e30 lämppärin kennon irroittaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juustomummo
    Bimmer Fanatic
    • May 2008
    • 548
    • suomi

    #31
    Otin pari kuvaa tuosta kennosta jos toi on vielä se kenno.





    Jos tosta näkee niin onko toi se vaikeempi irrotettava vai helpompi?

    ja mistä kenno vuotaa jos vuotaa koska tosta ylhäältä tuo matto ei ole märkä yläsivusta.

    Comment

    • Bemmi
      Newbiemmer
      • Dec 2008
      • 20
      • Joensuu

      #32
      Ettei vaan tuo vesiventtiili vuoda :think

      Comment

      • juustomummo
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 548
        • suomi

        #33
        Mikä noista on vesiventtiili?

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1228
          • LAHTI

          #34
          Minusta paras on seuraava...Irroitus menetelmä

          Originally posted by Moonshine View Post
          Vanhasta hopasta rupes lämppärin kenno vuotamaan yhtäkkiä yllättäen jo näinkin uutena, joten jotain tartteis tehrä.
          Epäilemättä näitä remontteja on tehty, joten voisko joku antaa pikaiset ohjeet kennon irtiottamiseen/vaihtoon/kunnostukseen?
          Sen verran jo tiedänkin, että keskikonsoli heitetään narikkaan, ja sitten näkyykin jo kennon pääty, mutta mites ne julmetut koteloinnit sen kennon ympäriltä kannattaa purkaa?
          Ratin alta alapaneeli pois ja sitten rattiakselin ns. katkeavat 8mm mutterit

          pois taltalla tai hitsaten mutteri ja vääntää pultit pois 2kpl ja sen jälkeen

          koko kytkin ja jarrupoljin hässäkkä pois irtoaa 4-mutterilla jarrutehostimesta

          ja muutama pultti pois jotka näkee siinä työskennellessä...kun pitää mielessä

          kokonaisuuden että, poljin hässäkkä kokonaisuutena POIS ..tämä kaikki irtoaa

          polkimien puolelta ei tarvii mennä konehuoneeseen ollenkaan ..tämä kestää

          n. 30-minuuttia jos on tehnyt kyseisen toimen piteen aikaisemmin ns. kenno

          on vieä lämmin kun se on tallin lattialla ..

          USKOKAA TÄMÄ ON NOPEIN JA PARAS TAPA IRROITTAA LÄMMITYSLAITTEEN KENNO NS.KOKEMUSTA ON.

          325E

          Comment

          • Bemmi
            Newbiemmer
            • Dec 2008
            • 20
            • Joensuu

            #35
            [IMG]file:///C:/Users/dexi/Vesiventtiili.JPG[/IMG][IMG]file:///C:/Users/dexi/Vesiventtiili.JPG[/IMG][IMG]file:///C:/Users/dexi/Vesiventtiili.JPG[/IMG][IMG]file:///C:/Users/dexi/Vesiventtiili.JPG[/IMG]Click image for larger version

Name:	Vesiventtiili.JPG
Views:	1
Size:	5.8 KB
ID:	4816564
            Tollanen on vesiventtiili

            Comment

            • juustomummo
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 548
              • suomi

              #36
              Tuskimpa tuo mulla vuotaa kun ei ole märkä kennon ympärilä.

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1228
                • LAHTI

                #37
                Tee tämä ja katso mitä sitten tehdään...

                Originally posted by 325E View Post
                Ratin alta alapaneeli pois ja sitten rattiakselin ns. katkeavat 8mm mutterit

                pois taltalla tai hitsaten mutteri ja vääntää pultit pois 2kpl ja sen jälkeen

                koko kytkin ja jarrupoljin hässäkkä pois irtoaa 4-mutterilla jarrutehostimesta

                ja muutama pultti pois jotka näkee siinä työskennellessä...kun pitää mielessä

                kokonaisuuden että, poljin hässäkkä kokonaisuutena POIS ..tämä kaikki irtoaa

                polkimien puolelta ei tarvii mennä konehuoneeseen ollenkaan ..tämä kestää

                n. 30-minuuttia jos on tehnyt kyseisen toimen piteen aikaisemmin ns. kenno

                on vieä lämmin kun se on tallin lattialla ..

                USKOKAA TÄMÄ ON NOPEIN JA PARAS TAPA IRROITTAA LÄMMITYSLAITTEEN KENNO NS.KOKEMUSTA ON.

                325E

                Tämän toimen piteen jälkeen olet viisaampi kun pakko siinä on jotakin tehdä...

                Comment

                • JTJ
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 83
                  • Kitee

                  #38
                  mites toi vesiventtiili säätyy?
                  Sähköllä vai vaijerilla?
                  Pitäs omasta autosta tutkia sitä venttiiliä kun ei tule oikein lämminta tupaan, tai sitten on kenno tukossa...
                  Kun kääntää lämmitystä noin sentin pienemmälle niin tulee jo aikasen viileätä...
                  Autona toimii e30 m20b23 vm-90

                  Comment

                  • Juubi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 999

                    #39
                    Originally posted by JTJ View Post
                    mites toi vesiventtiili säätyy?
                    Sähköllä vai vaijerilla?
                    Pitäs omasta autosta tutkia sitä venttiiliä kun ei tule oikein lämminta tupaan, tai sitten on kenno tukossa...
                    Kun kääntää lämmitystä noin sentin pienemmälle niin tulee jo aikasen viileätä...
                    Autona toimii e30 m20b23 vm-90
                    Tässä omat kokemukset ja kuvat e30 325ix -89:n lämppärikennon irrotuksesta ja vuotavan vesiventtiilin korjauksesta:



                    Venttiili on siis sähkökäyttöinen.

