua liittyen E30 etujarrupaloihin:

                            Hommasin autooni motonetistä etujarrupalat.. QH:t paketista tuli.
                            Niissä ei ole mitään uria joten kysymys kuuluu onko niistä urista mitään hyötyä, eli kannattaako viilata/sahata niihin urat/ura? :think
                            Jotain jarrupölyä ja kaasuja ilmeisesti poistaa jarruista paremmin jos olen oikein ymmärtänyt?
                            E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                            Comment

                            • Jonsku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 4647
                              • Tuusula

                              #74
                              Originally posted by Nuke View Post
                              Hommasin autooni motonetistä etujarrupalat.. QH:t paketista tuli.
                              Niissä ei ole mitään uria joten kysymys kuuluu onko niistä urista mitään hyötyä, eli kannattaako viilata/sahata niihin urat/ura? :think
                              Jotain jarrupölyä ja kaasuja ilmeisesti poistaa jarruista paremmin jos olen oikein ymmärtänyt?
                              Palat ovat aina yhtä puuta, niitä ei pidä mennä viilailemaan.

                              Jarrulevyt sen sijaan voivat olla uritettuja, reitettyjä yms. Niillä halutaan aikaansaada nopeampi jäähtyminen sekä kaasujen poisto palan ja levyn välistä. Käytännössä niistä ei ole mitään hyötyä normaalissa ajossa.
                              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                              ex. Alpina D10 Touring #33/94
                              ... and many more

                              Comment

                              • Nuke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1266
                                • Janakkala

                                #75
                                Originally posted by Jonsku View Post
                                Palat ovat aina yhtä puuta, niitä ei pidä mennä viilailemaan.

                                Jarrulevyt sen sijaan voivat olla uritettuja, reitettyjä yms. Niillä halutaan aikaansaada nopeampi jäähtyminen sekä kaasujen poisto palan ja levyn välistä. Käytännössä niistä ei ole mitään hyötyä normaalissa ajossa.
                                Kiitos tiedoista.
                                E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