Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 bensapumpun kunto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hirvo1
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 16
    • espoo

    e30 bensapumpun kunto

    e30 318i -91, 220tkm. bensaa ei tule ja varmaankin pumpun kunto pitäisi tarkistaa. osaisko joku kertoa miten?
  • alaska
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 595
    • PKS

    #2
    Originally posted by hirvo1 View Post
    e30 318i -91, 220tkm. bensaa ei tule ja varmaankin pumpun kunto pitäisi tarkistaa. osaisko joku kertoa miten?
    moottorin päädystä bensaletku irti ja koita startata mahdat huomata toimiiko pumppu vai ei
    Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

    Comment

    • hirvo1
      Newbiemmer
      • Mar 2011
      • 16
      • espoo

      #3
      ei tule bensaa koitin jo. voisko olla joku muu vika kun ei käynnisty? kaivoin pumpun esiin, mistä tiedän esim. onko se rikki? ei viittis turhaa maksaa uudesta 150e.
      Last edited by hirvo1; 05-04-2011, 18:29.

      Comment

      • Phaedrus
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1888
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by hirvo1 View Post
        ei tule bensaa koitin jo. voisko olla joku muu vika kun ei käynnisty? kaivoin pumpun esiin, mistä tiedän esim. onko se rikki? ei viittis turhaa maksaa uudesta 150e.
        Kokeile kevysti kopauttaa pumppua, sillä saa pumpun usein toimimaan hetken aikaa. Lisäksi voit mitata yleismittarilla tuleeko pumpulle sähköä. Kilometrilukema on sellainen että siinä vaiheessa alkuperäinen pumppu on saapunut tiensä päähän.

        Comment

        • hirvo1
          Newbiemmer
          • Mar 2011
          • 16
          • espoo

          #5
          Osaatko yhtään tarkentaa tota "hetken aikaa"? Pääseekö esim. 2 km töihin? Ja oon aikas keltanokka noitten mittaustenkaa, siellä on muutamia johtoja yms. mitä sieltä mittaan?

          Comment

          • Phaedrus
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1888
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by hirvo1 View Post
            Osaatko yhtään tarkentaa tota "hetken aikaa"? Pääseekö esim. 2 km töihin? Ja oon aikas keltanokka noitten mittaustenkaa, siellä on muutamia johtoja yms. mitä sieltä mittaan?
            Ei ole sellaisia ennustajan lahjoja että tietäisi sanoa kauanko pumppu toimii, jos toimii ollenkaan. Pumppu ei yleensä laukea kesken ajon vaan käynnistysvaiheessa, mutta paha on mennä yleistämään. ETM:n mukaan pumpun sähkönsyöttö tulee johdolla GN/VI (vihreä/lila) ja maadoitus on BR (ruskea). Näiden väliltä pitäisi löytyä 12V kun auton starttaa. Muut johdot taitaa olla bensamittarille.

            Comment

            • Gemmi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 3355
              • Espoo

              #7
              Jos ei jaksa mittarienkans kikkailla nii akulta suoravirta, jos toimii nii lähtee kyllä pyöriin

              Comment

              • hirvo1
                Newbiemmer
                • Mar 2011
                • 16
                • espoo

                #8
                ei sanonu mitää ku vähän kopautin. juu käynnistysvaiheessa sano pumppu irti.

                Comment

                • hirvo1
                  Newbiemmer
                  • Mar 2011
                  • 16
                  • espoo

                  #9
                  Originally posted by Gemmi View Post
                  Jos ei jaksa mittarienkans kikkailla nii akulta suoravirta, jos toimii nii lähtee kyllä pyöriin
                  vihreä/lila plussaa? ruskea miinuksee?

                  Comment

                  • Pretoriaani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 3842
                    • Hyvinkää, Finland

                    #10
                    Originally posted by hirvo1 View Post
                    vihreä/lila plussaa? ruskea miinuksee?
                    Ruskea on maa. Vihreestä ja lilasta toinen on jatkuva virta ja toinen ohjausvirta. Ko? Kö?
                    I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                    Comment

                    • Phaedrus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1888
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Pretoriaani View Post
                      Ruskea on maa. Vihreestä ja lilasta toinen on jatkuva virta ja toinen ohjausvirta. Ko? Kö?
                      Vihreä/lila on yksi ja sama johdin, ts. suojavaippa on kaksivärinen. Siihen plussa ja maadoitus ruskeaan. Ja tietysti järki mukana kun pelataan sähköjen kanssa bensatankin vieressä. -Tekisi mieli sanoa asiayhteyden perusteella että pumppu on 99% rikki, mutta testaamalla saa varmuuden.