                    Rempan jälkeenkin lämpösäätö toimii kuvailemallasi tavalla (noin 1,5cm säätö välillä kylmä<->kuuma). Jäähdytysjärjestelmä ilmattiin alipaineella kasaamisen jälkeen.

                    Comment

                    • JTJ
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 83
                      • Kitee

                      #40
                      Rempan jälkeenkin lämpösäätö toimii kuvailemallasi tavalla (noin 1,5cm säätö välillä kylmä<->kuuma). Jäähdytysjärjestelmä ilmattiin alipaineella kasaamisen jälkeen.

                      toimiko se eri tavalla ennen purkamista?
                      Itestä tuntuu että pitäs tulla enemmän lämmintä kuin mitä nyt.
                      e36:ssa tulee lämmintä ainakin eri tavalla.
                      Ei ole aikasempaa kokemusta e30...

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16553
                        • Asikkala

                        #41
                        Lämpötilaa säätää myös puhallinkotelossa oleva läppä joka liikkuu lämmönsäätönupin taakse kiinnitetyn vaijerin välityksellä. Läppä ohjaa ulkoa tulevan ilman kokonaan, osittain tai ei ollenkaan kennon läpi auton sisälle, tarkasta että läppä liikkuu ja vaijeri on säädetty oikein, läppä löytyy kennon päältä eli näkyy kun otat puhaltimen pois.
                        Last edited by jr66; 28-12-2008, 08:49. Reason: Virhe

                        Comment

                        • Juubi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 999

                          #42
                          Originally posted by JTJ View Post
                          toimiko se eri tavalla ennen purkamista?
                          Itestä tuntuu että pitäs tulla enemmän lämmintä kuin mitä nyt.
                          e36:ssa tulee lämmintä ainakin eri tavalla.
                          Toimii siis samalla tavalla kuin ennen purkamistakin. Säätimien vaijereihin tai läppiin en tuolloin koskenut, korjasin ainoastaan vesiventtiilin vuodon.

                          Tuo oma e36:nen lämpiää paljon tuota e30:iä nopeammin. Tosin tuossa e30:n sisätilalämppärissä on varmasti jotain häikkää, ilmeisesti sama vika kuin sinullakin

                          Comment

                          • jaka
                            Newbiemmer
                            • Aug 2006
                            • 13
                            • Nummi-Pusula

                            #43
                            Originally posted by Juubi View Post
                            Tuo oma e36:nen lämpiää paljon tuota e30:iä nopeammin. Tosin tuossa e30:n sisätilalämppärissä on varmasti jotain häikkää, ilmeisesti sama vika kuin sinullakin
                            Toimiiko kiertovesipumppu? Saksantuonneista se puuttuu kokonaan. Aivan ensimmäisistä suomimalleistakin puuttui, mutta se asennettiin takuuna jälkeenpäin. Naamaan puhaltavista suuttimista ei tule lämmintä kuin vasta säätimen loppupäässä, tuulilasiin ja jalkoihin kylläkin. Tämä lienee ominaisuus?

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #44
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Lämpötilaa säätää myös puhallinkotelossa oleva läppä joka liikkuu lämmönsäätönupin taakse kiinnitetyn vaijerin välityksellä. Läppä ohjaa ulkoa tulevan ilman kokonaan, osittain tai ei ollenkaan kennon läpi auton sisälle, tarkasta että läppä liikkuu ja vaijeri on säädetty oikein, läppä löytyy kennon päältä eli näkyy kun otat puhaltimen pois.
                              Se läppä ei ohjaa "myös" vaan pelkästään.

                              Venttiilillä vain katkaistaan nesteen pääsy kennolle, kun lämpötila pyyntö on minimissä, se ei itsessään säädä siis mitään.

                              Venttiilin naksahdus on kuultavissa kun kääntää lämmöt pienimmälle.

                              Venttiilille on oma sulake lämmityslaitteen kyljessa, tämä ei käy ilmi käyttöohjekirjasta.

                              Venttiili on kiinni silloin kun sille tulee jännite, eli jos venttiili on rikki muttei jumissa, niin lämmitys toimii silti normaalisti.
                              Olli.

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16553
                                • Asikkala

                                #45
                                Originally posted by Rocla View Post
                                Se läppä ei ohjaa "myös" vaan pelkästään.

                                Venttiilillä vain katkaistaan nesteen pääsy kennolle, kun lämpötila pyyntö on minimissä, se ei itsessään säädä siis mitään.

                                Venttiilin naksahdus on kuultavissa kun kääntää lämmöt pienimmälle.

                                Venttiilille on oma sulake lämmityslaitteen kyljessa, tämä ei käy ilmi käyttöohjekirjasta.

                                Venttiili on kiinni silloin kun sille tulee jännite, eli jos venttiili on rikki muttei jumissa, niin lämmitys toimii silti normaalisti.
                                Juu, ajatus/kirjoitusvihe mulla.

                                Comment

                                Working...
                                X