Minkälainen homma olisi saada S14B23 ja E30 325 kilpien väliin täysin laillisesti vai onko edes mahdollista?
Oma järki sanoo näin:
M20b25 176hp + 20%(35.2hp) = 211.2hp
S14B23 = 215hp
eli 3.8 heppaa jää vajaaksi että voisi istuttaa S14:n tuohon 325 koppiloiseen.
vertailupohjanahan ei voi käyttää E30 M3 koska se M Gmbh valmistama eikä BMW? eli ei auta vaikka kuinka lykkisi vastaavaa alustaa tai jarruja E30 325i runkoon.
Onko nyt kuitenkin näin että voisi esim SA 333i mallia käyttää jos tuosta löytyisi dokumentaatiota esimerkiksi joltain ystävälliseltä henkilöltä täältä foorumilta vai löytyykö trafin tietokannasta mahdollisesti jonkun jäljiltä jo vertailupohja tuosta?
EDIT: BMW-club sanoikin että on myös 195hp ja 200hp S14B23 mallit. voineekohan tuota tietoa suoraan käyttää konttorilla jos käykin niin huono tuuri että kone on juurikin tuo 215hp versio? saako tuon selville jostain moottorin sarjanumerosta vai pelkästään koneen avaamalla? silloinhan tuo naitto olisi hyvin yksinkertainen eikä juuri mitään kommervenkkeja tarvita.
Oma järki sanoo näin:
M20b25 176hp + 20%(35.2hp) = 211.2hp
S14B23 = 215hp
eli 3.8 heppaa jää vajaaksi että voisi istuttaa S14:n tuohon 325 koppiloiseen.
vertailupohjanahan ei voi käyttää E30 M3 koska se M Gmbh valmistama eikä BMW? eli ei auta vaikka kuinka lykkisi vastaavaa alustaa tai jarruja E30 325i runkoon.
Onko nyt kuitenkin näin että voisi esim SA 333i mallia käyttää jos tuosta löytyisi dokumentaatiota esimerkiksi joltain ystävälliseltä henkilöltä täältä foorumilta vai löytyykö trafin tietokannasta mahdollisesti jonkun jäljiltä jo vertailupohja tuosta?
EDIT: BMW-club sanoikin että on myös 195hp ja 200hp S14B23 mallit. voineekohan tuota tietoa suoraan käyttää konttorilla jos käykin niin huono tuuri että kone on juurikin tuo 215hp versio? saako tuon selville jostain moottorin sarjanumerosta vai pelkästään koneen avaamalla? silloinhan tuo naitto olisi hyvin yksinkertainen eikä juuri mitään kommervenkkeja tarvita.
Comment