                      Comment

                      • hirvo1
                        Newbiemmer
                        • Mar 2011
                        • 16
                        • espoo

                        #12
                        Äsken mitattiin seuraavia asioita

                        -pumpun syöttöjohdosta(vihreä/lila-ruskea) mitattiin yleismittarilla 12V.
                        -pumpun sähköjohtojen navoista mitattiin vastus yleismittarilla n. alle 200 ohmia.

                        Seuraavaksi kokeillaan syöttää suoraan akusta 12V irti otettuun pumppuun. Vaikuttaako asiaan kun pumppu ei ole paikallaan eikä silloin pinnankorkeusanturi ole toiminnassa.
                        Last edited by hirvo1; 10-04-2011, 17:27.

                        Comment

                        • hirvo1
                          Newbiemmer
                          • Mar 2011
                          • 16
                          • espoo

                          #13
                          Äsken mitattiin seuraavia asioita

                          -pumpun syöttöjohdosta(vihreä/lila-ruskea) mitattiin yleismittarilla 12V.
                          -pumpun sähköjohtojen navoista mitattiin vastus yleismittarilla n. alle 200 ohmia.

                          Seuraavaksi kokeillaan syöttää suoraan akusta 12V irti otettuun pumppuun. Vaikuttaako asiaan kun pumppu ei ole paikallaan eikä silloin pinnankorkeusanturi ole toiminnassa.

                          Comment

                          • hirvo1
                            Newbiemmer
                            • Mar 2011
                            • 16
                            • espoo

                            #14
                            Täydennystä edellisiin

                            Testattiin vielä syöttämällä pumpun liittimiin suoraan akusta 12V ja johan pumppasi. Meillä yksi tieto kertomatta eli pumpun liittimissä pumpun kannella oli toinen uros liitin murtunut, joten se on todennäkönen syy tähän koko ongelmaan. Uusi kysymys on että voikohan tuon murtuneen pistokeliittimen uusia siihen pumpun kanteen ? Silloin pitäisi juottaa johdot
                            uusiksi sinne alhaalla oleville liittimille jonne syötimme sen akkusähkön suoraan kun testasimme ? Onkohan ihan turvallista alkaa touhuamaan tuota liittimen korjausta ?
                            Löysin motonetin palstoilta vastaavan vikakuvauksen, mutta siinä ei kerrottu kuinka korjattiin, uusi pumppu(hinta reilu 200e) vai liittimen korjaus ?

                            Comment

                            • alaska
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2009
                              • 595
                              • PKS

                              #15
                              Originally posted by hirvo1 View Post
                              Testattiin vielä syöttämällä pumpun liittimiin suoraan akusta 12V ja johan pumppasi. Meillä yksi tieto kertomatta eli pumpun liittimissä pumpun kannella oli toinen uros liitin murtunut, joten se on todennäkönen syy tähän koko ongelmaan. Uusi kysymys on että voikohan tuon murtuneen pistokeliittimen uusia siihen pumpun kanteen ? Silloin pitäisi juottaa johdot
                              uusiksi sinne alhaalla oleville liittimille jonne syötimme sen akkusähkön suoraan kun testasimme ? Onkohan ihan turvallista alkaa touhuamaan tuota liittimen korjausta ?
                              Löysin motonetin palstoilta vastaavan vikakuvauksen, mutta siinä ei kerrottu kuinka korjattiin, uusi pumppu(hinta reilu 200e) vai liittimen korjaus ?
                              esität kysymyksiä jotka pitäisi jo järki sanoa? jos fyrkkaa löytyy niin hae uusi pumppu mutta jos vika on johtosarjassa asia ei korjaannu? tottakai touhuat sen liittimen kuntoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                              Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