E30 M50/M52 swap FAQ/how-to

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Maikkeli
    replied
    M3 ei voi käyttää vertailumallina. Tehokkain vertailumalli 320iS.

    Leave a comment:


  • marttiini
    replied
    Tarkoituksena oli käyttää verrokkina M3 Evo 3:sta eli 238hv mallia, nämä kevyemmät laitot selvisikin jo foorumilta mutta tarkoituksena olisi n. 250hv katulaillisena ilman erikoislupaa vai onko jo mahdottomuus?
    Edit. Mistä saisi listausta noista osista vai varaosa luettelo tilaukseen? Eivät paikallisella merkkiliikkeellä suostuneet mitään tietoja antamaan... jos ei muuten niin pienillä ahdoilla tielle ja rataa varten vähän lisää, kyllä minulla on ahdin mielessä kun ei ole vähäpäästöinen
    Last edited by marttiini; 26-05-2016, 13:16.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    ei sun tarvi uusia sinne mitään muutoskatsastusta varten jos teho on alle 205hv jos tarvii olla enemmän niin 1mm paksummalla takavakaajalla saa olla 230hv. enempää ei e30 koriin saakkaan laittaa. jos muuten vaan haluat jarruja päivittää niin katso sellainen topik kuin 4x100->5x120

    Leave a comment:


  • marttiini
    replied
    muutoskatsastuksesta

    Ei nyt ihan aiheeseen..kait, enkä hakutoiminnolla vastausta löytänyt. Minulla on E30 325i cabriolet -90 odottelemassa lisävoimaa ja mietin että mitä osia pitää vaihdella että saa alustan sekä jarrut M3:n tasoisiksi? Kun varaosia katsellut niin tuntuisi muut tätäsmäävän jo valmiiksi paitsi jarrut, navat ja kallistuksen vakaaja
    Last edited by marttiini; 26-05-2016, 14:07.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Tuohon ekaan postaukseen noiden kytkentä kaavioiden yhteyteen vois lisätä maininnan että pin 20 on abs heräte.
    Kun noissa kummassakaan toimivassa kaaviossa ei sitä ole listattuna.
    Löytyy toki tuolta missä on listattu mikä pinni mitäkin tekee!

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Yhtälailla bolt on molemmat

    Leave a comment:


  • Markkanenn
    replied
    Miten iso ero sovituksessa M20 vs. M50?

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    Kaverille tehtiin m50 swappi kohta neljä vuotta sitten , abs ja koko rekvisiitta jouduttiin laittamaan. e21 tehari kun laitettiin Yli 80km/h vauhdin sai alkaa polkemaan pedaalia ihan ajatuksen kanssa.. En myöskään suosittele.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Voihan se minustakib johtua, mutta itse en eroa havaitse.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Samaa minä ihmetellyt. Käytännössä 02 sarjan tehostin ja e21 tehostin ovat sama asia.

    Omassa autossa on e21 tehostin ja joskus olen muillakin kolmikympeillä ajanut, en pysty ajamalla toteamaan onko autossani alkuperäinen vai e21 tehostin.
    Ei se kyllä ole sama asia.

    Nyt kun kasvatti levyn halkaisijaa niin alkaa toppaamaan samalla tavalla kuin alkuperäisillä.

    Org jarrut ja 02-tehostin niin sai tosissaan polkea jotta sai abs raksuttamaan.
    Toki läppiksillä no alipainekkin pienempi

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Se kai riippuu ihan siitä onko tyyliin 4000rpm satasen vauhdissa ok vai ei

    Ihmettelen kyllä kun monet valittaa pienempien tehostimien huonoa tehostusta. Ootteko varmoja että ne on ehjiä. Nuo golffin tehostimet esim. on ihan loistavia ollu. Kun hyppii vakio e36 ja tommosella tehostimella varustetun e30:n väliä, niin ei edes suurta eroa huomaa.
    Samaa minä ihmetellyt. Käytännössä 02 sarjan tehostin ja e21 tehostin ovat sama asia.

    Omassa autossa on e21 tehostin ja joskus olen muillakin kolmikympeillä ajanut, en pysty ajamalla toteamaan onko autossani alkuperäinen vai e21 tehostin.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    3000 rpm 110kmh mittarinopeutta. :think:think
    Niin tossa varmaan sotkettiin e36 askiin. Kun e30 m40 askissa vitonen on ylivaihde ja e36 m40 laatikossa taas vitonen on suora.
    Eli tolla e30 m40 laatikolla ja perällä tulee ihan samat kierrokset kuin vakio koneellakin.

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    3000 rpm 110kmh mittarinopeutta. :think:think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Täh? Itellä oli ainakin aivan järkyttävät välitykset pikkugetragilla ja 316 vakio perällä
    Se kai riippuu ihan siitä onko tyyliin 4000rpm satasen vauhdissa ok vai ei

    Ihmettelen kyllä kun monet valittaa pienempien tehostimien huonoa tehostusta. Ootteko varmoja että ne on ehjiä. Nuo golffin tehostimet esim. on ihan loistavia ollu. Kun hyppii vakio e36 ja tommosella tehostimella varustetun e30:n väliä, niin ei edes suurta eroa huomaa.

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Originally posted by Joma View Post



    Joku vois melkeen lisätä tuon laatikko hommelin ekaan postiin, todella edullinen tapa saada auto ajoon kun ei tarvi perävälitystäkään miettiä.
    Täh? Itellä oli ainakin aivan järkyttävät välitykset pikkugetragilla ja 316 vakio perällä

    Leave a comment:

Working...
X