Asennusta odotellut jo pidemmän aikaa, jos ton sais kiinni ens kesäks:think
Tällä tavalla nuo nissanimiehet ja muut myös lisäilevät, helppoa ja halpaa. Toki kääntövartta muokaamalla saa vielä enemmän mutta se meneekin sitten hitsihommiksi.
itsellä ollut juurikin sama kombinaatio tämän kesän kiinni e30:ssä.
eli e36 tehostettu ohjaus ja noin 3mm prikat siellä spacereina.
kilometrejä ei ole 600 enempää tullu tänäkesänä,mutta hyvin tuntuu pelaavan ja kääntyvyys ihan eriluokkaa kuin vakiossa. Eli summasummarun, Suosittelen
Äkkiseltään tuota prikkahommaa mietiskelleenä; eikö se muuta aurauskulmaa? Eli sama kuin siirtäisi raidetangon päitä 4mm ulospäin.. Kieltämättä voi ohjaus tuntua hyvin jännältä, mutta renkaiden kuluvuus?!
Noh, asiaan:
Tällainen putkahti "steering-lock":ia tutkiessani http://www.wisefab.com/
Youtubessa monta klippiä asennetuista seteistä. 62 astetta suuntaansa, eli kiitettävä kulma.
Virolainen firma joka valmistaa, 950€+verot
Halvemmalla pääsee jos raidetangon kiinnityskohdan saa sisemmäs, eli kuten videoista ja kuvista voi päätellä raidetangon pää on lähempänä akselia ja sisempänä. Mutta kuten mainittu, menee hitsihommiksi tai sitten custom osiin.
Äkkiseltään tuota prikkahommaa mietiskelleenä; eikö se muuta aurauskulmaa? Eli sama kuin siirtäisi raidetangon päitä 4mm ulospäin.. Kieltämättä voi ohjaus tuntua hyvin jännältä, mutta renkaiden kuluvuus?!
en tiedä millasilla autoilla olet ajanut mutta ainakin bmw:ssä aurauskulma on säädettävissä
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella [email protected]
en tiedä millasilla autoilla olet ajanut mutta ainakin bmw:ssä aurauskulma on säädettävissä
Aika päivänselvä asia, kiitos tiedosta..
Kävi ensimmäisenä mielessä että jos prikan laittaa raidetangon ja hammastangon väliin niin se vain "pidentää" sitä. Eli siten ohjauskulma säädetään kohillensa ja 4mm otetaan säädöllä takaisin. Nyt kuitenkin tajusin että sisempi pallonivel siirtyy ulommas joka vaikuttaa geometriaan.
Kävi ensimmäisenä mielessä että jos prikan laittaa raidetangon ja hammastangon väliin niin se vain "pidentää" sitä. Eli siten ohjauskulma säädetään kohillensa ja 4mm otetaan säädöllä takaisin. Nyt kuitenkin tajusin että sisempi pallonivel siirtyy ulommas joka vaikuttaa geometriaan.
Originally posted by Suoraa lainausta tuolta aiemmin linkatusta nipponifoorumista
Hammastangossa liike loppuu yleensä siihen, kun sisempi raidetangon pää toppaa hammastangon runkoon.
Hammastuksessa tangossa olisi vielä vähän varaa "jäljellä".
Eli kun siirretään sisempää päätä "ulommas" saadaan sillä lisää kääntyvyyttä. Esim jollain prikoilla/holkeilla tms.
Hankala selittää, mutta selviää kun rupee tutkimaan sitä."
Eli vaikuttava tekijä ei ole ohjausgeometrian muutos vaan se, että hammastangon liikematkaa saadaan pidemmäksi.
Jos ihan pelkkään luisukäyttöön niin toki wisefabin sarja on paras.
Vaati jo hieman leveämpää lokaria noilla palikoilla:
Tuolla systeemillä ohjaus nopeutuu, koskapa näyttää että alapallon ja raidepään välinen etäisyys on orkkista pienempi. Samoin, tuolla hävinnee kaartoharituksesta iso osa (kääntövarsi osoittaa melko suoraan eteenpäin KP linjasta).
Niin ja kallistuskeskiön paikka muuttuu..
Sori jos menee aiheesta ohi mutta pointtini oli että eri ratkaisuilla on erilaiset sivuvaikutuksensa.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
no niin nostetaanpas tämä topikki..itsellä e30 projektina tällä hetkellä ja kääntyvyyden lisääminen kiinnostais kyllä :think onko millasia modeja tehty?
Comment