Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 coilovereista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

    #46
    Originally posted by jmp2002 View Post
    Täällä on roissa eräällä paikalla talvella d2 ja ei kuulemman ole edes pahat kun väännetty löysälle jäykkyydensäädöt..

    Kun kaikki haukkuu d2, niin koska joku perustelee mikä niissä on niin huonoa???
    Ne on joko vitun jäykät tai aivan vitun järkyttävän jäykät.
    Jos oikeasti tarvii ajaa kovaa mutkissa niin ei niillä tee hevon vittua.

    Comment

    • penariko
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 82
      • rovaniemi

      #47
      Originally posted by Hammu View Post
      Ne on joko vitun jäykät tai aivan vitun järkyttävän jäykät.
      Jos oikeasti tarvii ajaa kovaa mutkissa niin ei niillä tee hevon vittua.
      tuu kokeileen mulla on d2:set alla ja ei nuo niin jäykät ole ku löysällä talveksi ja kesällä oli jäykkyys 20 ja mutkissa mulla loppu pokka ennen kuin alusta loppu sit siitä viel et ei ole esijännityksen säätöä ja apujousia ja ne kierreholkit tulee ruuveilla kiinni. ja oli paketissa lämpörajat ja tais olla +55--25 ja huollettua saa suomessa:think
      be my woman

      Comment

      • NCmotorsport
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 645
        • Naantali

        #48
        Originally posted by Maza View Post
        Kun kukaan D2 sarjan omistaja ei tajua kysymykseen vastata niin koitetaan nyt jotain sanoa.

        Mielestäni e30 sarjassa ei ole erikseen esijännityksen ja korkeudensäätöä vaan sarjassa toimitetaan ainoastaan eteen kierreholkit, jotka pitää itse hitsata tolppaan kiinni.


        Sai ilmaiseksi erikseen pyytämällä. siis se apujousi ja holkki siihen. näin pystynee säätämään korkeutta ja esijännitystä.

        Comment

        • larzu85
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 821
          • Mustasaari

          #49
          En tiedä onko näistä kuvista mitään apua tai järkeä tähän topicciin mutta laitan silti. Eli e30 cäbi kyseessä:

          Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


          Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


          Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


          Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


          E: Niin ja laatu vaikuttaa omasta mielestä hyvältä. Asensin loppukesästä e46:seen Eibachin säädettävän alustasarjan ja vähän vertailin alustoja niin ei niissä mitään mainittavaa eroa ollut. Ja eikös kw ja Eibach ole aikalailla samanlaisia??

          on sulla poka vahvat tuet sille kierreholkille :think itellä 4 mutteria hitsattu tolppaan ja kierreholkki siinä päällä+holkin kiinnitysruuveille tehty syvennykset tolppaan
          BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

          BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

          EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

          EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

          EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

          EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

          EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

          Comment

          • Soiled
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3216
            • Mystinen Kuopio

            #50
            Originally posted by penariko View Post
            ja oli paketissa lämpörajat ja tais olla +55--25 ja huollettua saa suomessa:think
            Tuota pakkasrajaa juuri mietiskelin, kun lapuissa lukee muuta ja tehdas sanoo muuta. Mikähän se sitten on tuo oikea pakkasraja?
            Mystinen.Fi @ FB
            IG @tarmohanninen
            http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
            Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
            Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
            Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #51
              Originally posted by Soiled View Post
              Tuota pakkasrajaa juuri mietiskelin, kun lapuissa lukee muuta ja tehdas sanoo muuta. Mikähän se sitten on tuo oikea pakkasraja?
              www.race.fi lukee d2 sarjoissa näin

              * Kahden vuoden takuu, kattaen myös talvikäytön.

              eli luulis nyt että ne sitten kestää myös talvikäytön, kun takuukin annettu...
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • Guest's Avatar

