Originally posted by *PexU*
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 M40 316 -90 pyörittää kyllä, mutta ei edes lupaa
Collapse
X
-
Siis bensansuodattimelta suutintukkiin ja paineensäätimeltä takaisin tankkiin, eli siis vissiin tulo ylös ja paluu alas:think
Bensaa siis tulee, samoin kipinää, puola vaihdettuna tänään, ei vaan käy ei:think
Tulpat kyllä haisevat bensalle, mutta eivät varsinaisesti ole märät, mitäs mieltä herrat tästä:think
Mites kampiakselin asentotunnistin...?
Tuo lämpötila-anturi ei todellakaan vaikuta mukavalta vaihtaa, saako ollenkaan pois ilman imusarjan irrotusta...?
Oliskos vaan niin että on ohjainboxi kyrvähtänyt, joka ton kaiken nyt sitten aiheuttaa... Mites se meni niiden numeroiden kanssa, montako viimesta numeroa piti täsmätä?
Rupeaa omat konstit olemaan pikkusen vähissä
Originally posted by jr66 View PostMuista ylempää ja alempaa mutta putsarilta suutintukkiin ja paineensäätimeltä takaisin tankkiin.Last edited by *PexU*; 06-01-2013, 22:19.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Juuh, ne anturit on ollu vaan yksi kerrallaan irti
Pääteltiin tänään, ja muutaman asiantuntija kommentin avustuksella että se on kampiakselin asentotunnistin joka siellä nyt kiukuttelee, eli se tänään ad:sta tilaukseen, ja huomenna luultavasti kiinni.
Bensaletkutkin on jopa luultavasti oikein päin kiinni
Originally posted by mehtojarvi View Postja onhan varmasti se kaasuläpän anturin johto ja suuttimilta tuleva johto oikein ne yltää menemään ristiin nimim:kokemusta on.Last edited by *PexU*; 11-01-2013, 22:19.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Noniin, harrastajatoverit, ystävät, tuttavat ja kylänmiehet&naiset, auttakaas (autoa) mäessä
Otsikon potilas lopetti käymisen itsestään päivän aikana lämpimässä parkkihallissa, aamulla tuotiin ajamalla, iltapvällä jäi sitten sinne.
Kone siis pyörittää hyvin, mutta ei edes lupaa, ei edes starttipilotilla
Tähän mennessä vaihdettua/tarkistettua/kokeiltua
-->>
-Bensapumppu, oli mykkä, vaihdettiin uuteen nyt tulee kakkua
-Puola, ei vaikutusta
-Tulpat, ei vaikutusta
-Kampiakselin asentotunnistin, ei vaikutusta
-Imusarja lähtee vkonloppuna irti, ja koneen lämpöanturi vaihtoon
*Bensaa siis tulee koneeseen
*Kipinä tulee tulppiin
*Maapisteet ainakin konehuoneessa kunnossa, onko muualla vielä?
*Sulakkeet kaikki ehjiä/otettu irti, samoin kaikki releet
*Kaikki liittimet mitä on löydetty on tarkastettu, putsattu ja laitettu takaisin kiinni, kaikki ovat siis myöskin olleet kiinni
*Bensaa siis tulee koneeseen, tulpat eivät ole mitenkään älyttömän märkiä kyllä, mutta bensa haisee startatessa.
+Mikä voi tehdä sellainen stopin ettei kone edes lupaa:think
+Voiko sytkäboxi hajota niin että kipinä tulee, mutta väärään aikaan?
+Voiko jakohihna pompata hampaan tai pari ilman että kone kolisee/kilisee, riittääkö hampaan hyppääminen jo siihen että auto ei edes lupaa?
+Vaikuttaako joku rele käynnistykseen niin että auto ei edes lupaa?
+Voiko lämpöanturin hajoaminen tehdä niin totaalisen stopin että auto ei edes lupaa?
+Voiko jossain olla niin isoa imuvuotoa että vaikuttaa noin totaalisesti?
(imm haitariputki oli yllättäen hajalla, on nyt alustavasti teipattu umpeen)
+Kuinkas ilma massa/määrämittarin toiminta, voiko vaikuttaa noin?
