Ihmetyttää myös miksi näissä on nuo valojen lasit noin sumeat. Vai onko ajan myötä menny sumeeks. Sekin varmaan aika iso tekijä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uskomattoman huonot lähivalot e30
Collapse
X
-
Originally posted by Purtsi123 View PostIhmetyttää myös miksi näissä on nuo valojen lasit noin sumeat. Vai onko ajan myötä menny sumeeks. Sekin varmaan aika iso tekijä.
Comment
-
-
Onkos muuten kukaan vaihtanu e30:seen noita Hellan 5-3/4"-pyöreitä H4:sia parkilla :think?
Esim. motonet myy:
5-3/4"-pyöreä H4 Hella parkilla. . . . . . . . . . . . . . 48-4015 31.90 ???
Aattelin et sais siin samalla ns. "lisäpitkät". Ja onko ks. konversio edes laillinen?Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment
-
-
Originally posted by LiLHezz View PostOnkos muuten kukaan vaihtanu e30:seen noita Hellan 5-3/4"-pyöreitä H4:sia parkilla :think?
Esim. motonet myy:
5-3/4"-pyöreä H4 Hella parkilla. . . . . . . . . . . . . . 48-4015 31.90 ???
Aattelin et sais siin samalla ns. "lisäpitkät". Ja onko ks. konversio edes laillinen?
Noihin sitten GE:n Megalight +60% Hnelkut niin alkaa näkemään.
Kyllä itsekin mietin tuota aikoinaan kolmekakkoseen mutta en jaksanut alkaa tekemään kiinnityksiä ja ostin uudet orkkis DE hellat.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostTosin johdot on yhdellä säikeellä tällä hetkellä. Sattuisko WSE1:llä olemaan noita liittimien "sisuskaluja" hyllyssä vai pitääkö arpoa merkkiliikkeessä asiaa?
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostEi ole hyllyssä, alkuperäisen sisäosan suojamuovia lyhentämällä & liimakutistesukan avulla noita on jatkettu täälläkin, samanlaisia sisäosia kun ei ole tullut vielä vastaan missään eli merkkiliikkeen tiskille kai se täytyy tässä itsekin lähteä.
Noo, pitää käydä sitten marmorilla ensi viikolla, realoemista jo löysinkin hyvää tilattavaa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
"Mistä löytyy ebaysta tuohon 120e hintaan? Ei tuo saksa oikein taivu, niin mahtaakohan tässä ilmoituksessa hinta tarkoittaa koko paketin hintaa (oikea+vasen) Linkki "
V:ei , kyseessä on vasemmanpuoleiset umpiot (links = vasen)
"Sama juttu tässä, kuuluuko kummankin puolen umpiot kauppaan? Linkki "
V:ei , kyseessä on ainoastaan kaukovalojen sisälle tulevat peltilevyt 4kpl joilla saadaan aikaan "tummaoptiikka"
reilu vuosi sitten alkup.hellan E32/E34 -umpioparit sai tuohon n.120e hintaan , ei siis löydy enää...
Comment
-
-
Xenonit
Suosiolla xenonit vaan..eikä ne nyt huomiota herätä nii pahasti jos ottaa ne 6000k(valkoiset) eikä niitä 8-12000k(sinertäviä)..
mulla lähivaloissa melkein uudet DEPOT ja jotku philipsin polttimot ja aina vitutti ku löi pitkiltä lyhkäsilkle ja muutenkin taajamalla sadekelissä ei nähny mitään.. ostin tommosen 100e Xenon sarjan piruttaena.. ja johan koheni valoteho!! 1000kertaa parempi..
huomenna käyn viellä hakemass toisen sarjan ja laitan pitkiin myös..
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostEi ole hyllyssä, alkuperäisen sisäosan suojamuovia lyhentämällä & liimakutistesukan avulla noita on jatkettu täälläkin, samanlaisia sisäosia kun ei ole tullut vielä vastaan missään eli merkkiliikkeen tiskille kai se täytyy tässä itsekin lähteä.Originally posted by Cell View PostSamoin tein omaan pikakorjauksen. Se vain, että joudun vaihtamaan muutaman metrinkin kaapelia ja tuon liittimen, kaapeli kun on hapettunut pitkältä matkalta piloille eikä paljoa liittimen nysäänkään enää saa juotettua kun ei tartu. Tämä koskee kaikkia molempia lyhyitä etuvaloja, sekä vilkkuja... Erittäin paskamainen, tuo korroosio kun on luultavasti iskenyt koko matkalle sulakeboksille saakka. Onkohan ollut "uhrimetallina" valojen kannoille tjsp?
Noo, pitää käydä sitten marmorilla ensi viikolla, realoemista jo löysinkin hyvää tilattavaa.
kpl. hinta yhdellä sisuskalulle/johdolle on luokkaa 2e.