                #52
                Originally posted by Soiled View Post
                Onkos tuosta D2 pakkaskestävyydestä mitään tietoa? Satsille muistaakseni luvataan paljonkin pakkaslukemia, mutta tehdas kaiketi joissakin tapauksissa on jättänyt korvaamatta hajonneet kamat, kun pakkasta on ollut liikaa? Tämä ei tietysti koske kesä käytössä olevia autoja, mutta kaiketi kertoo jotain satsissa käytetyiden osien laadusta....
                Simolla oli myös E30 cäbissä tuo D2 alla niin varmasti osaa kertoa jonkin näkemyksen asiasta, tosin satsi oli vähän aikaa sitten jo myynnissä.....
                Itsekkin omaan cäbiin miettinyt mitä iskisi alle vai käytänkö tuota Bilstein + H&R alustaa jatkossakin, korkeuden säätö olisi vain kiva lisä:think
                Kyllä, mulla oli käytössä tuo D2 sarja viime kesän ja meni sen takia vaihtoon kun oli niin epämukava ajettava. Johtui aika pitkälle noista kovista iskarin yläpäistä.

                Kävin myös radalla ajamassa kys. sarjalla ja siltä osin ei kyllä ole pahaa sanottavaa. Toimi mielestäni OK, tosin en ole millään muulla säädettävällä setillä radalla ajanut.

                Seuraavaksi ajattelin panostaa joko H&R tai KW säädettävään settiin

                Comment

                • os951
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 447
                  • Kerava

                  #53
                  Nuiden kyseisten sarjojen tekeminen ei maksa käytännössä todellakaan paljoa ja suomalaiset jälleenmyyjät repii kauhu voitot nuista sarjoista
                  Yhdeltä kiinalaiselta valmistajalta kysyin jos tekisivät sarjaa toisen merkkiseen saksalaiseen autoon. Kyseiseen malliin ei ole paljoakaan tarjolla kustannustehokasta alustasarjaa. Tämä kiinalainen valmistaja tekee sarjoja esim. näihin suosituihin Nissan malleihin. Lisäksi tekevät sarjoja ainakin VW Golf sekä E36 koreihin. Olisivat tehneet coil overit joka kulmaan $85 hinnalla, tosin sarjoja olisi pitänyt ottaa 50 kpl. Eli käytännössä eurooppalainen maahantuoja ottaa näistä kiinalaisista sarjoista usean sadan prosentin katteen. Toki kauppiaalla on riski kun pitää ottaa kymmeniä sarjoa varastoonsa.

                  Comment

                  • vase
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2003
                    • 96
                    • Espoo

                    #54
                    Katuajoon ja occasional ratailuun nuo kiinasarjat ovat ihan hyviä. Itselläni on ksportin street setti ja ovat hyvin mukavat ja toimivat (auto ei ole bmw). Monet näitä toki haukkuu, mutta yleensä vain siksi, että nuo ovat valmistettu kiinassa. Eipä olisi hirveän kalliit merkkicoilaritkaan autooni, mutta vielä en ole keksinyt hyvää syytä ksportteja vaihtaa. Valmistusmaa ei minulle syyksi riitä.
                    www.500whp.net member

                    Comment

                    • Soiled
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3216
                      • Mystinen Kuopio

                      #55
                      Originally posted by Exorcist View Post
                      Ainakin E36 M3 D2 paketin mukana tuli lappu missä puhtaasti luki warranty void alle -5c.
                      Originally posted by jmp2002 View Post
                      www.race.fi lukee d2 sarjoissa näin

                      * Kahden vuoden takuu, kattaen myös talvikäytön.

