Originally posted by Sädde
View Post
Mystinen moottorin pätkiminen E30 M20 *uusi vian ihmettelijä alkaen #39*
Collapse
X
-
Suuttimia tarviis tutkia tässä vähän ja mahdollisesti vaihtaa.. johtosarja suuttimille uusiks jos sais jostai? ECU tietty kans jos kokeilis toista..F11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
-
Jostain jääny semmonen mielikuva että kierrosten pitäis nousta jos sen johdon ottaa irti. :think Täytys viel kolmas tommonen tyhjäkäyntimoottori saada kokeiluun mutta jotenkin luulen että se ongelma ei nyt oo pelkästään siinä?Originally posted by Sädde View Postjoo ja voin kokeilla vielä tuota omaa, siis sitä johtoa irti. Niin että moottori on kunnolla lämmin, nyt oli vain vähän. Sekin voi olla että ei ole vaikutusta siltikkään
Uus maksaa sen verran älyttömästi että ei semmosta viitsi ostaa.
F11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
Factory Repair Manualin mukaan kun ottaa ton tyhjäkäyntimoottorin irti ja laittaa virrat päälle pitäs sen sylinterin tai sen jäädä noin puoliksi auki. Eilen sen verran testailin että omat kaks moottoria sulki kyllä kokonaan sen aukon kun näin teki. Tiedä sitten onko vika itse moottorissa vai jossain mikä sitä ohjaa?? Täytyis saada täysin ehjä moottori kokeiluun tai sitten kokeilla olemassa olevaa moottoria toisessa autossa.. kummatkin moottorit antoi ohjearvon mukaiset ohm lukemat mitatessa.Originally posted by Sädde View PostJoo, niin tuossa korjaamokäsikirjassa luki. Huomenna pitää muistaa koittaa.
Tosissaan en muista miten siinä edellissä kävi, kun otti piuhan pois. Itse ostin uuden moottorinF11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
Alkaa kyllä usko loppumaan..
On kyllä kumma vika!
Nyt on testattu:
-toista motronic poksia
-toista tyhjäkäyntimoottoria (mittauksien mukaan ok ja johdot kanssa)
-kaasuläppäkytkintä (mitattuna ok kans)
-kampuran tunnistin vaihdettu
-tulpanjohtoja vaihdeltu (induktio anturikin)
-pyörijä
-imuvuotoja etitty ja pari pienenpientä korjattu
-tyhjäkäyntimoottorin/motronicin rele vaihdettu
-toista IMM kokeiltu
-motronicin lämpöanturi vaihdettu
-suuttimien johtosarjan liitintä yrittetty putsailla kontaktisprayllä
Edelleen jos ottaa tyhjäkäyntimoottorin johdon irti ni en oo saanu pätkimään. Osakaasullakaan en oo huomannu että pätkis. Eikä pätki tällei liukkaallakaan jos kierrokset menee 4tonnin yli nopeesti kun sutii, mutta jos vähän kovemmalla rasituksella kone ja hitaammin nousee kierrokset 4000-4500rpm niin sit pätkäsee kerran tai pari ja sit toimii taas.
Ei oikein keksi mitä seuraavaks tekis muutakun suuttimia vaihtas tai jotai?? :thinkF11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
Täytyy viel kokeilla ainankin tota tyhjäkäyntimoottoria vaihtaa jos nuo kummatkin olis jotenki samanlailla rikki?? Epäilen kyllä, mutta ei uutta viitsis ostaa kun on niin mahdottoman hintanen. IMM on kans kyllä kahta kokeiltu ja toisesta siirsin piirilevyäkin jotta hiiliraita olis varmasti ehjä koko matkalta mutta ei ollu mitää vaikutusta... lambdaa ei sitten olekkaanOriginally posted by Sädde View PostTuohon ei tuu nyt oikein mieleen mitään, kun itsellä joko IMM/tyhjäkäynti/lambda vaihdolla päästy ongelmasta eroon....
