Originally posted by Jonsku
View Post
E30 coilovereista
Collapse
X
-
Etkös sinä tehny ite tolpat? Tuliko leimalla sanomista? Hieman kiinnostais ite tuusata tolpat.:thinkOriginally posted by EGomanon kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia RsSatakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
-
Mikä tuosta FK:n königsportista huonon tekee? Käsittääkseni iskaripatruunat on Konin "keltaiset" ja jousijalka on bemarin jousijalasta tehty. No, jouset taitaa olla FK:n.
Ottakaa nyt sitten huomioon kun tontitatte useita kymmeniä millejä, että varsinkin edessä alatukivarren asento muuttuu aika rankasti, samoin raidetangon pään. En tiedä minkä hintaluokan alustoissa tuohon on puututtu vai onko yhdessäkään markkinoilla olevassa. Jos jossakin sarjassa rupeaa olemaan edessä tukivarren ja raidetangon kiinnityskorkeutta muutettu, niin sitten varmaan kannattaa maksaa. Mitä nyt yritän tässä sanoa, niin ottakaa ny selvää mitä sillä enemmällä rahalla saa, pelkkää laatua vai ihan oikeasti jotain ominaisuuksia mitä halvemmassa sarjassa ei ole.
Comment
-
Sen verran vanha auto ettei katsastussetää se kiinnostanut. Kuvia löytyy projektitopikeista (linkki signaturessa).Originally posted by PeteS View PostEtkös sinä tehny ite tolpat? Tuliko leimalla sanomista? Hieman kiinnostais ite tuusata tolpat.:think
Tuo tukivarren asennon meneminen aivan poskelleen on ongelma, jota ei uskoakseni ole missään normisarjassa korjattu koska se vaatisi uuden tolpan tekemistä => $$$.Originally posted by Nipsu View PostOttakaa nyt sitten huomioon kun tontitatte useita kymmeniä millejä, että varsinkin edessä alatukivarren asento muuttuu aika rankasti, samoin raidetangon pään. En tiedä minkä hintaluokan alustoissa tuohon on puututtu vai onko yhdessäkään markkinoilla olevassa. Jos jossakin sarjassa rupeaa olemaan edessä tukivarren ja raidetangon kiinnityskorkeutta muutettu, niin sitten varmaan kannattaa maksaa.
E30 M3 tolpissahan tukivarren & raidetangon kiinnityspistettä pystyy säätämään spacereilla. Valitettavasti sama ei päde näihin normitolppiin.ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
Omaan cabrioon tulee H&R 29577-2. Tolpat lähti tehtaalle fiksaukseen ja tulevat 2-3kk päästä takas. Ebaystähän noita etutolppia saa parilla kympillä jos haluaa alkuperäiset säilyttää.
Foorumilta tuttujen harrastajien firma hoitaa homman
'88 325i cabrio
'90 318is
Comment
-
Mitäs tuollainen D2 sarja maksaa kun ei tähän hätään löytynyt kuin jenkkien hintoja ja ne nyt ei ole ihan vertailu kelpoisia, koska kaikkineen kuluineen tulee kalliimmaksi mitä KW V2.
Jonsku, mikäs nyt sitten on katsastusinssille se vanha auto eli jossain vuosimallissa menee ilmeisesti raja ja eikö niissä vanhoissa ole sitten mitään rajoituksia esim. nyt sitten vaikka alustan suhteen?
Comment
-
[QUOTE=Stone;1404439]Mitäs tuollainen D2 sarja maksaa kun ei tähän hätään löytynyt kuin jenkkien hintoja ja ne nyt ei ole ihan vertailu kelpoisia, koska kaikkineen kuluineen tulee kalliimmaksi mitä KW V2.
D2 Coiloversarja BMW E 30 OE(51mm tolppa) 83~90 Hinta: 889.00 €
täältä -->http://www.race.fi/product_details.php?p=19548
toi on halvin mitä minä löysin... tosin on tuokin iso summa jos tuolla ei sit tee mitn. Tarkotus mulla olisi normi kesäajeluun haussa hyvä alustasarja, jolla saa auton tonttiin ja on ees kohtuu mukavaajella ettei ole mikään kivireki.e30 m50b25 -86
Toyota Carina E -95
Comment
-
Siinähän se juttu minusta juuri onkin eli ilman jäykkyys säätöä lähestulkoon kaikki setit pyörii tuossa tonnin kieppeillä, satasta EI kannata minusta tuossa vaiheessa säästää. Jos tonnin on valmis laittamaan likoon ja auto PITÄÄ saada alas niin ehdottomasti H&R tai KW.. Noissa on vain se huono puoli, että molemmat on todella jäykkiä ja mukavuus on kyllä karsittu aikalailla, tosin mitään nypyttäjiä ei noista ole vielä kumpikaan.Originally posted by JPKH View PostEipä noissa hinnoissa hirveesti ole eroa tuohon
Itsellä kuppi kallistuu edelleen H&R cup kit 60/40 alustaan, koska avon suhteen en halua tinkiä mukavuudesta sillä että auto on tontissa, noilla pudotuksilla pääsee kuitenkin todella lähelle sitä oikeaa korkeutta. Tottahan se on, että se sentti tai pari on todella paljon ulkonäössä, mutta toisaalta tuntuu sitten siellä selkärangassakin, on tää taas niin vaikeaa...:think
Comment
-
Itsellä on ollut tuo D2:nen kiinni nyt yhden kesän ajan enkä sitä nyt pilipaliksi sanoisi. Ihan jopa kohtuu mukava eikä mielestäni mitenkään kivireki. Ei ole kokemusta H&R:stä eikä KW:stä joten en voi verrata.Originally posted by Stone View PostSiinähän se juttu minusta juuri onkin eli ilman jäykkyys säätöä lähestulkoon kaikki setit pyörii tuossa tonnin kieppeillä, satasta EI kannata minusta tuossa vaiheessa säästää. Jos tonnin on valmis laittamaan likoon ja auto PITÄÄ saada alas niin ehdottomasti H&R tai KW.. Noissa on vain se huono puoli, että molemmat on todella jäykkiä ja mukavuus on kyllä karsittu aikalailla, tosin mitään nypyttäjiä ei noista ole vielä kumpikaan.