                      eli luulis nyt että ne sitten kestää myös talvikäytön, kun takuukin annettu...
                      Takuu annettu, mutta juurikin hyvänä esimerkkinä tuo Exorcistin lappunen jossa merkintä "warranty void alle -5c" eli siis mitä vittua
                      Mystinen.Fi @ FB
                      IG @tarmohanninen
                      http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                      Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                      Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                      Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        #56
                        Originally posted by penariko View Post
                        . ja oli paketissa lämpörajat ja tais olla +55--25 ja huollettua saa suomessa:think
                        Originally posted by Soiled View Post
                        Takuu annettu, mutta juurikin hyvänä esimerkkinä tuo Exorcistin lappunen jossa merkintä "warranty void alle -5c" eli siis mitä vittua
                        No tänä vuona ostetussa setissä on nuo pakkasrajat mitä penariko mainitsi... :think:think
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #57
                          Originally posted by Soiled View Post
                          Takuu annettu, mutta juurikin hyvänä esimerkkinä tuo Exorcistin lappunen jossa merkintä "warranty void alle -5c" eli siis mitä vittua
                          no sehän on tehtaan takuu, mutta eiköhän näillä suomen jälleenmyyjillä ole ihan omat takuunsa...
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Soiled
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3216
                            • Mystinen Kuopio

                            #58
                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            no sehän on tehtaan takuu, mutta eiköhän näillä suomen jälleenmyyjillä ole ihan omat takuunsa...
                            Mutta eikös suomenkin jälleenmyyjät lähetä kamat tehtaalle:think Tietty jos nuo satsit ei enempää maksa niin sama kai noihin on oma takuu antaa
                            Mutta loppujaan aivan sama mulle, kun en talviautoon olisi kuitenkaan noita laittamassa.
                            Mystinen.Fi @ FB
                            IG @tarmohanninen
                            http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                            Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                            Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                            Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              #59
                              Jättäkää ne D2 paskat kauppaan, ellette välttämättä halua tehdä kerran kuussa nelipyöräsuuntauksia. Mulla oli D2/K-Sport iskareista se kolmas malli eli G-power taitaapa niistä olla vielä INNOVATE PERFORMANCE niminenkin versio. Varmaan on vielä muillakin nimilla tuota samaa paskaa.

                              Neljän korkanneen iskarin jälkeen luovutin. Kaikista meni iskarin varren stefa ja kaksi kertaa hajosi myös männä nylonista tehty "männänrengas". Rakenne on sisältä sen näköinen, että olis itte tehty. Mäntä jossa on kaksi reikää. On meno ja paluuvaimennus, mutta niitä ei voi säätää erikseen, koska sama säätöprikka vaikuttaa molempiin suuntiin. Kanavia öljyn virtaukselle tais olla tasan kaksi ja se tahtoo tarkoittaa sitä, että vaimennus on aina sama oli iskariin kohdistuva voima ihan millainen vaan. Varsinaista pölysuojaa tolpassa ei ole ollenkaan. Ainoa mikä pitää öljyn iskarin sisäpuolellaa on yksi profiililtaan neliskulmainen o-rengas. Ei minkäänlaisia oikeita stefoja.

                              Takuuvaihto toimi kyllä, mutta eipä se korvaa sitä, että pelkästään pyöränkulmien suuntauksiin meni 200e. Sitten tietty työt vois olla jotain, jos ei olis itte tehny. Kyllä niilä auton sai tontiin, mutta siinä olikin sittenkaikki hvyä sanottava. Yläpäät oli saakelin jäykät ja jouset paukku kivasti kokoajan, kun autoa veivas pienessä vauhdissa. Mielummin hyvät tolpat ja madallusjouset kun tota kiinapaskaa.

                              Comment

                              • Mystinen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2005
                                • 1206
                                • Kehä3

                                #60
                                Kirjottakaahan lisää kommentteja/kokemuksia näistä
                                Jos tätä vauhtia hinta tippuu noilla sarjoilla niin kait sitä on e34:ään ens kesäks noi laitettava ja sit tultava tänne topicciin joko haukkuu tai kehuun :think

                                Vaparien virittäminen on säälittävää
                                350hp/480Nm@0,666bar
                                xxxhp/670Nm@1,6bar
                                - Mystinen.Fi -
                                -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