Taitaa olla kahta eri kansakuntaa kun jakaa mielipiteet abs jarrujen pakollisuudesta. Täällä meilläpäin ollaan sitä mieltä ettei tarvitse abs jarruja mun projektiin, tarkka käyttöönotto pv 1.2.1987. Rekisteriotteessa kylläkin lukee abs jarrut saatava lisävarusteena. Painotettiin että ei kaikissa 325 ole abseja, joka kyllä itsellenikin jo selvä.
Miten saan turbon luvat e30:n??
Collapse
X
-
Olikohan se joskus x/87 kun ABSit tuli vakiovarusteeksi 325i:hin, sen jälkeen valmistettuihin pitää laittaa ABS jos verrataan 325i.Originally posted by billy View PostTaitaa olla kahta eri kansakuntaa kun jakaa mielipiteet abs jarrujen pakollisuudesta. Täällä meilläpäin ollaan sitä mieltä ettei tarvitse abs jarruja mun projektiin, tarkka käyttöönotto pv 1.2.1987. Rekisteriotteessa kylläkin lukee abs jarrut saatavana lisävarusteena. Painotettiin että ei kaikissa 325 ole abseja, joka kyllä itsellenikin jo selvä.N62 Money Spender Club
Comment
-
Sori tuo teho tavoite oli hieman väärin sanottu vaan sitä tässä omalle kohdalle pähkäilen, että mitä käytän vertailu kohteena kun on 1,8 ja ei vähäpäästöinen ja ei ole abs jarruja, että tarviiko niitä abseja samalla tavalla kuin 2,5 kun alustahan on muuten sama.Originally posted by jr66 View PostEli ? Öö, hetkinen. Is vakiona 136 hv ja ahdettuna tavoite pienempi kuin 325i vai mitä tässä ollaan tekemässä :think
Comment
-
Vertailumalli riippuu tehosta. Sun auton teho on tällä hetkellä papereissa se 136 hv. Jos asennat autoon remmiahtimen, se rinnastuu lakipykälissä siihen, että vaihtaisit autoon tehokkaaman moottorin. Auton tehot kasvavat, ja auton alusta ja jarrut pitää päivittää vastaamaan tehon lisäystä. 318is:stä seuraava tehokkaampi malli on 325i. Autosi alustan pitää muutoskatsastettaessa vastata saman vuosimallin 325:tä. Muutoin alusta on 318is:ssä jo valmiiksi sama mutta tuon vuosimallin 325:sissa on vakiona ABS-jarrut, joten joudut asentamaan sellaiset omaan autoosikin.Originally posted by M-T2 View PostSori tuo teho tavoite oli hieman väärin sanottu vaan sitä tässä omalle kohdalle pähkäilen, että mitä käytän vertailu kohteena kun on 1,8 ja ei vähäpäästöinen ja ei ole abs jarruja, että tarviiko niitä abseja samalla tavalla kuin 2,5 kun alustahan on muuten sama.Last edited by Skarpa; 15-11-2012, 13:40.
Comment
-
Jos tehot kasvavat tuosta IS:n 136hv yhdenkin heposen niin kyllä sen kuuluu silloin vastata kaikilta osin sitä 325i:stä joka on seuraavana vuorossa tehojen puolesta. Remmittämien/ahtaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
Selvittelin asiaa nuista abs pakollisuudesta 325 e30 ja toukokuu 1987 abs tuli pakolliseksi jokseenkin oli jo aijemmin lisävarusteena ja tästä mulle faktaa tulossa leimoineen joten kumoaa tuon "saletti" väitteen että 9.1986 lähtien pakollinen.
Comment
-
Pakollinen missä ? Ja kumoaako mitään jos on vakiona 9/86 lähtien :thinkOriginally posted by billy View PostSelvittelin asiaa nuista abs pakollisuudesta 325 e30 ja toukokuu 1987 abs tuli pakolliseksi jokseenkin oli jo aijemmin lisävarusteena ja tästä mulle faktaa tulossa leimoineen joten kumoaa tuon "saletti" väitteen että 9.1986 lähtien pakollinen.
Comment
-
Viittaat ilmeisesti siihen, että valmistuspäivämäärä on eri, kuin käyttöönottopäivämäärä? Ei oo koskaan ollu omakohtaisesti tapetilla niin en tiedä kumpaa päivää AKE syynää.Originally posted by billy View PostSiis sorry joo vakiona 9/86 lähtien abs. eli tuotu myös senkin jälkeen ilman abs jarrujärjestelmää 5/87 muutos, näin itse ymmärrsin.
Comment
-
Eli 318is ja 325 malleihin ei tarvitsis tehdä mitään muutoksia paitsi itse turbotus että saa muutoskatsastettua turbolle?Originally posted by mabo View Postisot tolpat eteen, 325 vakaajat, tuuletetut etulevyt, taka-akseli levyjarruin ja sitten muutoskatsastus... siinähän se sitten olikin. ja tehoja saa olla 170+20%, jos muistan oikein...
E:Katsastusmiehen näkökulmasta siis
Comment
-
Tuon voisi itse asiassa joku varmistaa eli meneekö käyttöönottopäivän mukaan tuo abs, eli joissain trafin tapauksissa ainakin valmistusajankohdalla ei ole mitään merkitystä vaan katsotaan käyttöönottopäivää. Mites se on tässä abs-asiassa? Pitääkö olla abs jos käyttöönotettu 9/86 jälkeen?Originally posted by billy View PostSiis sorry joo vakiona 9/86 lähtien abs. eli tuotu myös senkin jälkeen ilman abs jarrujärjestelmää 5/87 muutos, näin itse ymmärrsin.
Ja tämä ei ole vaan yksi hymiön lisääminen lauseen peräänOriginally posted by jr66 View PostJep, paitsi jos ne absit pitää olla.
Siinä kun alat vaihtaa tolpat ja takavetarit/kynkät sekä vedät uudet jarruputket kun vanhoista loppuu pituus kesken, laitat johtosarjat ja boksit ja valot mittaristoon toimimaan, abs-yksikön jne. Ei ole kuitenkaan ihan niks-naks homma. Toki mahdollinen ja jos tietää mitä tekee niin viikonlopun homma. Ei se sattumalta mullakaan ole 85 tuo projektin vuosimalli
Last edited by Harri G; 15-11-2012, 22:23.E39 ja E91
Comment
Comment