Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 lämppärin kennon irroittaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    e30 lämppärin kennon irroittaminen

    Vanhasta hopasta rupes lämppärin kenno vuotamaan yhtäkkiä yllättäen jo näinkin uutena, joten jotain tartteis tehrä.
    Epäilemättä näitä remontteja on tehty, joten voisko joku antaa pikaiset ohjeet kennon irtiottamiseen/vaihtoon/kunnostukseen?
    Sen verran jo tiedänkin, että keskikonsoli heitetään narikkaan, ja sitten näkyykin jo kennon pääty, mutta mites ne julmetut koteloinnit sen kennon ympäriltä kannattaa purkaa?
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
  • Happo
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 922
    • Kauhajoki

    #2
    Jotku on irrotellu kojelautaa sen verran, että sitä on saanu sopivasti liikuteltua ja sitä kautta lisää työtilaa.
    Ford S-Max 2.0
    Kilpuri VW Golf III VR6
    ex:

    F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

    Comment

    • basco
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 272
      • laukaa kierrä se kaukaa

      #3
      itse irrotin kojelaudan joka pultin että sain sitä vähän edestä pois, en nostanu kokonaan pois! sitten se lämppäri härdelli mahtuu tulemaan kokonaisena pois! takasin ei onneksi tarvinnut laittaa :lol:
      TOHTORI SYKERÖ ON TOIMITUSJOHTAJA....
      MÄ OON POMO!!!

      Comment

      • JamBBa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 362
        • Vantaa

        #4
        itekkin ruuvasin kojelaudan kokonaan irti, ja nostin ylemmäs sen verran mitä oli tarvis. otin kans koko lämmityslaite-höskän irti (muistaakseni 4:llä muttelilla konehuoneen puolella) tulipellistä, että sai sitä vähän käännettyä ja sit sai kennon ujuteltua pihalle. onhan siinä hommaa... :roll:
        Say NO to signatures!

        Comment

        • wj
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 3253
          • Järvenpää

          #5
          Paskanmarjat mitään kojelautaa tartte irrottaa.
          Keskikonsoli irti. Ratin alta se pahvi irti. Sitten kennosta putket irti ja kennossa tais olla 1 ruuvi vielä mikä vielä irti. Putkia vaan vähän siirtää sivuun ja vetää kennon pois.

          Helppoa
          - 2006 Mustang cabriolet
          - Sleekcraft Enforcer 28'

          Comment

          • Wolf
            Newbiemmer
            • May 2004
            • 14

            #6
            Riippuu mikä malli sulla on lämppärin kennosta. Kennoja on kahta mallia, lyhyempi&leveempi ja pitempi&ohuempi. Edellinen lähtee ilman kojetaulun irrotusta, toisessa joudut irrottaa kojetaulua, konehuoneesta 4 10mm pulttia -> kotelo irti.

            Todella vittumainen vaihto-operaatio, ite vaihdatin kuukausi sitten. Ja juuri se pitempi malli. Ei sovi tuleen suoraan, pitää ottaa rattitankokin irti, jos ei irrota koko koteloa konehuoneesta päin.

            Mallit kennoihin löytyy KL-varaosien sivuilta.

            Wolf

            Comment

            • Moonshine
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1018
              • Järvenpää

              #7
              Hmm, eli meikällä on tuo versio, jossa putket tulee eri reunoille (2-liitosta putkille)... Kuvista päätellen tuo taitaa olla se pidempi, eli sitä myötä myös vittumaisempi?
              Perkele jo etukäteen!
              "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

              Comment

              • joekopo
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 124
                • Jaala

                #8
                itelle vaihdoin "lievää" väkivaltaa käyttäen pari talvee sitten
                "lyhyemmän ja leveämmän" tilalle "pidemmän ja kapeamman", kun en muuta siihen hätään saanut 8)

                en tarvinnut kuin puukkoa, vasaraa, letkua ja paljon lemmareita
                ei tarvinnut paljon kojelautoja purkaa :shock:
                0400 852119/janne

                Comment

                • Wolf
                  Newbiemmer
                  • May 2004
                  • 14

                  #9
                  Joo, en tiedä mitä ne siellä "fiksarilla" tarvitsi, mutta likasia kädenjälkiä oli kojetaulu täynnä, joten luulen, että kojetauluakin on ainakin yritetty löysyttää. 4h tuntia saivat menemään kahteen pekkaan, tuli onneksi kuntoon.

