Announcement

Collapse
No announcement yet.

S14B23 ja 325 koppa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • full
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1214
    • Tampere

    S14B23 ja 325 koppa?

    Minkälainen homma olisi saada S14B23 ja E30 325 kilpien väliin täysin laillisesti vai onko edes mahdollista?

    Oma järki sanoo näin:
    M20b25 176hp + 20%(35.2hp) = 211.2hp
    S14B23 = 215hp

    eli 3.8 heppaa jää vajaaksi että voisi istuttaa S14:n tuohon 325 koppiloiseen.

    vertailupohjanahan ei voi käyttää E30 M3 koska se M Gmbh valmistama eikä BMW? eli ei auta vaikka kuinka lykkisi vastaavaa alustaa tai jarruja E30 325i runkoon.

    Onko nyt kuitenkin näin että voisi esim SA 333i mallia käyttää jos tuosta löytyisi dokumentaatiota esimerkiksi joltain ystävälliseltä henkilöltä täältä foorumilta vai löytyykö trafin tietokannasta mahdollisesti jonkun jäljiltä jo vertailupohja tuosta?

    EDIT: BMW-club sanoikin että on myös 195hp ja 200hp S14B23 mallit. voineekohan tuota tietoa suoraan käyttää konttorilla jos käykin niin huono tuuri että kone on juurikin tuo 215hp versio? saako tuon selville jostain moottorin sarjanumerosta vai pelkästään koneen avaamalla? silloinhan tuo naitto olisi hyvin yksinkertainen eikä juuri mitään kommervenkkeja tarvita.
    BMW M535iA -86
    Volvo V90 -18
  • zJark
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 740
    • Ylöjärvi

    #2
    e30 320is(s14b20) = 191hv+20% =
    MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
    +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

    Comment

    • Ile86
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 49
      • Kemi/Oulu

      #3
      Käyttää vertailumallina 320iS 192hp ni tuu ongelmia.

      edit. ja myöhässä
      E36 325i cabrio

      Comment

      • FroZ
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 298
        • jkl

        #4
        -hidas-

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Tai sanoo kirkkain silmin että omavalmiste , M10:n kampuralla alakerta tai jotain. Ja tätä tukeva dynolappu? Vaikka 155,5 hevosvoimaa.


          ?
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5857
            • Joccis City

            #6
            S14B23 on myös 195hv versio, 215hv versiot on aika vitun harvinaisia.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • full
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1214
              • Tampere

              #7
              Asia harvinaisen selvä tältä osin.

              Mutta...

              Minkäslaista alustaa ja jarrua tuo 320is pitää sisällään? Eli vastaavastko nuo mitenkään 325i kopassa valmiina olevia vai ovatko huomattavasti parempia, isompia ja kehittyneempiä palikoita? ABS on mitä ilmeisimmin pakollinen tässä hommassa?

              Lähinnä tässä kyselen kun tuli tilaisuus tuollaseen S14 koneeseen ja visiot alkoivat samantien jylläämään. tokihan tuo olisi hieno laitos 2002 kopassakin mutta lähdetään nyt siitä liikkeelle että auto olisi myös joskus ajossa niin 325 kori on siinä parempi lähtökohta.

              Eikä sitä tiedä vaikka tuolla sitten alkaisi kylki edellä ajamaan tai sprinttiä tjsp.
              BMW M535iA -86
              Volvo V90 -18

              Comment

              • zJark
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 740
                • Ylöjärvi

                #8
                Sama setti alla kun 325 m paketilla+abs. Vakaajat siis 20mm edessä, 14.5mm takana, muuten perus 325 romut.
                MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by full View Post
                  Asia harvinaisen selvä tältä osin.

                  Mutta...

                  Minkäslaista alustaa ja jarrua tuo 320is pitää sisällään? Eli vastaavastko nuo mitenkään 325i kopassa valmiina olevia vai ovatko huomattavasti parempia, isompia ja kehittyneempiä palikoita? ABS on mitä ilmeisimmin pakollinen tässä hommassa?

                  Lähinnä tässä kyselen kun tuli tilaisuus tuollaseen S14 koneeseen ja visiot alkoivat samantien jylläämään. tokihan tuo olisi hieno laitos 2002 kopassakin mutta lähdetään nyt siitä liikkeelle että auto olisi myös joskus ajossa niin 325 kori on siinä parempi lähtökohta.

                  Eikä sitä tiedä vaikka tuolla sitten alkaisi kylki edellä ajamaan tai sprinttiä tjsp.
                  Riippunee siitä minkä vuosimallin autoon olet laittamassa moottoria. Eihän se ABS toki huono idea ole tai mahdottoman kallis laittaa..?
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5857
                    • Joccis City

                    #10
                    Originally posted by full View Post
                    EDIT: BMW-club sanoikin että on myös 195hp ja 200hp S14B23 mallit. voineekohan tuota tietoa suoraan käyttää konttorilla jos käykin niin huono tuuri että kone on juurikin tuo 215hp versio? saako tuon selville jostain moottorin sarjanumerosta vai pelkästään koneen avaamalla? silloinhan tuo naitto olisi hyvin yksinkertainen eikä juuri mitään kommervenkkeja tarvita.
                    Tuolta löytyy esimerkiksi ne moottorien tyyppinumeroinnit: http://www.e30m3.fi/index.php?option...&id=4&Itemid=5

                    Sieltä löytyy myös suurimmat erot koneiden väliltä.
                    Hieno ja vahva moottori kevyessä e30 korissa.

                    Tyyppimerkintä löytyy lohkosta läppärunkojen alapuolelta.
                    Onko laatikko myös tulossa kolkista, eli ykkönen alhaalla ?
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • M325i
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 1529
                      • Etelä-pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Riippunee siitä minkä vuosimallin autoon olet laittamassa moottoria. Eihän se ABS toki huono idea ole tai mahdottoman kallis laittaa..?
                      320IS mallia vastaavaksi muuttamalla pitää ne ABS:ät laittaa, oli kori sitten mikä vuosimalli tahansa.
                      E30 ja E46 ///M

                      Comment

                      • full
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 1214
                        • Tampere

                        #12
                        Vaihdelaatikosta en ole varma onko edes mahdollista saada mukaan joten tuohon pitää kaivaa jostain sopiva. näytti täällä olevan yksi kytkinkoppa myynnissä joten tuohon perään saanee M10:n perästä getraggia.

                        No visioidaan lisää ja toivotaan että saadaan asiasta vielä joskus projektiosioon tarinaa
                        BMW M535iA -86
                        Volvo V90 -18

                        Comment

                        • M325i
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 1529
                          • Etelä-pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by full View Post
                          Vaihdelaatikosta en ole varma onko edes mahdollista saada mukaan joten tuohon pitää kaivaa jostain sopiva. näytti täällä olevan yksi kytkinkoppa myynnissä joten tuohon perään saanee M10:n perästä getraggia.

                          No visioidaan lisää ja toivotaan että saadaan asiasta vielä joskus projektiosioon tarinaa
                          Huomattavasti järkevempää on laittaa M30 Moottorin iso getrac siihen perään
                          E30 ja E46 ///M

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Sport Getrag.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • V W
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2009
                              • 335
                              • Salo

                              #15
                              Harvemmin on näkynyt M10 perässä pikku-getrakkia irtokopalla.

                              S14 jatkeeks sporttiloota,sellanen siihen kuuluukin
                              Ford 4500 :think Nuffield
                              Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                              Kawasaki ZX-12R
                              Borat

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