Alkuperäinen johto kun on helposti hapettunut sen 10-20cm eristeen alta ollen ihan musta. Itse päädyin siis sisuskalu+johto versioihin. Niitä saa 0,75/1,5/2,5 paksuuksilla.
Liittimien muovikuoret(keltaiset, siniset,mustat, suorat/90asteiset jne. maksaa n. 1e/kpl)
Itse uusin omaan ämmään kaikki valojen, pissapojan, paisuntasäiliön, tööttien flektin jne liittimet sisuskaluineen ja ulkokuorineen. Ei ole kallista, eikä sen jälkeen tarvitse tapella hapettuneiden liittimien kanssa.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostAlkuperäinen johto kun on helposti hapettunut sen 10-20cm eristeen alta ollen ihan musta.Olli.
Comment
-
-
Itse ymmärrän AKEn tekstin niin että ennen -94 tyyppikatsastettuihin malleihin saisi laittaa jälkiasennetut xenonit, mikäli löytyy ajovalojen pesurit ja korkeudensäätö (automaattinen vaaditaan vasta 1.10.1998 lähtien)
Miten te tämän tulkitsette?
Moottoriajoneuvojen tarvikemarkkinoilla on todettu olevan myynnissä jälkiasennettavia kaasupurkausajovalaisimia (esim. xenon).
Jotta kuluttajille ja jälleenmyyjille saataisiin xenonvalojen
jälkiasennuksen edellytyksistä tarpeellista tietoa, AKE kehottaa käyttö- ja asennusohjeita laadittaessa huomioimaan oheisen, 19.12.2003 julkaistun
AKE:n Ajoneuvotekniikka-tiedotteen sisältämän xenonvaloja koskevan ohjeen:
"Xenon-ajovaloista
Ajoneuvohallintokeskus muistuttaa, että xenonajovaloilla on aina oltava pesulaite. Tämä koskee luonnollisesti myös jälkiasennettavia xenon-ajovaloja
– ei koske kuitenkaan erillisiä kaukovaloja tai lisäkaukovaloja.
• Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu] suuntauksensäätölaite tulee olla 01.01.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetussa autossa, jos auto on 01.01.1994 tai sen jälkeen tyyppikatsastettua mallia.
• Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu] suuntauksensäätölaite tulee olla kaikissa 14.06.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa (ennen 01.01.1994 tyyppikatsastetut mallit kuitenkin 01.07.1995 lähtien).
• Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa.
Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOThyväksytyillä ajovaloilla ja niiden tilalle vaihdetaan DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta."
Comment
-
-
Originally posted by Tarmo_Kettunen View PostSuosiolla vaan uudet umpiot... Itse vaihdoin uusiin, kun entiset alkoi olemaan sama kun olis ollu läskin-palaset kiilumassa keulilla.. Ja tuli uusiksi umpioiksi viellä tumma-optikat ni valoteho on paljon parempi mitä ennen....
Comment
-
-
Originally posted by BME316 View PostItse ymmärrän AKEn tekstin niin että ennen -94 tyyppikatsastettuihin malleihin saisi laittaa jälkiasennetut xenonit, mikäli löytyy ajovalojen pesurit ja korkeudensäätö (automaattinen vaaditaan vasta 1.10.1998 lähtien)
Miten te tämän tulkitsette?
Moottoriajoneuvojen tarvikemarkkinoilla on todettu olevan myynnissä jälkiasennettavia kaasupurkausajovalaisimia (esim. xenon).
Jotta kuluttajille ja jälleenmyyjille saataisiin xenonvalojen
jälkiasennuksen edellytyksistä tarpeellista tietoa, AKE kehottaa käyttö- ja asennusohjeita laadittaessa huomioimaan oheisen, 19.12.2003 julkaistun
AKE:n Ajoneuvotekniikka-tiedotteen sisältämän xenonvaloja koskevan ohjeen:
"Xenon-ajovaloista
Ajoneuvohallintokeskus muistuttaa, että xenonajovaloilla on aina oltava pesulaite. Tämä koskee luonnollisesti myös jälkiasennettavia xenon-ajovaloja
– ei koske kuitenkaan erillisiä kaukovaloja tai lisäkaukovaloja.
• Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu] suuntauksensäätölaite tulee olla 01.01.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetussa autossa, jos auto on 01.01.1994 tai sen jälkeen tyyppikatsastettua mallia.
• Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu] suuntauksensäätölaite tulee olla kaikissa 14.06.1995 tai sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa (ennen 01.01.1994 tyyppikatsastetut mallit kuitenkin 01.07.1995 lähtien).
• Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä 1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa käyttöönotetuissa autoissa.
Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOThyväksytyillä ajovaloilla ja niiden tilalle vaihdetaan DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta."
Comment
-
Comment