Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 bensapumppuongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Milko75
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 853
    • Kuopio

    e30 bensapumppuongelma

    Auto -89 M40 1.6 ja ongelma on seuraavanlainen.

    Auto on seisonut koko talven tallissa ja nyt ei lähde käyntiin. Olen paikallistanut vian siihen, ettei bensapumppu pyöri kun starttaa. Polttoainepumpun releen olen vaihtanut uuteen, mutta pumppu ei toimi. Myös kaikki sulakkeet ovat ehjiä.

    Kun releen ottaa pois ja tekee ns. hyppylangan niin pumppu toimii moitteetta ja bensaa tulee moottoriin. Joten pumppu on siis kunnossa.

    Kysymys kuuluukin, että ohjaako tuota polttoainepumpun relettä vielä jokin "ylempi taho: rele tms." vai mistä vikaa voisi alkaa etsimään?

    Vastatkaahan viisammat jos tiedätte
    Last edited by Milko75; 05-03-2011, 09:25.
    G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
    Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by Milko75 View Post
    Kysymys kuuluukin, että ohjaako tuota polttoainepumpun relettä vielä jokin "ylempi taho: rele tms." vai mistä vikaa voisi alkaa etsimään?

    Vastatkaahan viisammat jos tiedätte
    Virtalukko, päävirtarele, boksi.
    Olli.

    Comment

    • Milko75
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 853
      • Kuopio

      #3
      Onko se päävirtarele se PA pumpun viereinen valkoinen?

      Ja mikä boksi?
      G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
      Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Originally posted by Milko75 View Post
        Onko se päävirtarele se PA pumpun viereinen valkoinen?

        Ja mikä boksi?
        On se. Boksilla tarkoitetaan motronic boksia hanskalokeron takana.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Milko75
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 853
          • Kuopio

          #5
          Kiitokset vinkeistä, aloitetaan helpoimmasta eli tuon releen vaihdolla.
          G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
          Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by Milko75 View Post
            Kiitokset vinkeistä, aloitetaan helpoimmasta eli tuon releen vaihdolla.
            Tarvii muuten sitten olla alkuperäisen kaltainen rele, sisällä ilmeisesti diodi tai jotain.

            Eli ei toimi millään yleismallin lisävaloreleellä.
            Olli.

            Comment

            • Milko75
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 853
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Rocla View Post
              Tarvii muuten sitten olla alkuperäisen kaltainen rele, sisällä ilmeisesti diodi tai jotain.

              Eli ei toimi millään yleismallin lisävaloreleellä.
              Kiitos, suhteellisen tärkeä tieto
              G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
              Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

              Comment

              • Milko75
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 853
                • Kuopio

                #8
                Ja tämä tuli kuntoon. Eli tuo päävirtarele oli siis rikki. Ja Boschilta löytyi vastaava tarvikerele.
                Last edited by Milko75; 05-03-2011, 13:14.
                G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                Comment

                • puuha-pete
                  Newbiemmer
                  • Jan 2005
                  • 27
                  • Oulu

                  #9
                  Lainataanpas tätä.
                  Auto on tekniikan vaihto M20B23 koneella tuoreemmassa M20B20 korissa. Eli bensatankki ja pumppu on tuoreemman korin (-91) mukainen.
                  Ongelmana on ettei bensapumppu pyöri ja auto ei käynnisty. Vika ollut reilun viikon, toimii aina välillä ja taas palaa. Bensapumpun releen vaihto ei auta. Kertaakaan ei ole sammunut vauhdista, vaan aina startatessa on jättänyt käynnistymättä. Kun vika on "päällä" niin pumppu ei pyörähdä kun laittaa virrat päälle. Bensapumpulle tulee kuitenkin startatessa vajaa 11 volttia, vaikka auto ei saa bensa, joten ilmeisesti pumppu rikki?
                  Last edited by puuha-pete; 12-08-2014, 10:03.

