Tai sitten ostaa vilkkuvan ledin niin helpottuu homma :P
e30 virtalukon piuhat / varkaita pelotteleva vilkkuledi
Collapse
X
-
Unohdin tosiaan mainita, että mulla kyllä sattuu olemaan(ehkä vahingossa?) juuri sellainen vilkkuva LEDi!Originally posted by DoniOstaa suoraan vaan vilkkuvan ledin. Niiden kynnysjännite on 1.2-3.6V väristä riippuen. Joten joutuu vastuksen laittaa väliin.Originally posted by Wittu_jooNo sitähän tässä ei kysytty miten se ledi vilkkumaan saadaanOriginally posted by JeffNiin, ja ledi saadaan vilkkumaan, kun istutaan autossa ja käännellään virta-avainta. Kannattaa istua lattialla piilossa, että mahdollinen pitkäkyntinen ei näe. Muutenhan koko homma olis turhaa.Originally posted by Wittu_jooLaita avautuva rele ohjaamaan lediä. Eli releessä on kärjet kiinni kunnes saa virtaa. Punaselle 600 ohm vastus 12volttiin.
Ohjauksen voit ottaa vaikka valoilta. Tai virtalukon Acc johdosta.
Kytkentä menee kutakuinkin kuvan mukaan

Kyllä mulla on tossa semmoseenkin kytkis mutta se onkin sitten toinen juttu
Doni - - - BMW 325i 11/87
Mutta kiitos avusta kaikille! 8)
Comment
-
OK, pientä huumoria vaan yritin...Originally posted by goniUnohdin tosiaan mainita, että mulla kyllä sattuu olemaan(ehkä vahingossa?) juuri sellainen vilkkuva LEDi!Originally posted by DoniOstaa suoraan vaan vilkkuvan ledin. Niiden kynnysjännite on 1.2-3.6V väristä riippuen. Joten joutuu vastuksen laittaa väliin.Originally posted by Wittu_jooNo sitähän tässä ei kysytty miten se ledi vilkkumaan saadaanOriginally posted by JeffNiin, ja ledi saadaan vilkkumaan, kun istutaan autossa ja käännellään virta-avainta. Kannattaa istua lattialla piilossa, että mahdollinen pitkäkyntinen ei näe. Muutenhan koko homma olis turhaa.Originally posted by Wittu_jooLaita avautuva rele ohjaamaan lediä. Eli releessä on kärjet kiinni kunnes saa virtaa. Punaselle 600 ohm vastus 12volttiin.
Ohjauksen voit ottaa vaikka valoilta. Tai virtalukon Acc johdosta.
Kytkentä menee kutakuinkin kuvan mukaan

Kyllä mulla on tossa semmoseenkin kytkis mutta se onkin sitten toinen juttu
Doni - - - BMW 325i 11/87
Mutta kiitos avusta kaikille! 8)
Comment
-
Mulla oli tälläinen vilkkuledi kytkettynä siten että toinen plus johto mankan jatkuvassa virrassa ja miinus mankan herätteessä. Kun autossa oli virrat päällä oli molemmissa johdoissa +12V ja ei ledi vilku... Kun virrat otti pois toimi heräte maajohtona.
Comment
Comment