Pääseekö tuohon auton "softaan" niin jollain kiinni että se kertoisi jotain fiksua auton sielun elämästä, tänään kaverit koitti jollain vekottimella, mutta ei saatu edes yhteyttä.
Auto on vihdintien varressa frendin broidin duunipaikalla, ja jos joku haluaa/pystyy tulla kurkkimaan sitä, niin tervetuloa vaan! Eiköhän kaveri anna myöskin muodollista korvaustakin avusta
Kaikki hyvät ideat (ja huonotkin) ovat tervetulleita ja kullanarvosiaLast edited by *PexU*; 12-01-2013, 11:05.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Nonih, rupeaa konstit olemaan hiukan vähissä :think
Sattuiskos jollain lähistöllä olevalla klubilaisella olemaan ylimäärästä boxia, jota vois lainata ja jolla vois kokeilla autoa tulille, se numerosarja jota kaipaillaan taitaa olla 0 261 200 174.
Kiitos taasLast edited by *PexU*; 16-01-2013, 06:56.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Mulla oli joku samassa mallissa vikaa vähän samanlaista että välis pelas ja sitten kesken ajon sammui veto päällä ja sit oli parkis hetken niin taas käyntiin,sitä ilmeni vähän väliä.Sitten vaihdoin bensapumpun ja päävirtareleenkin samalla kun vierekkain on ja ei paljoa maksanut niin ei kyseistä vikaa enään ollut.Releissä oli molemmissa leima vuodelta 88 tai 89 et olihan ne jo aikansa ollutkin.Itse otin releet mukaan ja elektroniikka keskukseen niitten kanssa niin sai uudet.
Comment
-
-
Onkos ne päävirtareleet siinä moottorin johtosarjassa, tulipellissä kiinni
Originally posted by zippe78 View PostMulla oli joku samassa mallissa vikaa vähän samanlaista että välis pelas ja sitten kesken ajon sammui veto päällä ja sit oli parkis hetken niin taas käyntiin,sitä ilmeni vähän väliä.Sitten vaihdoin bensapumpun ja päävirtareleenkin samalla kun vierekkain on ja ei paljoa maksanut niin ei kyseistä vikaa enään ollut.Releissä oli molemmissa leima vuodelta 88 tai 89 et olihan ne jo aikansa ollutkin.Itse otin releet mukaan ja elektroniikka keskukseen niitten kanssa niin sai uudet.
AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Originally posted by *PexU* View PostOnkos ne päävirtareleet siinä moottorin johtosarjassa, tulipellissä kiinni
Comment
-
-
OK!
Täytyy ne vaihtaa myös, nyt saatiin boxi lainaan, jos tänään ehtis koittaa sen vaikutusta käyntiin..
Mielenkiintoista vaan, että boxi on E30 318i, mutta ainakin -89 316i M40 oli sillä lähtenyt käymään, ja käynyt ihan hyvin, eikös se olekaan niin tarkkaa että minkä boxin sinne laittaa kiinni:thinkAjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Nonnih
Ei siis myöskään lähde toisella boxilla käymään...
On siis E30 318 boxi, mutta sillä on saatu -89 316 M40 kuitenkin käymään, eli pitäisi varmaankin lähteä tuo otsikon vekotinkin käymään:think
Mitähän jää jäljelle, ilmamäärämittari, moottorin johtosarjassa olevat releet tulipellissä, moottorin johtosarja itsessään...
Enpä olekaan reippaan parinkymmenen bemarin aikana törmännyt näin mystiseen ongelmaan, noin yksinkertaisen tekniikan kanssaLast edited by *PexU*; 22-01-2013, 08:06.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Kysynpä vielä uudestaan, mitäs mieltä olette, kuinka mahdollista/mahdotonta on että hihna hyppää sen yhden hampaan, niin että vaan sytkä menee pieleen, mutta että kone ei vielä kolisejakilise:think
Kaveri oli Jugille (rännäri) soitellut, ja jugi oli ollut vähän sitä mieltä että näin olisi käynyt, kone vaan verkon painoksi ja autoon kalankuvia ikkunoihin ja vantaanjokeen
Jäljellä olisi vielä IMM:n ja niiden releiden vaihto, sattuiskos kellään olemaan ylimääräistä IMM pyörimässä nurkissa
Tänks taas!AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
Comment