Virtalukon pohjaan kallistuisin. Mulla oli kerran yksi E21 323i, joka teki ihan samanlaista mystistä pätkimistä. Mahdollista vikaa etsiessä tuli vaihdettua varmaan kaikki, mitä moottoritilassa oli, mutta vika ei poistunut. Kerran sitten ihan vahingossa (kun auto suostui toimimaan) räpläsin ajaessa avaimia ja alkoi hirveä pätkiminen. Senjälkeen osasin heilutella avaimia sopivasti, eikä enää pätkinyt. Ostin uuden virtalukon pohjan. Vanhassa oli selviä sulamisen merkkejä. Oli mustunut johtojen läheisyydestä ja muuta kivaa. Uudella pohjalla ei enää ikinä pätkinyt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mystinen moottorin pätkiminen E30 M20 *uusi vian ihmettelijä alkaen #39*
Collapse
X
-
Originally posted by T3 View PostVirtalukon pohjaan kallistuisin. Mulla oli kerran yksi E21 323i, joka teki ihan samanlaista mystistä pätkimistä. Mahdollista vikaa etsiessä tuli vaihdettua varmaan kaikki, mitä moottoritilassa oli, mutta vika ei poistunut. Kerran sitten ihan vahingossa (kun auto suostui toimimaan) räpläsin ajaessa avaimia ja alkoi hirveä pätkiminen. Senjälkeen osasin heilutella avaimia sopivasti, eikä enää pätkinyt. Ostin uuden virtalukon pohjan. Vanhassa oli selviä sulamisen merkkejä. Oli mustunut johtojen läheisyydestä ja muuta kivaa. Uudella pohjalla ei enää ikinä pätkinyt.F11 535d xDrive Individual Twilight purple
IG: f11twilight_purple
Comment
-
-
Vaihdoimpa tuossa tänään vielä kaverin autosta ehjän virtalukonpohjan, ei vaikutusta... Vaihdoin myös tuon johdon mikä lähtee tulpanjohdosta imusarjan alle kun oli melkeen murtunut poikki asti juuresta, mutta eipä auttanut tämäkään.
Ei enää huumori piisaa tämän kanssa...
Keksiikö joku vielä mistä vois vikaa etsiä ennenkun moottorin johtosarjan vaihdan?F11 535d xDrive Individual Twilight purple
IG: f11twilight_purple
Comment
-
-
ootko varma tulpan johtojen kunnosta? :think induktiivi anturi pitää olla muistaakseni kutos sylinterin johdossa. Yks konsti koittaa niitä johtoja; suihke pulloon saippua vettä ja suihkimaan reilusti johdoille, näkyy selvästi jos lyö läpi. ja siis saippuaa ja vettä. ei esimerkiks jarrukliineriä joka syttyy kohtuudella..e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Pätkimen loppui nyt ottamalla tyhjäkäyntimoottorin johdon irtieipä oo tuotakaan tullut tehtyä koskaan auton pätkiessä.. oli toi pätkiminen pahentunu viimmepäivinä niin paljon että autolla ei pystynyt ajamaankaan enää, eikä yhtenä päivänä lähtenyt käyntiinkään. Pätkiminen jatkuu heti kun laittaa johdon takaisin kiinni. Nyt siis ajeltu pari päivää johdon ollessa irti täysin ongelmitta. Voiko tyhjäkäyntimoottori olla jotenkin oikosulussa vai missä vika?? uutta moottoria en oo vielä saanut.
F11 535d xDrive Individual Twilight purple
IG: f11twilight_purple
Comment
-
-
Noniin, nyt uusi tyhjäkäyntimoottori paikallaan ja PÄTKIMINEN ON LOPPUNUT!!!! Miten tuo moottori voi olla niin oikosulussa että katkoo päävirtaa moottorista??? onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Voin kertoa että vanha moottori lensi lepikkoon niin lujaa kun kädestä lähtee!F11 535d xDrive Individual Twilight purple
IG: f11twilight_purple
Comment
-
-
Originally posted by DerMeister View PostNoniin, nyt uusi tyhjäkäyntimoottori paikallaan ja PÄTKIMINEN ON LOPPUNUT!!!! Miten tuo moottori voi olla niin oikosulussa että katkoo päävirtaa moottorista??? onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Voin kertoa että vanha moottori lensi lepikkoon niin lujaa kun kädestä lähtee!
Yhdessä oli samaa vikaa, mutta se oli tuolla motronicissa, mutta vaihoin ECU toiseen, niin alkoi toimimaan. Näihin vaikuttaa aika paljon kun tätäkin lukiLast edited by MikeDry; 06-12-2012, 06:37.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Mulla ollu vähän samanlaista vikaa, mutta oikeastaan vaan kiihdyttäessä. Nyt tehnyt kovilla pakkasilla niin että käynnistyy ja sammuu sit samantien.
