E30 Madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smpovers
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2371
    • Tammela

    #46
    E30 Madallus

    Mistä saisin eteen 40mm madallusjouset? Pelkät etujouset riittää. Onko laillista madaltaa pelkkä etupää? Takapää tuntuu olevan jo matalalla vaikka on uudet jouset.

    Mistä löytyis Is etulippaa?
    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
    BMW 330d touring e46 -05
    Ford Cortina Mk2 1600 -70
    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

    Comment

    • emision
      Newbiemmer
      • Aug 2008
      • 2
      • Joensuu

      #47
      on niitä netissä mut elämissää nimessä tilaa completos:ilta... ne on ihan täysiä huijareita.. eivät lähetä sillonku lupaavat ja hinnat on sitte aivan erit kun lupaavat..

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9041
        • Iisalmi

        #48
        Lippaa saat uutena marmoritiskiltä, eli merkkiliikkeestä:


        Hintaa varmaankin ~150€.

        Jos halvemmalla haluttaa päästä, niin ei kai siinä ole muuta mahdollisuutta kuin etsiä ebaysta tai suomen markkinoilta, esim. nettivaraosa.com tai tämä foorumi. Samantyylinen on Riegerin infinity-lippa, jota myy Suomessa esim. Harline:


        Noin yleensä näyttäis madallusjousia olevan koko settejä alkaen 60 euroo ebayssa, halpismerkkejä kuten AP tai Supersport. Sitten löytyy Eibachia tai KW:tä merkkituotteista 150 euroon:


        Äkkiseltään ei kovin montaa settiä pelkkiä etujousia näkynyt. Esim. nuo KW:n jouset on varmaan ihan asialliset tuohon hintaluokkaan. Suomessa madallusjousia myy joka toinen tuninkiliike, että niistä voi kysellä. Hinta voi olla vaan toinen.

        Lain puitteissa ei liene estettä, miksi et saisi madaltaa vain edestä.
        Last edited by Harri G; 02-10-2008, 09:17.
        E39 ja E91

        Comment

        • MasaTDS
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1605
          • Tampere

          #49
          saa laittaa pelkät etujouset ja weitec omasta kokemuksesta ihan hyvä hinta/laatu suhteeltaan,ainakin polar autovaruste tampereella myy niitä,usparts,ym.googlesta löytyy monia paikkoja mitkä myy.Mulle tuli -35mm koko jousisarja eteen ja taakse,myin sitten takajouset vaan erikseen pois kun en kans tarvinnu.Noi maksaa n.120€ toi kierros.
          E24 635csi
          M-B W140
          Citroen c4 coupe
          H-D sportster chopper

          Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
          Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
          Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
          www.mpanet.fi

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            #50
            ei ne madallusjouset sitä lässähtänyttä perää enää pahemmin laske, mutta tekee jämäkämmän. jäykät madallusjouset edessä ja löysät vakio jouset takana ei ehkä ole maailman paras yhdistelmä. ei muuta ku koko jousisarja vaihtoon vaan.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • smpovers
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2371
              • Tammela

              #51
              Takapää kyl pitäisi olla mulla kunnossa kun siellä on vuoden vanhat orkkis jouset ja kaasuiskarit. En si tiedä mitä tekis. Ei huvittais niitä vaihtaa..
              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
              BMW 330d touring e46 -05
              Ford Cortina Mk2 1600 -70
              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

              Comment

              • BME316
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 445

                #52
                Kokonaisia alustasarjoja saa jo 200 eurolla, niin ei sitten korkkaa ne etuiskaritkaan heti öljyjä pihalle kun laittaa oikeat iskarit sinne

                Comment

                • Harri G
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 9041
                  • Iisalmi

                  #53
                  Originally posted by BME316 View Post
                  Kokonaisia alustasarjoja saa jo 200 eurolla, niin ei sitten korkkaa ne etuiskaritkaan heti öljyjä pihalle kun laittaa oikeat iskarit sinne


                  Luulen että tuon hintaluokan alustasarjoissa iskarit ovat melkoista kuraa. Eli jos ostaa 200 euron alustasarjan ja sieltä iskareista tulee mehut kohta ulos ja joudut ostamaan uudet etuiskarit, niin se on sitten jo 350€ alustasarja. Ja jollain 400 eurolla alkaa jo saamaan tunnettujen valmistajien kamaa.
                  E39 ja E91

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

                    #54
                    Originally posted by smpovers View Post
                    Takapää kyl pitäisi olla mulla kunnossa kun siellä on vuoden vanhat orkkis jouset ja kaasuiskarit. En si tiedä mitä tekis. Ei huvittais niitä vaihtaa..

                    no laita sit madaltavat jousilautaset eteen, niin saat keulaa vähän alemmas...
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • smpovers
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2371
                      • Tammela

                      #55
                      Täytyy ny miettii mitä teen. Eteen ostin jo uudet bilsteinin kaasuiskarit ja takana on myös bilsteinin kaasut sekä uudet vakiojouset. Etupää vaan pitäis tiputtaa jollain keinolla..
                      BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                      BMW 330d touring e46 -05
                      Ford Cortina Mk2 1600 -70
                      ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16558
                        • Asikkala

                        #56
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        no laita sit madaltavat jousilautaset eteen, niin saat keulaa vähän alemmas...
                        Jos jousitus tuntuu muuten mieleiseltä niin tässä helppo konsti.

                        Comment

                        • Harri G
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 9041
                          • Iisalmi

                          #57
                          Originally posted by smpovers View Post
                          Täytyy ny miettii mitä teen. Eteen ostin jo uudet bilsteinin kaasuiskarit ja takana on myös bilsteinin kaasut sekä uudet vakiojouset. Etupää vaan pitäis tiputtaa jollain keinolla..
                          Kerran on bilsteinin pumput jo, niin kyllä minä lähtisin hommaamaan jousisarjan ja möisin takajouset vaikka foorumilla. Madaltavilla jousilautasilla ei kuitenkaan saa kuin pari senttiä alemmas, ja ajotuntuma säilynee yhtä löysänä. Kyselisin vaikka Weiteciä, Eibachia, KW:tä, H&R:ää tms.
                          E39 ja E91

                          Comment

                          • smpovers
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2371
                            • Tammela

                            #58
                            Jos ny ajattelisin pistää 40/40 tai 60/40 madallusta niin korkkaako iskarit vai korkkaanko minä pullon onnistuneen madalluksen johdosta?
                            BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                            BMW 330d touring e46 -05
                            Ford Cortina Mk2 1600 -70
                            ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9041
                              • Iisalmi

                              #59
                              Päästääntönä on että 40mm madalluksen kestää normi-iskaritkin. Bilsteinin pumppujakin on erilaisia, että normi-bilsteinien kanssa madaltaisin max 40mm, mutta sprinttien kanssa voi madaltaa sen 60mm.
                              E39 ja E91

                              Comment

                              • smpovers
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 2371
                                • Tammela

                                #60
                                Auto on ollu ny muutaman viikon tontissa. 40/40 weitechin sarjan ostin. Auto o hyvä ajaa ja sopivan korkuinen edestä ja takaa kun ajaa yksin tai kaksin. Sit kun takapenkille istuu kaksi norsua ja yksi kirahvi sekä edessä vielä seepra nii takapää on aika pirun matalalla. Mikäli vanteiden ET olisi pienempi nii varmasti raappisi kaariin kiinni.
                                Mikä ongelmaan avuksi? "Pilteeman jousenkorottaja kumit"?:think
                                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                                BMW 330d touring e46 -05
                                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                                Comment

                                Working...
                                X