                  Comment

                  • Jonimies
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2013
                    • 48
                    • Vääksy

                    #10
                    Lainataas vähän tätä threadia. Eli otsikon mukainen ongelma -89 318i:ssä. Auto seisonut useamman vuoden ja ei lähtenyt käyntiin. Selvisi, että polttoainepumppu on kaput, ei inahtanut edes suoralla virralla. Uusi polttoainepumppu vaihdettiin ja virtaa ei jostain syystä tule. Auto lähti kuitenkin uudella pumpulla käyntiin, kun laitoin bensapumpun hyppyjohdoilla päälle. Sulakkeet tarkastettu ja releet omasta mielestä ehjiä, ainakin naksahtavat kun tarjoaa virtaa. Ohjaako bensapumppua jokin paineanturi tms, vai kuuluuko sen käydä jatkuvasti virtojen ollessa päällä? Mistä vikaa kannattaa lähteä etsimään?
                    320IA Touring //M-sport 2003

                    Comment

                    • andhu
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 535
                      • vihti

                      #11
                      Kun laitat virrat päälle pumppu käy hetken ja sammuu. Mittaappa tuleeko niistä piuhoista virtaa, älä mittaa liittimestä vaan tökkää reijät johtoon ja siitä mittaat. Tahtoo noi liittimet hapettua usein.
                      E30 316 Turbo

                      Comment

                      • Jonimies
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2013
                        • 48
                        • Vääksy

                        #12
                        Originally posted by andhu View Post
                        Kun laitat virrat päälle pumppu käy hetken ja sammuu. Mittaappa tuleeko niistä piuhoista virtaa, älä mittaa liittimestä vaan tökkää reijät johtoon ja siitä mittaat. Tahtoo noi liittimet hapettua usein.
                        Ei tule minkäänlaista virtaa sinne taakse pumpulle kun kääntää virrat käynnistys asentoon. On kokeiltu jännitemittarilla.
                        320IA Touring //M-sport 2003

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #13
                          Originally posted by Jonimies View Post
                          Ei tule minkäänlaista virtaa sinne taakse pumpulle kun kääntää virrat käynnistys asentoon. On kokeiltu jännitemittarilla.
                          Sitten vaan mittaamaan releeltä plus johto, ettei ole poikki matkalta. Sama homma myös maadoitukselle.
                          Toki kannattaa myös se releelle tuleva jatkuva jännite/ohjaava jännite mitata ja releen maadoitus. Releen voit tarkistaa laittamalla sen tilalle hyppylangan.

                          Tossa on niin vähän vaihtoehtoja, ettei 10-15 minuuttia enempää pitäis kestää kun vika on selvillä.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • Jonimies
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2013
                            • 48
                            • Vääksy

                            #14
                            Joo eli ongelmaa on nyt selvitetty. Pumpun saa käymään, kun maadoittaa bensapumpun releen. Pumppu käy silloin jatkuvasti, eli ei pysähdy ollenkaan. Pitäisikö tässä olla joku bensan paineen säädin, jonka kuuluisi katkaista maadoitus, kun pumppu saavuttaa paineet? Releelle tulee ohjausvirta heti, kun kääntää virrat päälle, mutta maadoitusta ei tule. Ja tosiaan en viitsi tuota suoraa maadoitusta jättää kiinni, kun pumppu ei pysähdy.
                            320IA Touring //M-sport 2003

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16465
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by Jonimies View Post
                              Joo eli ongelmaa on nyt selvitetty. Pumpun saa käymään, kun maadoittaa bensapumpun releen. Pumppu käy silloin jatkuvasti, eli ei pysähdy ollenkaan. Pitäisikö tässä olla joku bensan paineen säädin, jonka kuuluisi katkaista maadoitus, kun pumppu saavuttaa paineet? Releelle tulee ohjausvirta heti, kun kääntää virrat päälle, mutta maadoitusta ei tule. Ja tosiaan en viitsi tuota suoraa maadoitusta jättää kiinni, kun pumppu ei pysähdy.
                              Ei kai se pumppu silloinkin pyöri kun avaimet on kädessä/taskussa ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