Kaverille on kasattu semmosta e30/M52b28 swappia ja pikkuhiljaa alkaa olla siinä pisteessä että eilen kytkettiin sähköt ja ainut mikä ilmoitti elämisen merkkejä on bensapumppu, joka lähti surraamaan kun käänsi virrat. Positiivista sekin.

Startatessa ei kuitenkaan ihme kyllä tapahtunut mitään. EWS2 on kytketty luovuttaja-autosta e39 -96 etusivulla olevan ohjeen mukaan. Mistä voi varmistaa toimiiko EWS? Luovuttaja-auto on purettu noin puoli vuotta sitten joten ehtiikö avain ja koodaukset nollaantua siinä ajassa?
EWS jatkuva virta on akulta ja heräte on rosvottu c101 pinniltä 7(DME power from Ignition switch)
Pitäisikö ohjausboxilla olla rele? Jossain kaavioissa olen nähnyt mutta moottorin johtosarjassa on vain bensapumpun rele. (C101 pinni 7(DME power from Ignition switch) on kyllä kytketty moottorin johtosarjaan, joten boxi kai herää tästä ilma relettäkin?)
Edit: Diagnostiikkapistoketta ei ole asennettu ollenkaan, voiko tämä estää toiminnat? mm. EWS-boxilta pitää yksi piuha vetää diagnostiikalle.
Ilmeisesti vähänlaisesti on käytetty e39 moottoreita, joska kaikki ohjeet on e36 moottoreihin ja johtosarja eroaa melkoisesti varsinkin koriliitäntöjen osalta. Ulkomaan foorumilta löytyi kytkentätaulukko X6011 ja X6021 koriliittimille, voin pistää linkin kunhan löydän sen jälleen.
Muuta tietoa setupeista:
Moottori M52b28 e39 korista johtosarjoineen, boxi yltää hanskalokeroon juuri ja juuri
Öljypohja, öljyn imuputki ja mittatikku e34M50.
Laatikko Getrac 240, vaihdevivusto suoraan e30G240 perästä, vaikka loota aika kallellaan.
Kytkin Sachs Race
Jarrutehostin Passatista, pienellä muokkauksella sopii
Syyläri e36 mallista sähköflektillä
Kumityynyt e30, prikoilla korotettu

Leave a comment: