Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten saan turbon luvat e30:n??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    #61
    Originally posted by Rocla View Post
    Jos M3 olisi samaa mallisarjaa saataisiin toki tehokkaampia autoja muutoskatsastettua, siihen kai sillä pyritään.

    Rakentajille tuo 320is tai sitä ennen tehokkaimpana pidetty 325i on kuitenkin parempi mallisarjan tehokkain.

    Miksikö? Rahasta se vain on kiinni.

    Jos M3 olisi samaa mallisarjaa pitäisi kaikki muutoskatsastuksessa yli 170 hevosvoimiseksi merkittävät autot varustaa M3 mallia vastaavin alusta- ja jarruosin.

    Teknisesti perusteltu ja hyvä muutos, mutta hinnallisesti kovin paljon nykyistä kalliimpi.

    Tietysti jos käyttää esim M3 mallia parempia komponentteja niin nekin voisivat kelvata.

    EDIT:



    En tajunnut mitä tarkoitit, suomenna tämä on varmasti merkityksellinen tieto.
    Niin, kyllä. Rakentajien etuhan se rahallisessa mielessä on, että M3 ei ole mallisarjaa. Sinne kun pitäisi jokaisen turbomiehen alkaa muuten vääntämään M3 akseleita. Minua ei tuo tehorajan puolesta kiinnosta, vaan tämä iänikuinen ABSien veivaaminen.

    Onko 320is aina ABS?

    Sinänsä säälittää että laitetaan toimistoassistentti kirjoittamaan asiasta, joka ei hänen tehtäviin/osaamiseen kuulu. On vaan tullut tiedoksianto vastata jotakin joutavaa copy-pastella jostain tiedostosta. Mutta tuo tosiaan periaatteellisesti vituttaa että trafi sysää kannanoton maahantuojalle, jota ei taas kiinnosta vastata kunnolla.

    Aiempi trafin viesti:

    Tervehdys,

    BMW E30 malliseen autoon liittyvä kysymys, johon katsastuskonttoreilla ei tunnu olevan selkeää yhtenäistä kantaa. Milloin käyttöönotetuissa autoissa tekniikanvaihdossa verratessa mallisarjan tehokkaimpaan täytyy ajoneuvossa olla ABS-jarrujärjestelmä? Useat verkkopalvelut toteavat, että vakiovarusteeksi 325i malliin ABS tuli 9/86 valmistettuihin. Entäpä onko tämä mallisarjan tehokkain 325i vai 320is vai M3?

    Olisiko aiheellista katsastustoimipaikkoja ohjeistaa jollain yleisohjeella asiasta, esimerkiksi päivittää aken vanha 316->325 ohjeistus. Se kun on jo monilta osin vanhentunut

    -Harri Granqvist

    ----------------------


    Hei tämänkaltaisissa asioissa missä tarvitaan rajanvetoja teknisiin vaatimuksenmukaisuuksiin niin valmistajan edustaja on se jolla on lausuntaoikeus koskien näitä, eli asiasta kannattaa tiedustella BMW Suomelta. E30:t ovat sen verran jo iäkkäitä autoja että meiltä ei välttämättä tule niitä koskien suoranaista ohjeistusta. Mallisarjan tehokkaimpana on pidetty mallisarjan Suomen tai Euroopan markkinoille tuotujen mallien tehokkainta.

    Terveisin,
    Liikenteen turvallisuusvirasto, TraFi
    Last edited by Harri G; 21-11-2012, 21:07.
    E39 ja E91

    Comment

    • M325i
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 1529
      • Etelä-pohjanmaa

      #62
      Mikä siinä abs jarrujen asentamisessa E30:seen nyt on sitten se ylitsepääsemätön ongelma kaikille?,ei meinaan tarvitse montaa johtoa kytkeä,auton sähköihin pari liitinrasiaan yks mittaristoon ja pari maadotusta+loput abs sisäiset johdot muutakun painelee liittimistä kiinni toisiinsa. Ja jos/kun vaihtaa akselit hommaa suoraan semmoiset jossa on abs paikat jos haluaa saada enemmän kun +150hv (323i), papereihin.
      E30 ja E46 ///M

      Comment

      • M325i
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 1529
        • Etelä-pohjanmaa

        #63
        Huomioikaa myös kun vertaatte 320is malliin 230hv tehoihin että auton omamassaa on riittävästi ettei minimi tehopainosuhde alitu koska auto vaakataan konttorilla muutoskatsastuksessa. Perus 4 koneisen turbomallin kohdalla saattaa olla painoa liian vähän.
        E30 ja E46 ///M

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