                  Ja kylläpä auto on kovasti lämpimämpi kuin ennen, saa nähdä miten pakkasilla tilanne on. Eikä tartte niitä huuruja enää joka päivä olla laseista pyyhkimässä.

                  W

                  Comment

                  • jsa
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 53
                    • jkl mlk

                    #10
                    Eipä tartte kojetaulua ottaa pois. Konehuoneen puolelta 4 pulttia irti jolla lämppäri kiinni. vaihekepin ympärysmuovi helvettiin, putket irti. Lämmityslaite mahtuu pientä väkivaltaa käyttäen siirtymään senverran taaksepäin, että kenno tulee rattiakselia hipoen ulos. Kannattaa varata pari tuntia aikaa :juo ja riittävästi savukkeita. Ahdasta on.

                    Comment

                    • Wolf
                      Newbiemmer
                      • May 2004
                      • 14

                      #11
                      Mäyris vois olla kanssa suositeltava.

                      Comment

                      • saastuttaja
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2003
                        • 139

                        #12
                        Hieman off-topic, mutta...

                        FFP-foorumilla joku vastasi mielestäni hauskasti Vittumaisin homma -nimiseen topicciin:

                        "MK2 golfin/jetan lämppärinkennon vaihto. Näiden autojen valmistushan aloitetaan siitä kennosta ja kaikki muut osat kasataan sen ympärille..."

                        :lol: :lol:

                        Comment

                        • Moonshine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 1018
                          • Järvenpää

                          #13
                          Saatana soikoon mikä homma!
                          Nyt on kenno ihmeteltävänä pesuhuoneessa, josko siitä vaikka vielä pelin saisi. Eipä tuo nyt ihan seula ole kerta ei saa vuotamaan normaalisti laskemalla vesihanasta kennon läpi vettä minkä irtoaa... Taidan kuitenkin koettaa irrottaa päädyt ja liimata ne takaisin josko vaikka kestäis. Jos ei kestä, niin sitten vissiin pistetään kenno vaihtaen.

                          Ja eihän tuohon menny parkkipaikalla vesisateessa ku kolmisen tuntia ihmettelyineen päivineen. Tässä vaiheessa vois taas ihmetellä että mikä v*ttu siinä on ettei moisia kennoja voi autoa rakentaessa laittaa vaikka pitkittäin, jolloin sen vaihtaminen olis lastenleikkiä! Epäilen että myös näiden "vanhempien" e30:ien kasaus alkaa tuosta kennosta...

                          Seuraavan omistajan on sitten syytä _nauttia_ lämmöstä 8) !
                          "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                          Comment

                          • Moonshine
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 1018
                            • Järvenpää

                            #14
                            Borgele, eipä tuota enää ehjätä, pääty halki näköjään... Nyt loppuu remppa tältä illalta, ja alkaa :juo .
                            "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                            Comment

                            • Bavaria
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2002
                              • 494

                              #15
                              Originally posted by saastuttaja
                              Hieman off-topic, mutta...

                              FFP-foorumilla joku vastasi mielestäni hauskasti Vittumaisin homma -nimiseen topicciin:

                              "MK2 golfin/jetan lämppärinkennon vaihto. Näiden autojen valmistushan aloitetaan siitä kennosta ja kaikki muut osat kasataan sen ympärille..."

                              :lol: :lol:
                              W201 Mersussakin sisustan kasaus aloitetaan lämppärinkennon ympärille .

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