Jos kokeilee niitä suuttimia, itse ostin toiset ja käytin testissä/pesussa, tiiviteiden vaihto jne jne, kun edelliset vuoti pikkasen. Voihan se olla että jostain johto kulunut pikkasen puhki ja sieltä lyö maihin tai jotain.....Ihan mutuna
johdoissa se vois jossai olla mutta tosi vaikee selvittää ja ei ainakaan ole tullut vastaan tuossa tutkiessa huonoja johtoja
F11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
jep kyllähän se oudolta tuntuu että olis samanlailla rikki ja sitten kun ei noitten pitäs tollei hajota! Yleismittarillakin näyttää ihan oikeita lukemia.. Kai se vika on joku ihan olemattoman pieni vekki jossai johdossa tai jotainOriginally posted by Sädde View PostSaa kyllä olla oikeasti huono tuuri että kaksi tyhjäkäynti moottoria olisi rikki. Tosiaan se on aika suolainen hinta.
Perhana kun en muista täällä jossain vanhassa topic juttu, yhdessä olisko ollut m20 moottorilla varustettu ja se ei tainnut selvitä:think:think:think...
Mutta tuota osien vaihtolistaa/testattua listaa alkaa olemaan sen verran pitkä että kohta on kaikkia tehty
Nyt vielä vaikeuttaa tota vian testaamista tuo liukkaus kun ei meinaa pitoja löytyä
Kait se pitää purkaa koko romu atomeiks kun vuoden alusta saa kunnon tallipaikan
F11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
Joo on tullut selattuu vaikka ja kuinka paljon kaikkia aiheita mitä nyt löytynyt ja ei mitään oikeen tuu mieleen mikä ton aiheuttasOriginally posted by Sädde View PostJuuri kävi mielessä että seuraava on koko kone uusiksi jne jne samalla tutkii läpi johto nipun....Tuli tuossa mieleen, oot varmaan selannut/ootko selannut läpi tuolla search että jos sieltä vielä tulee joku idea:think:think
Olis kyllä tarkotus että ei tarviis pistää koko konetta uusiks
pukkaa sen verran jo kuumetta saada joku eri korimallin bmw että tämä yksilö menee myyntiin kunhan saa vian selvitettyä.. Senverran häiritsee tuo kun ei tiiä missä vika on että rikkinäisenä en meinaa kyllä myydä :think
Kait se on noita johtoja vaan tutkittava tarkkaan.. Noi sähköhommat vaan ei oo oikeen omaan mieleen noissa autossa vaikka autoasentaja koulutukseltaan olenkin
Last edited by ChilileipÄ; 09-12-2013, 22:21.F11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
Juuh tuo ei kyllä tasakaasulla onneks nyvi. Ja tyhjäkäynti on muutenkin vähän mitä on, kun on kireempi nokka. Se vaan kun on auto mikä houkuttaa kiihdyttämään kunnolla ni ärsyttävää kun ei voi sitä oikein aina tehdäOriginally posted by Sädde View PostNiin kyllä se oli aika ärstyttävää kun oli sellaista pientä nykimistä, huonoa tyhjäkäyntiä, tasakaasulla pientä nykimistä.....Kyllä se olisi hyvä saada selville, niin muutkin voi sen jälkeen kokeilla

EDIT: mitkähän osat vois olla syypäänä pätkimiseen, jos miettii sitä että pätkii yleensä vain kovemmalla rasituksella? Esim. liukkaalla sudittaessa ei pätki, mutta sitten jos on vähän enempi pitoa ja siis rasitusta/vastusta ni sillon sitten pätkäsee. Kuivalla kelilläkin mielestäni jos lähtee paikaltaan kaasu pohjassa ni ei välttämättä pätki kun vasta nelosella. Tollei kiihdyttäessä menee kierrokset niin nopeasti sen alueen yli missä pätkäsee..Last edited by ChilileipÄ; 10-12-2013, 21:53.F11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment

Comment