Meinaa olla aika vittumainen kun liukkaalla pätkäseen kesken kiihdytyksen vedot pois sekunniks ja sit palaa takas. Melko äkkipikasia liikkeitä aiheuttaa.
varmaan kannattaa itsekkin kokeilla ettiä vikaa tuolta tyhjäkäyntimoottorista tai jostain näistä muista mitä tässä on mainittu? Mulla kun se ei vaan tee tyhjäkäynnillä tai tasasella ajolla koskaan mitään mutta kun kiihdyttää esim. risteyksestä niin jossain kolmen tonnin jälkeen pätkäsee sillei terävästi.
Tätä oiretta ei ole ollut kun syksyllä kosteella kelillä ja nyt kovemmilla pakkasilla. En ainakaan muista että kesällä olis pätkinyt yhtään ja tossa syksylläkin ihan satunnaisesti teki sitä pitemmän seisonnan jälkeen kosteella ilmalla.. Kosteus siis ainankin tuottaa ongelmia mutta jotenkin kuitenkin tämä on aika kummallinen vika! :thinkF11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
-
Jaaha jospa sitä vähän ihmettelis taas..
Nyt sen verran tutkinu että talvella loppu pätkiminen kun ton tyhjäkäyntimoottorin johdon otti pois, mutta nyt on uus(käytetty) ni luulin jo että toimii mutta ei..
Satunnaisesti pätkii edelleen ja tarkemmin kun yrittäny selvittää niin reippaassa kiihdytyksessä esim. risteyksestä ei pätki. Oikeastaan pätkii tuossa ainoastaan 4000rpm kohdalla esim. kun kiihdyttää nelosella 80km/h vauhdista ylöspäin kaasupohjassa ja sit kun tulee 4tonnin kohdalle ni pätkäsee kerran tai kaksi ja sit kulkee taas. :think
Olisiko vinkkiä antaa mikä tuommoista vikaa voisi aiheuttaa? Olisiko se tuo imm että se niin kulunut? Voisiko kampiakselin tunnistin pätkiä tollei??
Tosi omituinen vika kylläF11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
-
Originally posted by ChilileipÄ View PostJaaha jospa sitä vähän ihmettelis taas..
Nyt sen verran tutkinu että talvella loppu pätkiminen kun ton tyhjäkäyntimoottorin johdon otti pois, mutta nyt on uus(käytetty) ni luulin jo että toimii mutta ei..
Satunnaisesti pätkii edelleen ja tarkemmin kun yrittäny selvittää niin reippaassa kiihdytyksessä esim. risteyksestä ei pätki. Oikeastaan pätkii tuossa ainoastaan 4000rpm kohdalla esim. kun kiihdyttää nelosella 80km/h vauhdista ylöspäin kaasupohjassa ja sit kun tulee 4tonnin kohdalle ni pätkäsee kerran tai kaksi ja sit kulkee taas. :think
Olisiko vinkkiä antaa mikä tuommoista vikaa voisi aiheuttaa? Olisiko se tuo imm että se niin kulunut? Voisiko kampiakselin tunnistin pätkiä tollei??
Tosi omituinen vika kylläOlli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostKatso ettei ole se kampuran tunnistimen johto hiertynyt, se tekee joskus niin että auton pitää kiihtyä ja kiertää että johto pääsee räpsimään maihin.
Vaihtaa ny ekaks anturin ja miettii sit jos ei vaikuta :thinkF11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
-
Originally posted by ChilileipÄ View PostJuu näyttäs olevan siitä anturin juuresta huonona se johto. Jospa vaikka sen vaihtas ja toivois että vika on vaan siinä.. Kummastuttaa vaan ku ei pätki kun ihan satunnaisesti. Viimeks kun pätkäs ni tuntu ensiks jotenki että ei oikee ihan niinhyvin jaksa mennä ku pitäs ja sit pätkäs.. sen jälkeen ku kävi kaupassa ni taas tuntu toimivan ihan jees
Vaihtaa ny ekaks anturin ja miettii sit jos ei vaikuta :thinkOlli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostSe minun kertoma juttu ei ole siinä juuressa vaan ~15Cm ylempänä, eli jos suojat eivät ole oikein kiinni niin johto osuu hihnapyörää ja/tai lohkoon ja menee puhki, sitten alkaa pätkintä.
Talvella epäilin sytkänjohdon sitä anturia mikä siin kutosen johdossa on, mutta ei ollu vaikutusta eri kutosen johdolla ja anturijohdolla.. Eli tuskin siinä sitten ongelma
Täytys tuo asentotunnistin tilata ja kokeilla sitä, mutta menee sekin testi ties minne asti, kun sunnuntaina ruotsiin lähtö.. Jospa vaikka ens kuun aikana sais jotai tehtyäkkin :thinkF11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
-
Taas kun tossa testaili ajaessa autoo muualle säilytykseen viikoks ni tuli viisaammaks!
Testaillessa huomasin että pätkii ainoastaan täys kaasulla ja ihan tasan 4tonnissa. Myöskin rajummassa kiihdytyksessä pätkäsee juuri ennen rajotinta samallalailla kun tossa 4tonnissa sillon kun kiihdyttää rauhallisemmin. Olisikohan vika kuitenkin esim. imm:ssä eikä tossa kampuran tunnistimessa? :thinkF11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
Comment