e30 lämppärin kennon irroittaminen
Collapse
X
-
Minusta paras on seuraava...Irroitus menetelmä
Originally posted by Moonshine View PostVanhasta hopasta rupes lämppärin kenno vuotamaan yhtäkkiä yllättäen jo näinkin uutena, joten jotain tartteis tehrä.
Epäilemättä näitä remontteja on tehty, joten voisko joku antaa pikaiset ohjeet kennon irtiottamiseen/vaihtoon/kunnostukseen?
Sen verran jo tiedänkin, että keskikonsoli heitetään narikkaan, ja sitten näkyykin jo kennon pääty, mutta mites ne julmetut koteloinnit sen kennon ympäriltä kannattaa purkaa?
pois taltalla tai hitsaten mutteri ja vääntää pultit pois 2kpl ja sen jälkeen
koko kytkin ja jarrupoljin hässäkkä pois irtoaa 4-mutterilla jarrutehostimesta
ja muutama pultti pois jotka näkee siinä työskennellessä...kun pitää mielessä
kokonaisuuden että, poljin hässäkkä kokonaisuutena POIS ..tämä kaikki irtoaa
polkimien puolelta ei tarvii mennä konehuoneeseen ollenkaan ..tämä kestää
n. 30-minuuttia jos on tehnyt kyseisen toimen piteen aikaisemmin ns. kenno
on vieä lämmin kun se on tallin lattialla ..
USKOKAA TÄMÄ ON NOPEIN JA PARAS TAPA IRROITTAA LÄMMITYSLAITTEEN KENNO NS.KOKEMUSTA ON.
325E
Comment
-
-
Tee tämä ja katso mitä sitten tehdään...
Originally posted by 325E View PostRatin alta alapaneeli pois ja sitten rattiakselin ns. katkeavat 8mm mutterit
pois taltalla tai hitsaten mutteri ja vääntää pultit pois 2kpl ja sen jälkeen
koko kytkin ja jarrupoljin hässäkkä pois irtoaa 4-mutterilla jarrutehostimesta
ja muutama pultti pois jotka näkee siinä työskennellessä...kun pitää mielessä
kokonaisuuden että, poljin hässäkkä kokonaisuutena POIS ..tämä kaikki irtoaa
polkimien puolelta ei tarvii mennä konehuoneeseen ollenkaan ..tämä kestää
n. 30-minuuttia jos on tehnyt kyseisen toimen piteen aikaisemmin ns. kenno
on vieä lämmin kun se on tallin lattialla ..
USKOKAA TÄMÄ ON NOPEIN JA PARAS TAPA IRROITTAA LÄMMITYSLAITTEEN KENNO NS.KOKEMUSTA ON.
325E
Tämän toimen piteen jälkeen olet viisaampi kun pakko siinä on jotakin tehdä...
Comment
-
-
Originally posted by JTJ View Postmites toi vesiventtiili säätyy?
Sähköllä vai vaijerilla?
Pitäs omasta autosta tutkia sitä venttiiliä kun ei tule oikein lämminta tupaan, tai sitten on kenno tukossa...
Kun kääntää lämmitystä noin sentin pienemmälle niin tulee jo aikasen viileätä...
Autona toimii e30 m20b23 vm-90
Venttiili on siis sähkökäyttöinen.
Rempan jälkeenkin lämpösäätö toimii kuvailemallasi tavalla (noin 1,5cm säätö välillä kylmä<->kuuma). Jäähdytysjärjestelmä ilmattiin alipaineella kasaamisen jälkeen.
Comment
-
-
Rempan jälkeenkin lämpösäätö toimii kuvailemallasi tavalla (noin 1,5cm säätö välillä kylmä<->kuuma). Jäähdytysjärjestelmä ilmattiin alipaineella kasaamisen jälkeen.
toimiko se eri tavalla ennen purkamista?
Itestä tuntuu että pitäs tulla enemmän lämmintä kuin mitä nyt.
e36:ssa tulee lämmintä ainakin eri tavalla.
Ei ole aikasempaa kokemusta e30...
Comment
-
-
Lämpötilaa säätää myös puhallinkotelossa oleva läppä joka liikkuu lämmönsäätönupin taakse kiinnitetyn vaijerin välityksellä. Läppä ohjaa ulkoa tulevan ilman kokonaan, osittain tai ei ollenkaan kennon läpi auton sisälle, tarkasta että läppä liikkuu ja vaijeri on säädetty oikein, läppä löytyy kennon päältä eli näkyy kun otat puhaltimen pois.
Comment
-
-
Originally posted by JTJ View Posttoimiko se eri tavalla ennen purkamista?
Itestä tuntuu että pitäs tulla enemmän lämmintä kuin mitä nyt.
e36:ssa tulee lämmintä ainakin eri tavalla.
Tuo oma e36:nen lämpiää paljon tuota e30:iä nopeammin. Tosin tuossa e30:n sisätilalämppärissä on varmasti jotain häikkää, ilmeisesti sama vika kuin sinullakin
Comment
-
-
Originally posted by Juubi View PostTuo oma e36:nen lämpiää paljon tuota e30:iä nopeammin. Tosin tuossa e30:n sisätilalämppärissä on varmasti jotain häikkää, ilmeisesti sama vika kuin sinullakin
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostLämpötilaa säätää myös puhallinkotelossa oleva läppä joka liikkuu lämmönsäätönupin taakse kiinnitetyn vaijerin välityksellä. Läppä ohjaa ulkoa tulevan ilman kokonaan, osittain tai ei ollenkaan kennon läpi auton sisälle, tarkasta että läppä liikkuu ja vaijeri on säädetty oikein, läppä löytyy kennon päältä eli näkyy kun otat puhaltimen pois.
Venttiilillä vain katkaistaan nesteen pääsy kennolle, kun lämpötila pyyntö on minimissä, se ei itsessään säädä siis mitään.
Venttiilin naksahdus on kuultavissa kun kääntää lämmöt pienimmälle.
Venttiilille on oma sulake lämmityslaitteen kyljessa, tämä ei käy ilmi käyttöohjekirjasta.
Venttiili on kiinni silloin kun sille tulee jännite, eli jos venttiili on rikki muttei jumissa, niin lämmitys toimii silti normaalisti.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostSe läppä ei ohjaa "myös" vaan pelkästään.
Venttiilillä vain katkaistaan nesteen pääsy kennolle, kun lämpötila pyyntö on minimissä, se ei itsessään säädä siis mitään.
Venttiilin naksahdus on kuultavissa kun kääntää lämmöt pienimmälle.
Venttiilille on oma sulake lämmityslaitteen kyljessa, tämä ei käy ilmi käyttöohjekirjasta.
Venttiili on kiinni silloin kun sille tulee jännite, eli jos venttiili on rikki muttei jumissa, niin lämmitys toimii silti normaalisti.
Comment
-
Comment