Itsellä kuppi kallistuu edelleen H&R cup kit 60/40 alustaan, koska avon suhteen en halua tinkiä mukavuudesta sillä että auto on tontissa, noilla pudotuksilla pääsee kuitenkin todella lähelle sitä oikeaa korkeutta. Tottahan se on, että se sentti tai pari on todella paljon ulkonäössä, mutta toisaalta tuntuu sitten siellä selkärangassakin, on tää taas niin vaikeaa...:think
Comment
-
Tänään tuli KW:lta tolpat takaisin e30:iin. En sitten tiedä miten pelittää e30:ssä mutta entisessä e36 avossa oli kiinni variant1 ja ei ole kyllä pahaa sanottavaa. Auto käyttäytyi reilullakin madalluksella todella nätisti ja vaikka onkin jämäkkä, niin ei silti mikään kivireki.Last edited by Discohai; 24-05-2009, 20:52.
Comment
-
Tuolta lisätietoa: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/2048E...imuutoksin.pdfOriginally posted by Stone View Postmikäs nyt sitten on katsastusinssille se vanha auto eli jossain vuosimallissa menee ilmeisesti raja ja eikö niissä vanhoissa ole sitten mitään rajoituksia esim. nyt sitten vaikka alustan suhteen?
Eli -96/-98 menee raja, autosta riippuen.
Comment
-
näyttää pirun siistiltä. Lähetit siis alkuperäiset tolpat kw:lle ja ne tulivat tuon näköisenä takaisin?Originally posted by Discohai View PostTänään tuli KW:lta tolpat takaisin e30:iin. En sitten tiedä miten pelittää e30:ssä mutta entisessä e36 avossa oli kiinni variant1 ja ei ole kyllä pahaa sanottavaa. Auto käyttäytyi reilullakin madalluksella todella nätisti ja vaikka onkin jämäkkä, niin ei silti mikään kivireki. Tuossa vielä kuva e30 setistä:"Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube
Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07
Comment
-
Mutta tekeekö sillä jäykkyyden säädöllä käytännössä mitään? Ratakäytössä kyllä, mutta normi katukäytössä uskoisin että esim. Bilsteinin insinöörit osaavat pistää paremmat säädöt valmiiksi tolppiin kuin normi harrastaja.Originally posted by Stone View PostSiinähän se juttu minusta juuri onkin eli ilman jäykkyys säätöä lähestulkoon kaikki setit pyörii tuossa tonnin kieppeillä, satasta EI kannata minusta tuossa vaiheessa säästää. Jos tonnin on valmis laittamaan likoon ja auto PITÄÄ saada alas niin ehdottomasti H&R tai KW.. Noissa on vain se huono puoli, että molemmat on todella jäykkiä ja mukavuus on kyllä karsittu aikalailla, tosin mitään nypyttäjiä ei noista ole vielä kumpikaan.
Tuo on todella hyvä setti, mutta korkeussäädön tuomat edut ovat kiistattomat. Vähänkään erikoisemmilla vanne- / kumikombinaatioilla korkeutta on lähes mahdotonta saada "oikeaksi" ilman säätöä.Itsellä kuppi kallistuu edelleen H&R cup kit 60/40 alustaan, koska avon suhteen en halua tinkiä mukavuudesta sillä että auto on tontissa, noilla pudotuksilla pääsee kuitenkin todella lähelle sitä oikeaa korkeutta. Tottahan se on, että se sentti tai pari on todella paljon ulkonäössä, mutta toisaalta tuntuu sitten siellä selkärangassakin, on tää taas niin vaikeaa...:thinkex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
Näinpä tuo homma taitaa toimia, koska E30 isoja tolppia ei enää puissa kasva niin tehtaat eivät niitä turhan takia kalliilla ostele, vaan tekevät suoraan niihin tarvittaessa.Originally posted by EGoman View Postnäyttää pirun siistiltä. Lähetit siis alkuperäiset tolpat kw:lle ja ne tulivat tuon näköisenä takaisin?ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
No mitä itse olen asiaan perehtynyt niin sillä jäykkyyden säädöllä saa ainakin KW:n tapauksessa mukavuutta lisää kun pystyy hieman löysäämään pumppuja..Originally posted by Jonsku View PostMutta tekeekö sillä jäykkyyden säädöllä käytännössä mitään? Ratakäytössä kyllä, mutta normi katukäytössä uskoisin että esim. Bilsteinin insinöörit osaavat pistää paremmat säädöt valmiiksi tolppiin kuin normi harrastaja.
Comment
Comment