E30 M50/M52 swap FAQ/how-to
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Tarkoituksena oli käyttää verrokkina M3 Evo 3:sta eli 238hv mallia, nämä kevyemmät laitot selvisikin jo foorumilta mutta tarkoituksena olisi n. 250hv katulaillisena ilman erikoislupaa vai onko jo mahdottomuus?
Edit. Mistä saisi listausta noista osista vai varaosa luettelo tilaukseen? Eivät paikallisella merkkiliikkeellä suostuneet mitään tietoja antamaan... jos ei muuten niin pienillä ahdoilla tielle ja rataa varten vähän lisää, kyllä minulla on ahdin mielessä kun ei ole vähäpäästöinen
Last edited by marttiini; 26-05-2016, 13:16.
Leave a comment:
-
ei sun tarvi uusia sinne mitään muutoskatsastusta varten jos teho on alle 205hv jos tarvii olla enemmän niin 1mm paksummalla takavakaajalla saa olla 230hv. enempää ei e30 koriin saakkaan laittaa. jos muuten vaan haluat jarruja päivittää niin katso sellainen topik kuin 4x100->5x120
Leave a comment:
-
muutoskatsastuksesta
Ei nyt ihan aiheeseen..kait, enkä hakutoiminnolla vastausta löytänyt. Minulla on E30 325i cabriolet -90 odottelemassa lisävoimaa ja mietin että mitä osia pitää vaihdella että saa alustan sekä jarrut M3:n tasoisiksi? Kun varaosia katsellut niin tuntuisi muut tätäsmäävän jo valmiiksi paitsi jarrut, navat ja kallistuksen vakaajaLast edited by marttiini; 26-05-2016, 14:07.
Leave a comment:
-
Tuohon ekaan postaukseen noiden kytkentä kaavioiden yhteyteen vois lisätä maininnan että pin 20 on abs heräte.
Kun noissa kummassakaan toimivassa kaaviossa ei sitä ole listattuna.
Löytyy toki tuolta missä on listattu mikä pinni mitäkin tekee!
Leave a comment:
-
Kaverille tehtiin m50 swappi kohta neljä vuotta sitten , abs ja koko rekvisiitta jouduttiin laittamaan. e21 tehari kun laitettiin Yli 80km/h vauhdin sai alkaa polkemaan pedaalia ihan ajatuksen kanssa.. En myöskään suosittele.
Leave a comment:
-
Ei se kyllä ole sama asia.Originally posted by Rocla View PostSamaa minä ihmetellyt. Käytännössä 02 sarjan tehostin ja e21 tehostin ovat sama asia.
Omassa autossa on e21 tehostin ja joskus olen muillakin kolmikympeillä ajanut, en pysty ajamalla toteamaan onko autossani alkuperäinen vai e21 tehostin.
Nyt kun kasvatti levyn halkaisijaa niin alkaa toppaamaan samalla tavalla kuin alkuperäisillä.
Org jarrut ja 02-tehostin niin sai tosissaan polkea jotta sai abs raksuttamaan.
Toki läppiksillä no alipainekkin pienempi
Leave a comment:
-
Samaa minä ihmetellyt. Käytännössä 02 sarjan tehostin ja e21 tehostin ovat sama asia.Originally posted by Pazi88 View PostSe kai riippuu ihan siitä onko tyyliin 4000rpm satasen vauhdissa ok vai ei
Ihmettelen kyllä kun monet valittaa pienempien tehostimien huonoa tehostusta. Ootteko varmoja että ne on ehjiä. Nuo golffin tehostimet esim. on ihan loistavia ollu. Kun hyppii vakio e36 ja tommosella tehostimella varustetun e30:n väliä, niin ei edes suurta eroa huomaa.
Omassa autossa on e21 tehostin ja joskus olen muillakin kolmikympeillä ajanut, en pysty ajamalla toteamaan onko autossani alkuperäinen vai e21 tehostin.
Leave a comment:
-
Niin tossa varmaan sotkettiin e36 askiin. Kun e30 m40 askissa vitonen on ylivaihde ja e36 m40 laatikossa taas vitonen on suora.Originally posted by Joma View Post3000 rpm 110kmh mittarinopeutta. :think:think
Eli tolla e30 m40 laatikolla ja perällä tulee ihan samat kierrokset kuin vakio koneellakin.
Leave a comment:
-
Se kai riippuu ihan siitä onko tyyliin 4000rpm satasen vauhdissa ok vai eiOriginally posted by bmw89 View PostTäh? Itellä oli ainakin aivan järkyttävät välitykset pikkugetragilla ja 316 vakio perällä

Ihmettelen kyllä kun monet valittaa pienempien tehostimien huonoa tehostusta. Ootteko varmoja että ne on ehjiä. Nuo golffin tehostimet esim. on ihan loistavia ollu. Kun hyppii vakio e36 ja tommosella tehostimella varustetun e30:n väliä, niin ei edes suurta eroa huomaa.
Leave a comment:
Leave a comment: